Festival novog cirkusa ove je nedjelje gostovao u Splitu u klubu Judino drvo gdje je cirkuska umjetnica Lana Paić prezentirala ‘Still life’ (‘Mrtva priroda’), predstavu o asimetričnom ljubavnom odnosu rođenom jedne od brojnih samotnih noći krojačice Magde, kada ona stvori lutka Hectora koji će joj postati dijete i prijatelj, ljubavnik i nasilnik. Lana Paić kombinira animaciju lutka, video projekcije i kazalište sjena s manipulacijom sjekirama kako bi dočarala različita stanja svijesti koja se miješaju i izmjenjuju u situaciji takve kronične samoće.
Budući da je u šestom mjesecu trudnoće, umjetnica je odlučila ukomponirati i tu stvarnu dimenziju u izvedbu odigravši svojevrsni porod lutkove glave te tako poentirajući stvarateljski karakter njihova odnosa, no upravo je taj moment naišao na prijepor u publici. Tijekom razgovora koji je uslijedio jedna je gledateljica bila osupnuta činjenicom da se porod („sveto i blago životno iskustvo“) kombinira s lutkom izrazito groteskna izgleda, osobito budući da je izvođačica zaista u drugom stanju, no umjetnica je istaknula crnohumornu dimenziju tog prizora, povukla paralelu s frankenštajnovskim motivom te kratko dodala da drugog lutka ionako nije imala. Gledateljica je nastavila sa zapažanjem da su djeca prije bila čista i nevina („u skladu s Biblijom“) te se odnosila prema roditeljima s poštovanjem, dok su suvremenije generacije (koje je nazvala „new age djeca“) u mnogočemu iskvarene. Jedan je gledatelj izrazio žaljenje što predstava nije sadržavala dulje segmente žongliranja sjekirama.