Ljudi žele lošu vijest (pa još sve puta šest)
Potrošači vijesti traže više od pukih informacija
Svjetska služba BBC -ja od 2016. do 2018. godine pitala je svoje korisnike što žele od vijesti, zašto konzumiraju vijesti i što im vijesti znače. Na temelju rezultata, BBC je napravio promjene u razvoju proizvoda i dokazao da se broj korisnika i njihov angažman povećava kada se vijesti drugačije pokrivaju, kada redakcije isporučuju proizvode na temelju potreba publike.
- Ažuriraj me. Korisnici vijesti žele znati što se događa u njihovoj zajednici, njihovoj zemlji i svijetu. Ovu potrebu naširoko zadovoljavaju mediji. Korisnici lako i obilno pronalaze informacije.
- Neka me drži u trendu. Poznavanje trendova, o čemu drugi ljudi raspravljaju u medijima, također je ključna potreba publike.
- Daj mi perspektivu. Prilikom obrade kontroverznih tema, mišljenja ili alternativne analize, pa čak i kontrapunkti na tu temu omogućuju korisnicima da formiraju vlastita stajališta.
- Obrazuj me. Mediji uzimaju znanje zdravo za gotovo i to ih udaljava od njihove publike. Ljudi se plaše angažiranja s medijima jer možda ne razumiju neke riječi ili pozadinu određene priče. Stoga dijelovi koji jasno objašnjavaju temu stvaraju vrlo vjernu publiku.
- Preusmjeri me. Ljudima je dosadilo stalno čuti loše vijesti. Stoga je uravnotežen jelovnik bitan, dodaje humor i zabavu.
- Nadahni me. Priče koje privlače srce, priče ljudi koji rade nevjerojatne stvari, priče osoba koje ustraju unatoč svojoj patnji. To su priče koje dodiruju našu publiku, koje ih pokreću.
Postoji neusklađenost između onoga što publika želi od digitalnog (informacije, da, ali i razumijevanja, inspiracije, korisnosti, diverzije) i onoga što mediji pružaju, kaže Shishkin (BBC). Korisnici trebaju redakcije usmjerene na modele za proizvodnju sadržaja s drugačijim fokusom.
Informativnu analizu prenosi doajen hrvatskog novinarstva Ante Gavranović za Epohu.