Dijeljenje korisnicima vaučera i kodova za popust postalo je toliko popularno na Internetu da samo rijetki brendovi mogu ostvarivati uspješne poslovne rezultate online, bez ikakvog umanjenja cijene svojih artikala.
Danas u Hrvatskoj Internet ima važnu ulogu u trgovini. Putem mobitela i računala pretražujemo proizvode i robne marke te pokušavamo naći što više vrijednih informacija, prije nego što pristanemo realizirati kupovinu.
Također se sve više proizvoda prodaje online, što zbog niskih troškova poslovanja, što zbog komocije koju web trgovine donose kupcima, s obzirom na to da više ne morate ići u fizičku poslovnicu da biste se dokopali željenog artikla, već će vam biti dostavljen na kućni prag.
A jedna od novosti koju je donio Internet je pošast popusta. Gotovo da nećete naći web trgovinu koja nema barem nekoliko prekriženih cijena na svojim prodajnim stranicama, ispod kojih se nalaze one niže, što signalizira da je proizvod na popustu.
Popusti su samo jedan oblik nagrađivanja kupaca, jer tu je i program vjernosti, kroz koji dobivate različite pogodnosti ako nastavljate redovito kupovati na istom mjestu. Dobiti možete i personalizirane ponude, na temelju vašeg prethodnog ponašanja unutar e-trgovine, a naići ćete čak i na besplatna novčana sredstva na koja imate pravo, što je specifično za priređivače igara na sreću, o čemu piše portal Rizik.hr.
Pa vam se tako smiješi izdašni bonus već nakon registracije, a zatim imate pravo na gratis sredstva i kao aktivan korisnik neke sportske kladionice ili internetske kockarnice. No, Germania casino i ostale domaće stranice za kockanje nisu jedini koji nude besplatna sredstva za potrošnju, jer naići ćete na nešto slično i u aplikacijama za rezerviranje hotelskog smještaja pa i u različitim web trgovina.
Popusti i pogodnosti danas su na Internetu toliko prisutni da se čini kao da se poslovanje uopće ne može voditi bez njih, zbog čega vidimo da su sličnu strategiju počele koristiti i fizičke trgovine u šoping centrima.
Bez popusta može samo luksuzna roba
Poslovati na Internetu znači ne gubiti novac na najam prostora i zapošljavanje osobe koja će stajati za pultom, zbog čega nije iznenađenje da web trgovine imaju mjesta za snižavanje cijena i svejedno mogu do zadovoljavajućeg profita.
A prisutnost različitih popusta, akcija i rasprodaja je danas takva da morate biti zaista snažan brend kako biste prodavali proizvode bez ikakvih pogodnosti kupcima.
Obično se radi o luksuznoj robi koja cilja na kupce visoke platežne moći, za koje popust u životu ne znači baš ništa. Dapače, što je nešto skuplje, imati to u svojem vlasništvu podiže društveni status i poboljšava ugled takvih kupaca.
Skupocjeni satovi, sportski automobili, vrijedni nakit pa i neka ekskluzivna obuća i odjeća mogu se bez problema prodavati bez popusta na Internetu i izvan njega, dok ostali moraju dobro razmisliti kako privući kupce, bez da im ponude nešto što ne nudi konkurencija.
Zato danas svi oni koji posluju na Internetu imaju posebnu strategiju kako postaviti svoje inicijalne cijene, jer uvijek mora postojati prostor za popust, uz koji će svejedno biti moguće ostvariti profit.
Nekad se s tom filozofijom ide predaleko pa se cijene križaju i ispod njih pišu dvostruko ili trostruko manje cifre, što je potpuna laž od popusta, jer je inicijalna vrijednost proizvoda bila prenapuhana.
To je zamka u koju se vlasnici web trgovina ne bi smjeli upecati, jer kupci provjeravaju i konkurenciju te će im brzo postati jasno koji je popust stvaran, a koji lažan. Zato je važno pronaći pravu ravnotežu između inicijalne cijene i popusta, kako bi kupac zaista profitirao, a da to opet ne ide u potpunosti na štetu prodavača.
U svakom slučaju, popusti i akcije ostat će još godinama glavni adut privlačenja kupaca na Internetu, a što konkurencija bude žešća na hrvatskom tržištu, to će i cijene za kupce biti povoljnije. Zbog toga itekako možemo biti zadovoljni što traje među online trgovina natjecanje tko će ponuditi više pogodnosti svojim korisnicima.