Prevare s dizelašima i u Belgiji - ugrađen softver koji lažira eko-test - Monitor.hr
04.07.2017. (06:37)

Soft-Air

Prevare s dizelašima i u Belgiji – ugrađen softver koji lažira eko-test

Svako drugo vozilo s dizelskim motorom u Belgiji ne bi smjelo proći na ekotestu na tehničkom pregledu jer je u njih ugrađen ilegalni softver koji daje lažne podatke o količini čađe koja se ispušta u atmosferu. Za razliku od Volkswagena gdje je proizvođač varao na eko-testu, ovdje varaju vozači sami kojima je preskupo mijenjati filtere za čađu što košta 2.000 eura pa plate 450 eura za ugradnju softvera koji će dati lažne rezultate na tehničkom pregledu. Od posljedica ispuštanja dizelske čađe u atmosferu samo u Belgiji umire 2.500 osoba godišnje, u Europi 450.000. HRT


Slične vijesti

19.03.2022. (23:00)

Uskoro odlaze u povijest

Gotovo je s benzincima i dizelašima: Njemačka do 2035. planira obustaviti njihovu prodaju

Njemačka je dala svoju potporu prijedlogu Europske unije da se od 2035. mogu prodavati samo novi automobili i kombiji s nultim emisijama štetnih plinova. Rasprave o takozvanom paketu Fit for 55, koji ima za cilj provedbu ideje Europske unije o smanjenju stakleničkih plinova za najmanje 55 posto do 2030. godine, postale su posebno oštre posljednjih mjeseci zbog rastućih troškova energije koje je pogoršala ruska invazija na Ukrajinu. Njemačka ministrica okoliša Steffi Lemke rekla je da vladajuća koalicija u Berlinu podržava plan izvršne vlasti EU u svim točkama. Dosad se Njemačka suzdržavala, ali s posljednjim nastupom ministrice čini se da je gotovo. HAK Revija

08.01.2022. (23:00)

S ovom vrstom goriva moj Golf trojka bit će vječan

Parafinski dizel – mogući spas za dizelaše

Zanimljiva tema u autoindustriji otkako je Volkswagen najavio da je sve svoje TDI modele opremio tehnologijom koja može koristiti i tu vrstu pogonske tekućine. To je gorivo koje se ekstrahira iz povrća poput uljane repice ili iz industrijskih ostataka također organskog podrijetla, poput viška piljevine u šumarstvu ili korištenog jestivog ulja. Nakon obrade u postrojenju za recikliranje i kemijskom reakcijom, pretvaraju se u ugljikovodike koji se mogu koristiti u motorima. Prednost sintetičkog parafinskog dizela je u tome što se može koristiti u čistom stanju ili pomiješan s dizelom mineralnog porijekla te s drugim biogorivima dobivenim od biljnih ulja istog tipa HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). Prednosti su jasne, u usporedbi s konvencionalnim dizelom može se uštedjeti od 70 do 95% emisija CO2. HAK Revija

18.11.2018. (11:00)

Trovanje punim plućima

Dizelaši nepopravljivo oštećuju dječja pluća, Nijemci ih zabranjuju, a mi se nadamo jeftinom uvozu

Sve više roditelja izbjegava dobre škole zbog loše kvalitete zraka oko njih, a neki čak razmišljaju o iseljavanju iz gradova jer se boje učinka koji ispušni plinovi dizelskih motora imaju na zdravlje, piše britanski Guardian. Prošlog tjedna objavljeni su rezultati istraživanja koje je utvrdilo da zagađenje koje proizvode dizelaši osakaćuje rast dječjih pluća smanjenjem kapaciteta, što ostaje trajna posljedica do kraja života. Po sudskoj odluci, njemački gradovi Bonn i Köln moraju uvesti zabrane prometovanja dizelaša koji ne zadovoljavaju norme o čistoći ispušnih plinova. Za Hrvate bi zato polovni dizelaši iz uvoza uskoro mogli postati još povoljniji, primjećuje Autoklub

21.02.2018. (14:00)

Porsche prestao proizvoditi automobile s dizelskim motorima, kažu da je došlo do kulturološkog pomaka kod kupaca