Predlaže se udar na bogate: Ograničiti putovanja zrakoplovima na godišnjoj razini - Monitor.hr
29.01. (22:00)

Manje leti - manje šteti

Predlaže se udar na bogate: Ograničiti putovanja zrakoplovima na godišnjoj razini

Što je emisijska putovnica? Riječ je o putnoj ispravi koja potvrđuje količinu ugljika koju je svaki putnik emitirao tijekom godine na temelju svojih letova, pa ako se prekorači, ta osoba ne bi mogla putovati do sljedeće godine. Prijedlog koji bi se, kažu, mogao provesti do 2040. godine i koji nastoji ograničiti pojedinačne emisije ugljika na 2,3 tone godišnje. To bi značilo ograničenje putovanja na oko 22.000 km godišnje, što baš i nije impresivna brojka i mnogi bi svoj bonus iskoristi na jednom povratnom putovanju. Prosječni godišnji ugljični otisak osobe je blizu 4 tone, a ova ugljična putovnica ima za cilj smanjiti otisak za pola. Revija HAK


Slične vijesti

20.11. (11:00)

Pa nisu krave krive

Ugljični dioksid postavlja rekorde, a to ni nije najgora vijest

Koncentracija ugljičnog dioksida stvorenog izgaranjem fosilnih goriva povećana je u odnosu na prošlu godinu za 0,8 posto što je novi rekord, a to nisu sve loše vijesti. Dok istraživači istražuju, političari sastanče na golemim skupovima. Tamo donose razne zaključke i rezolucije, ali se vrlo malo od toga i realizira. U Azerbejdžanu je tako upravo održana dvodnevna Konferencija Ujedinjenih nacija o klimi, COP29. Emisiji stakleničkih plinova, prije svega metana, doprinose stočarstvo i mesna industrija, i s tim povezane suvremene prehrambene navike velikog dijela čovječanstva. Za SAD postoje dobro dokumentirani podaci. Krajem 19. stoljeća bilo je oko 29 milijuna grla goveda. Danas je taj broj dosegao oko 94 milijuna, što je tek 8 posto ukupne svjetske populacije.

Procjenjuje se da totalan broj goveda iznosi gotovo 1,5 milijardu. Prevedeno, u emisiju metana to iznosi oko 150 milijuna tona metana godišnje. Takva golema proizvodnja mesa, ne samo govedine nego i piletine, omogućila je ponudu jeftine hrane koja je uz pržene krumpiriće i zaslađena pića postala dio svakodnevne prehrane siromašnijih slojeva stanovništva. Sastav masnoća i goleme količine šećera u tim proizvodima su dominantno utjecale na veliki porast pretilosti u posljednjih nekoliko decenija. To je posebno jako izraženo u siromašnijoj populaciji. Milorad Milun za Novosti.

10.04. (12:00)

Nisu samo auti i industrija

Raste opasnost od SF6 plina: Kina je odgovorna za povećanje emisija koje prijete Zemlji

Prema novoj studiji, potrebe za električnom energijom u Kini izazivaju rast koncentracija ovog stakleničkog plina koji je 24.000 puta snažniji od ugljičnog dioksida. Međunarodni sporazumi obuhvaćaju niz drugih plinova, uključujući umjetnu grupu fluoriranih (F) plinova. Sumpor-heksafluorid (SF6) spada u tu moćnu obitelj: bezbojan, bezmirisan plin koji se često koristi za izolaciju električnih vodova. Naš se brzo elektrificirajući svijet suočava s naglim porastom atmosferskih koncentracija SF6 ovog stoljeća. A nova međunarodna studija pokazuje da je Kina odgovorna za veći dio tih emisija u proteklom desetljeću. Sumpor-heksafluorid ima GWP (potencijal globalnog zagrijavanja) od otprilike 24.300 (u usporedbi s 1 za CO2) i očekuje se da će njegove emisije trajati više od 1.000 godina u atmosferi. Europa je svoje emisije smanjila, no Kina ni nije na popisu industrijaliziranih zemalja sastavljenom prema UN-ovoj konvenciji o klimi 1990-ih te nema iste obveze. Green

21.12.2023. (21:00)

Sve pod jednim zakonom

Dogovorena Euro 7 norma: Automobili neće biti skuplji, a poznato je i koliko će morati izdržati baterije električnih automobila

Europsko vijeće i Europski parlament dogovorili su se o Euro 7 uredbi za homologaciju motornih vozila. Nova uredba po prvi put jednim zakonodavstvom pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila. Osim emisija plinova, uvodi ograničenja za čestice koje abrazivnim djelovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima i postavlja zahtjeve za trajanje baterije. Propisi nalažu da automobilske baterije moraju ispunjavati sljedeća dva uvjeta: zadržati najmanje 80% izvornog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 prijeđenih kilometara. Ograničenja emisija dušikovih oksida (NOx), ugljičnog monoksida i ugljikovodika, kao i masa čestica ostaju nepromijenjene u odnosu na Euro 6: 60 mg/km za vozila na benzin i 80 mg/km za dizelska vozila. Valja nadodati kako je lobi autoindustrije vjerojatno napravio svoje, jer se ovi propisi mogu smatrati blagima. Revija HAK

11.12.2023. (11:00)

Pazi, snima se

Sateliti znaju i kad krava podrigne i kad natočite dizel

Nedavno je u orbitu lansiran prvi satelit ponajprije namijenjen detekciji plinova koje ispušta industrija. Satelit, nazvan Vanguard, moći će detektirati emisije iz pojedinačnih elektrana na ugljen i plin, velikih rafinerija nafte, čeličana i drugih industrijskih postrojenja koja zagađuju okoliš. U svakom kutku Zemlje moći će otkriti svaku emisiju ugljikova dioksida i te podatke prodavati. Kompanija koja ga je razvila već se proslavila satelitskim otkrivanjem ispuštanja metana. Iako već postoji niz misija nacionalnih svemirskih agencija koje prate CO₂, Vanguard je prvi komercijalni satelit koji će obavljati tu svetu dužnost. Lider

17.11.2023. (15:00)

Šumu posadi, ali i glavu iz pijeska izvadi

Studija: Šume valja obnoviti, ali to nije rješenje za zaustavljanje klimatskih promjena

Kad bi se globalno uspjela realizirati obnova šuma, kako su zamislili znanstvenici, to bi značilo izvlačenje otprilike 226 gigatona ugljičnog dioksida viška iz atmosfere ili otprilike trećine količine koja je otišla u atmosferu od početka industrijske revolucije, pokazali su rezultati istraživanja. Međutim, sađenje drveća nije rješenje za klimatske promjene, odnosno tržište kompenzacije ugljika u budućnosti. Ako tvrtke moraju platiti svoje emisije ugljičnog dioksida, imaju snažan poticaj za manje emitiranja, a više novca usmjerava se na aktivnosti koje izbjegavaju, smanjuju ili uklanjaju emisije. Ali samo ako koncept uspije. Index

18.12.2021. (17:00)

Stambeni zagađivači

EU će početi mjeriti emisije ugljika iz zgrada

Zgrade su odgovorne za oko 40% potrošnje energije u EU i 36% emisija stakleničkih plinova. Kako bi se uhvatila u koštac s njima, Europska unija je poduzela velike napore obnove kako bi postigla svoj pravno obvezujući cilj smanjenja emisija na nulu do 2050. godine. Cilj je uvesti minimalne standarde energetske učinkovitosti za sve zgrade do 2035. Međutim, postignut je mali napredak u smanjenju utjecaja građevinskih materijala koji se koriste u građevinskom sektoru na okoliš. Globalno, 11% emisija dolazi od utjelovljenog ugljika u građevinarstvu – emisija stvorenih izgradnjom, rušenjem i samim postojanjem građevine, grijanjem i sl. Procjenjuje se da utjelovljeni ugljik iznosi 10-20% ukupnih emisija povezanih sa zgradama u Europskoj uniji. Nacrt EPBD-a koji je procurio nalaže izračun potencijala globalnog zatopljenja (GWP) u životnom ciklusu novih zgrada putem certifikata energetske učinkovitosti (EPC). To bi se trebalo dogoditi od 1. siječnja 2027. “za sve nove zgrade s korisnom površinom većom od 2000 četvornih metara” i za sve nove zgrade počevši od 1. siječnja 2030. Green

28.05.2021. (10:30)

Aktivisti ostvarili pobjedu

Naftne kompanije doživjele udarac na sudu, moraju smanjiti emisije CO2

Nizozemski sud naložio je kompaniji Shell da smanji emisiju ugljika iz nafte i plina za 45 posto do 2030. Sićušna aktivistička grupa investitora istovremeno je osvojila dva mjesta u upravi ExxonMobila, a uprava Chevrona poražena je kad su ulagači glasali da se tu grupu prisili da smanji svoje emisije ugljika. Chevron je drugi na listi tvrtki za fosilna goriva s najvećom kumulativnom emisijom ugljika, ExxonMobil je treći, a Shell šesti. Jutarnji

18.10.2018. (17:46)

Globalne emisije ugljika porast će tijekom 2018. do rekordne razine, čime će se otežati mogućnost ciljanog zadržavanja porasta temperature na 1.5 do 2 stupnja Celzijusa, poručuje Međunarodna agencija za energiju; u Poljskoj u prosincu konferencija o ovom problemu

08.11.2016. (11:54)

Gdje ima plina, ima i para

Volkswagen i u Audijevim autima varao na ispušnim plinovima

Softver kojim je Volkswagen varao na emisiji ispušnih plinovima bio je ugrađen i u njihovim modelima automobila AG Audi, otkrili su kalifornijski dužnosnici, i to prije četiri mjeseca, a u priču je navodno upleten i novi direktor VW-a, koji je tu informaciju zatajio pred investitorima. Softver je ugrađen i u Audijeve dizelaše i benzince, tj. nije poznato u koje sve modele. VW se zbog skandala s emisijama nagodio s 500 tisuća vlasnika njihovih vozila u SAD-u i Europi te im mora isplatiti 15 milijrdi dolara, a sad ih čeka nagodba i s vlasnicima Audija. Telegram