Toplomjerom duše
Pavičić: Kako izmjeriti rad nastavnika
Želite li doista mjeriti rezultat nastavnika? Dobro. Ali, zašto onda mjerite ocjene njihovih đaka na maturi? Zašto – recimo – ne mjeriti njihovu plaću za 20 godina? Zašto ne mjeriti jesu li im đaci postali bogati ili ostali ubogi? Zar to nije dosljedna konzekvenca istog principa? A ja bih – ako već mjerimo – recimo pokušao mjeriti nešto drugo. Zanimalo bi me, recimo, izmjeriti koliki postotak bivših učenika nekog nastavnika redovno posuđuje knjige u knjižnici. Zanimalo bi me koliki postotak redovito ide k zubaru, ili na mamografiju. Zanimalo bi me koliki postotak bivših učenika nekog nastavnika – recimo – reciklira smeće, ili ide u kino, ili posjećuje nacionalne parkove. Priča o “vrednovanju učinka” nastavnika nije sama po sebi opasna. Opasna je ideologija koja iza nje stoji, a oni koji tu floskulu izriču nerijetko je nisu svjesni – sjajni Jurica Pavičić uvodi red, smisao i mjeru u kakofoniju različitih mišljenja koja su se čula proteklih dana na tu temu.