Picula: Priznavanje okupiranog dijela teritorija Ukrajine kao ruskog moglo bi ohrabriti i druge države za širenjem - Monitor.hr
25.03. (14:00)

Otvaranje Pandorine kutije

Picula: Priznavanje okupiranog dijela teritorija Ukrajine kao ruskog moglo bi ohrabriti i druge države za širenjem

Obistine li se najave da će ruska vojna agresija na Ukrajinu, započeta 2022., dijelom završiti i zbog priznavanja ruskog zauzimanja petine ukrajinskog teritorija, hoće li ovakav model nagrađivanja agresije postati pravilom u svijetu u sljedećem razdoblju? I to neovisno o tome provode li ga vojno znatno nadmoćnije države nad svojim slabijim susjedima ili ostale države koje će na sličan način pokušati riješiti dugogodišnje sukobe i osporavanja granica. Ipak, Balkan, kada i nije bačva baruta, ostaje barem šalicom baruta. Zbog toga i najave o prekrajanju granica u ovom dijelu Europe, kakve zaziva jedan od kandidata na rumunjskim predsjedničkim izborima, služe isključivo za mobilizaciju birača. Problem će nastati mobiliziraju li se tako mobilizirani birači za izvaninstitucionalne obračune. Boško Picula za tportal


Slične vijesti

17.03. (14:00)

Ako je dobar za Berlin, dobar je i za nas

Snažna priča o zabranjenoj gej ljubavi: Je li ‘Zečji nasip’ već sad hrvatski film godine?

Nakon što je postigao uspjeh uvrštavanjem u jedan od natjecateljskih programa ovogodišnjeg 75. međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, novi dugometražni igrani film redateljice Čejen Černić Čanak o prekinutoj romantičnoj vezi dvojice prijatelja u unutrašnjosti Hrvatske potvrđuje da je riječ o radu koji režijom, zapletom i glumom generira i svježinu i oštrinu… Ukratko, riječ je o sporogorućem, ali intenzivnom prikazu ograničenja i prelaženja granica kada je u pitanju ljudska potreba za ljubavlju i prihvaćanjem. I to ona u formativnim godinama, kada se štošta doživljava fatalistički te određujuće za cijeli život. Boško Picula za tportal

10.03. (20:00)

Ali neka ga prvo uspostave

Picula o ‘Jedinoj zemlji’: Autori tog dokumentarca zaslužuju Nobela za mir

Priznanje Akademije za najbolji dokumentarac ove godine je pripalo palestinsko-norveškom ostvarenju ‘Jedina zemlja’, u kojem se mladi palestinski aktivist i izraelski novinar zajednički bore i zalažu za pravedan mir i suživot…djeluje kao donkihotovski, ali neustrašiv pokušaj dokazivanja da je područje na Levantu od Sredozemnog mora do rijeke Jordan uistinu jedna i jedina zemlja za cijelo njezino stanovništvo, Izraelce i Palestince, Židove i Arape, neovisno o budućem političkom i državnom rješenju višedesetljetnog sukoba. Film je u prvom redu trijumf svoja dva autora i protagonista iza i ispred kamera. Boško Picula za tportal.

26.02. (11:00)

Nema labavo

Picula: Merz će možda napraviti neke ustupke socijaldemokratima, ali na redu je naoružavanje i striktnija migrantska politika

Nova restriktivna njemačka migrantska politika važna je za Hrvatsku, budući da se naša zemlja nalazi na vanjskoj šengenskoj granici. Kada bi Njemačka krenula masovno protjerivati osobe koje nemaju pravo boravka u njoj u prvu zemlju Unije kroz koju su ušli, nije nemoguće da bi veći broj njih završio upravo u Hrvatskoj. To se neće dogoditi jedino uz pretpostavku da su evidentirani negdje ranije, u Bugarskoj ili Grčkoj, da se ponovno nešto dogovori s nekom trećom zemljom, izvan Unije, kao i uz pretpostavku da 2015. godine MUP nije popisivao, već samo propraćivao rijeke migranata koje su prolazile kroz Hrvatsku. tportal

23.02. (13:00)

Vrijedno 10 nominacija, ali ipak manje samih Oscara

Picula: Najbolja stvar u ‘Brutalistu’ je – brutalizam… Veliki favorit Oscara ipak pada na emocijama

Corbet je nesumnjivo darovit i vizualno iznimno pismen redatelj koji već od prvih kadrova ‘Brutalista’ potvrđuje da uspješno vlada ne samo filmskim prostorom, nego i metaforama koje provlači kroz cijeli rad. Premda traje više od tri i pol sata, ovoliko trajanje nije zamorno, dapače, no sam je film neujednačen. Njegova druga polovica u kojoj se uvode novi likovi, a odnosi među postojećima doživljavaju kulminaciju, otkrivaju da je temeljna karakterizacija plošna. Sve se manje-više svodi na klišeje, te se u biti teško emotivno povezati s likovima neovisno o osjećajima koje ih pokreću. Pritom Adrien Brody kao László djeluje kao da reprizira svoju, Oscarom nagrađenu glavnu ulogu u filmu ‘Pijanist’ Romana Polanskog, mada i njegova ‘repriza’ djeluje snažno i suvereno. Boško Picula za tportal

02.02. (08:00)

Čovjek je samo radio što je htio

Bob Dylan na filmu kao ‘potpuni stranac’: Od glazbenog genija do introvertiranog gada

Jedan od najvećih američkih i svjetskih glazbenika 20. stoljeća i jedini kantautor koji je ovjenčan Nobelovom nagradom za književnost u mnogo je čemu veoma zahvalan filmski lik. Potvrđuje to i za osam Oscara nominirana glazbena biografska drama u režiji Jamesa Mangolda, a koja je u konačnici ipak odveć igrala na sigurno. Srećom, tu je vječna glazba Boba Dylana. Iako je usredotočen na samo nekoliko formativnih godina Dylanove karijere, film obiluje njegovim odnosima s ključnim ljudima u privatnom i profesionalnom životu u to vrijeme. Posebice s dvije žene. Boško Picula za tportal. Film ima i svoju temu na Forumu.

21.01. (00:00)

Nova tehnologija, i dalje aktualne teme

Picula: Užas je Eggersova furka: Novi Nosferatu omaž je klasiku, ali i hrabar pogled u budućnost

Iako ni njemački redatelj Werner Herzog 1979. nije pogriješio realiziravši u svom filmu ‘Nosferatu, vampir noći’ prepravak jednog od najvažnijih radova u povijesti kinematografije, horora ‘Nosferatu, simfonija strave’ iz 1922. njegova sunarodnjaka Friedricha Wilhelma Murnaua, recentni je pokušaj američkog redatelja Roberta Eggersa lako mogao iznevjeriti. Nije. Dapače. Film kao i istoimeni prethodnici predstavlja suptilnu analizu društva suočenoga s nepoznatim i uništavajućim te je Nosferatu kao lik metafora za svaku katastrofu s kojom se može suočiti određena sredina. Kao parafraza jahača apokalipse, on je itekako asocijativan u vremenima rata, bolesti i beznađa. Mora li se istaknuti da su sve to bila iskušenja i prije stotinjak godina, i prije pola stoljeća, i dandanas? Boško Picula za tportal

06.01. (20:00)

Treba hrabrosti izaći kao majmun

Lice i naličje slave: Robbie Williams je životniji majmun od bilo kojeg na filmskom platnu

S obzirom na to da se fokusira na prvi i ujedno najuzbudljiviji dio pjevačeve karijere, njegova posrnuća u ovisnost, (auto)destrukciju i sumnje u vlastite mogućnosti dozirane su upravo onoliko i upravo ondje da cjelina ne pati od pravocrtnosti i predvidljivosti. Kao i svakom zabavljaču, i Williamsu su presudni bili nastupi pred živim auditorijem te je svojevrsni happy ending u njegovu slučaju trodnevni koncertni nastup od 1. do 3. kolovoza 2003., kada je u Knebworth Parku okupio rekordnih 375 tisuća posjetitelja. Na užem popisu kandidata za Oscara za najbolje vizualne efekte, ‘Better Man je film u kojem su vizualni efekti doista efektno iskorišteni kao izražajno sredstvo. A slava će ionako uvijek imati lice i naličje. Majmunsko također. Boško Picula za tportal

16.12.2024. (12:00)

Nepokon neki film s dušom

Almodóvarova ‘Susjedna soba’ daje uvjerljiv odgovor na pitanje: Može li smrt biti dobra?

Četrdeset i četiri godine nakon svoga prvog mladenačkog dugometražnog igranog filma ‘Djevojke iz grupe’, nastaloga na vrhuncu španjolskoga kontrakulturnog pokreta La Movida Madrileña, Pedro Almodóvar kao 75-godišnji sineast svjetskog ugleda promišlja o posljednjim danima nečijeg života u filmu koji je osvojio Zlatnog lava i zasluženo visoke ocjene. . Iako govori o želji za smrću, Almodóvar je rad prije svega posveta i – pohvala životu. Bez obzira na to koliko u konkretnom slučaju život još trajao, nekoliko tjedana ili nekoliko mjeseci. Smrt je u ovom prikazu nešto što čak i čovjek može uvjetno pobijediti odluči li se za nju onda kada je može sam uzrokovati, a ne u trenucima u kojima više ne vlada ni vlastitim umom ni tijelom. Boško Picula za tportal

24.11.2024. (13:00)

Sad su naši negativci, a ne glume Ruse

Urnebes u kinu: Kate Beckinsale u Zagrebu spašava svijet od zlog ravnatelja hrvatske SOA-e

Napokon smo dočekali da Hrvatska u nekoj ambicioznoj inozemnoj filmskoj produkciji glumi sebe, a ne druge. Konkretno, Zagreb je središte radnje akcijskoga špijunskog trilera ‘Canary Black’ s Kate Beckinsale u glavnoj ulozi. Iako apsurdnog zapleta i plošnih likova, film vrvi zabavnim situacijama. Boško Picula za tportal.

20.11.2024. (08:00)

Ali neki i dalje imaju otporan imunitet na posljedice

Picula: Za epidemiju ‘koruptovirusa’ i dalje nema cjepiva

EPPO-ova istraga, posve je jasno, samo je otkriće vrha vrhova sante leda onoga što godinama i desetljećima blokira hrvatsko zdravstvo, a netko tko je dobio ovacije za borbu protiv koronavirusa, očito nije borac protiv ‘koruptovirusa’ kao kroničnog uzročnika problema u politici i društvu.Teško je shvatljivo da su se pojedinci iza koje stoje karijere uspješnih liječnika i koji sukladno svom obrazovanju, radu i karijeri sigurno materijalno ne oskudijevaju, odlučili za ono što ih EPPO sumnjiči. Kao i gotovo svaki put dosad, ishodi u hrvatskoj politici ovise o HDZ-u jer stranka ili pobjeđuje ili (rijetko) gubi zahvaljujući samoj sebi. Korupcija u Hrvatskoj ne popušta jer nije problem u pojedincu ma koliko moćan i politički visoko bio, nego u načinu funkcioniranja kolektiva. Dok god se na korupciju smjesta ne reagira ili ne prokazuje, slučajavi poput ministara koje su djeca u doba pandemije crtala kao superjunake, a sada su se nacrtali u istražnim zatvorima, nisu pojedinačni, nego zajednički. Boško Picula za tportal