Partibrejkers u Tvornici Kulture: Rokenrol molitva - Monitor.hr
Jučer (23:00)

Biti isti, biti poseban, biti slobodan... biti samo svoj

Partibrejkers u Tvornici Kulture: Rokenrol molitva

Postoje bendovi na čije koncerte odlazimo ne očekujući baš ništa novo i drugačije, čak ni neku pjesmu koju dugo nisu izvodili. Klub u Šubićevoj opet je bio prepun, uz nemalo onih koji Antona i Caneta prate još od predratnih vremena i prvih svirki po Lapidariju ili Kulušiću.Ovaj nastup Partibrejkersa od bezbroj prethodnih tako se ponajviše razlikovao po izboru predgrupa. Svirku su otvorili s „Ona kaže ljubav pokreće ovaj svet“ s druge ploče koju u svojim čestim praćenjima njihovih nastupa čak i nisam previše puta čuo. Ubrzo je, međutim, sve krenulo po starom, nizanjem nepoderivih uličnih himni poput „Ako si…“, „Ona sve zna“ ili „Zemljotres“. Ravno do dna… Na Forumu kažu kako nisu odsvirali setlistu do kraja.


Slične vijesti

Ponedjeljak (19:00)

Red filmova, izložbi i glazbe

Kulturni tjedan: Organ vida, jugoslavenski Crni val, Partiberjkers, Laibach…

Ovaj tjedan u Zagrebu obiluje kulturnim događanjima. Izdvajamo nekoliko:

  • Međunarodni festival Organ Vida (utorak, MSU): Trinaesto izdanje bijenalnog festivala fotografije s izložbom „Trnci i leptirići“ prikazuje radove deset finalista, odabranih među 300 prijavljenih umjetnika. Izložbe su otvorene do 3. studenog.
  • Ciklus crnog talasa (srijeda, Kinoteka): Početak sezone u Kinoteci posvećen je filmovima jugoslavenskog crnog talasa, poznatima po svojoj formalnoj inovativnosti i kritičkom stavu.
  • Buzz’ Ayaz & The Cyclist Conspiracy (četvrtak, Močvara): Glazbeni događaj koji spaja drevne tradicije s modernom psihodelijom kroz zvukove istoka i meditacije.
  • Macbeth kao farsa (petak, ZKM): Johan Simons i ekipa u apsurdnoj obradi jedne od najpoznatijih tragedija Williama Shakespearea.
  • Laibach u Boogaloo-u (subota): Slovenski kolektiv promovira reizdanje kultnog albuma Opus Dei uz posebnu koncertnu izvedbu.

tportal nije spomenuo koncert Partibrejkersa u Tvornici. Sviraju ovaj petak, više informacija na Forumu.

25.09. (20:00)

Knock-knock-knockin' on Heaven's door

Upaljene svijeće (danas upaljači ili flashlight na mobitelima) na koncertima? Tu je tradiciju navodno pokrenuo Bob Dylan

Naravno, teško je točno reći kada, gdje i kako je paljenje svijeće, upaljača ili mobitela u publici na koncertima postalo uobičajeno. Vjerojatno su se znale paliti i prije, neki pamte događaj na Woodstocku kada je netko sugerirao publici kako bi paljenjem svijeća moglo ritualno otjerati kišu. No, jedan od prvih pamtljivijih takvih rituala zbio se na koncertu Boba Dylana i The Banda 1974. On se toga osobno uplašio i gledao kako će brzo nekamo pobjeći, jer je mislio, ponukan prethodnim iskustvima, da publika negoduje. No, ispostavilo se da su time ipak izrazili simpatije. Primijećeno je kako su se svijeće palile na određene stihove poznatijih pjesama. Dylanu je to bilo tim čudnije, jer se to nije događalo na koncertima popularnijih bendova, poput Rolling Stonesa. No, to možda govori o Dylanovoj posebnosti. Stvar je možda pojačao odabir covera za live album Before The Flood, koji prikazuje mnoštvo upaljenih svijeća u publici. To je možda doprinijelo tome da se ritual proširi. Rolling Stone

16.09. (17:00)

Dobar s bešamelom

Baby Lasagna na Šalati – preživjeti zamku ’one hit wondera’

Od prve Dore do rujna 2024., Baby Lasagna je ubrzano evoluirao u “svjetski” proizvod, a ovaj se petak dokazao i kao odlično osmišljeni i producirani audiovizualni spektakl koji i bez objavljenog albuma – ali i bez Vitasovićevog recepta džuboks-obrada – uspjeva držati publiku zabavljenom. Dobar je Lazanja, ukratko. Jezikom i soundom zapakiran za svjetsko tržište, kaleidoskopski moderni pop uronjen u sve od techna do Rammsteina funkcionira live, što i ne treba čuditi, jer upoznali smo ga na pozornici, pratili njegovo brzo odrastanje i dočekali odgovor na to “što će dečko svirati na Šalati, kad ima samo jednu pjesmu?” Velimir Grgić za Ravno do dna.

15.09. (17:00)

Glazbeni brod i dalje plovi

SHIP Music Festival Šibenik: Kries, Idem i Mimika Orchestra u zatvorenom prostoru užarili atmosferu prvog dana

Već lani se SHIP prvenstveno zbog svoje neodoljive lokacije uz more pretvorio u jednu od najljepših takvih manifestacija u Europi, a dojam nije pokvarila ni najavljena oluja već prvog dana, zbog čega se svirka prebacila u natkriveni prostor.  Glazbeni program otvorio je koncert mnogoljudnog Mimika orkestra predvođenog Makom Murtićem čijih dvadesetak članova je potpuno napunilo pozornicu, kao i samu dvoranu koja se usprkos svojoj izvrsnosti pokazala premalenom za sve zainteresirane, pa je osim sjedećih mjesta nastala i gužva među stajačima sa strane, a temperatura u nedovoljno klimatiziranoj dvorani popela se do rubova izdržljivosti. Idem je pokazao da je vrijeme tamo nekog muziciranja na instrumentima pomalo već stvar prošlosti i da klinci ne mogu odoljeti pametno napisanim tekstovima i zaraznim pop punk melodijama, pa makar bili izvođeni samo uz matricu u stilu kakvog alt boy banda. Njihove energija i karizma su ipak neupitni.

Glavni i nesuđeni headlineri, Kries svakako bi na većoj pozornici dobili puniju zvučnu sliku koja bi opravdala njihov istaknut status u lineupu. Ovako je bend još jednom odradio odličnu svirku na kakvu smo od njih navikli, ali možda nije bilo onog soničnog šusa kakav uslijedi svaki put kad kad punom snagom udare mijehovi Andora Végha. Ravno do dna, koji donosi report i ostalih dana.

09.09. (09:00)

Diva, bila i ostala

Zdenka Kovačiček na Zagrebačkom velesajmu – ‘Tina Turner u Mrduši Donjoj’

Desetodnevni festival Ljeto na Zagrebačkom velesajmu koji je lani krenuo kao svojevrsni eksperiment na kojem je nastupilo čak 250 izvođača. Ove godine je pak spomenuti festival ušao u profesionalnije, time i bolje, gabarite u kojima tijekom jedne večeri nastupa oko 5-6 mladih izvođača dok je headliner neko jače domaće ime. Devetog dana LJNZV-a je ta hedlajnerska uloga pripali Zdenki Kovačiček i pratećem joj Green House Bandu koji broji 10 glazbenika među kojima su neki iz puhačke sekcije ujedno i članovi Jazz orkestra HRT-a. Nek’ mi se ne zamjeri, meni je to u tom trenutku izgledalo kao nešto što bih okarakterizirao riječima: „koncert Tine Turner u Mrduši donjoj“, što zbog ambijenta Zagrebačkog velesajma noću u kojem se osjećate nekako sami i izolirani iako ste u metropoli, što zbog šarolike i neprofilirane publike koja je došla na besplatni festivalski gig. No ta „Mrduša donja“ je sjajno reagirala, kao što je u produkcijskom smislu dizanja letvice kvalitete nastup Kovačiček s raskošnom pratnjom odlično došao kao dobra podloga kovanja novih planova Glazbene kuće na Velesajmu, kaže Zoran Stajčić za Ravno do dna

08.09. (22:00)

Kulturni proizvod in the making u Tvornici kulture

Možda nekadašnji poglavice industrijske buke danas stvaraju glazbu za manjinu čak i svojih starih fanova, ali to što rade prava je umjetnost

. Primjerice, ako ste sinoć očekivali da će legendarni njemački pioniri industrijskog noisea u glazbi, Einstürzende Neubauten, odsvirati jedan od onih “Greatest Hits” koncerata poput onoga koji smo imali priliku vidjeti kad su zadnji put nastupali u Hrvatskoj, točnije na šibenskoj Tvrđavi sv. Mihovila u sklopu SuperUho Festivala 2015. godine, onda ste mogli ostati zatečeni nedostatkom “hitova” na setlisti. Ako ste, pak očekivali simfoniju buke poput primjerice one iz zloglasnog videa u široj uporabi naslovljenog jednostavno “Autobahn“, onda ste već skoro četiri desetljeća u raskoraku s bendom. Njihova je glazba možda postala pitomijom, melodičnijom i manje šokantnom, a tekstovi gotovo filozofski u svom propitivanju jezika i komunikacije.  U svakom slučaju to je nešto više od tipičnog koncerta i možda je previše za one koji su došli čuti hitove i zabaviti se. Vanzemaljci ovog planeta će vam pak reći da je ovo bilo upravo po njihovoj mjeri. Ravno do dna

02.09. (15:00)

Adele u tvornici novca

Zoran Stajčić o koncertu Adele u Münchenu: Najveći koncertni spektakl u jednom gradu Starog kontinenta, ikad

Za te koncerte Adele nije zauzela stadion, već je doslovce koncertni stadion kapaciteta za 80.000 posjetitelja po večeri bio izgrađen za nju. Dakle, u mjesec dana vidjelo ju je 800.000 ljudi u Münchenu i neformalno se priča da je pjevačica za to inkasirala milijardu eura. Ako se za nekog neće uzalud raditi najbolji zvuk na svijetu, to je svakako za pjevačicu kalibra Adele koja će doći i pokoriti pjevanjem i pjesmama bez cirkuskih točki i vojske plesačica i plesača. Govoriti o rezidencijama Adeline magnitude u smislu je li to budućnost glazbenih mega spektakala ne ovisi pretjerano o tehnologiji (koja uistinu postiže čudesne performanse), već ipak o ljudskom faktoru, a to je da moraju postojati istinske glazbene zvijezde koje su u stanju sve ispuniti sadržajem, a sadržaj u glazbi je bio i ostao isti – pjesme i izvedba, i tako će uvijek biti.

Ona se niti jednog trenutka ne napuhava egocentrično (a ima debelo razloga za to), već stalno odaje dojam obične žene koja se ne može sastaviti sa životom od problema. Čak je i zadigla crnu haljinu i pokazala za nema cipele već da u čarapama nabija kilometražu po ogromnoj bini, pisti i prstenu i još ih naziva „granny socks“ jer su u pitanju crne dokoljenke, baš onakve kakve bake najviše vole nositi. Ravno do dna

31.08. (21:00)

Nije mu slava udarila u glavu

Baby Lasagna o ‘najgorem nastupu ikad’: To mi je domaći teren, par godina sam bio potpredsjednik udruge koja ga organizira

Baby Lasagna je nastupio na malom umaškom festivalu Pandemonium, kao uvertiru u velike nastupe na varaždinskom Špancirfestu i karlovačkim Danima piva, i dakako, u tri velika samostalna koncerta na zagrebačkoj Šalati početkom rujna. Pandemonium mu je bio domaći underground teren s kojeg je i potekao, stoga je bila opravdana i njegova velika želja da tamo napokon nastupi. Svirali su samo 20 minuta i nisu izvodili Rim tim tagi dim, budući da na festivalu nešto opuštenija atmosfera. Još uvijek je pod dojmom slave nakon Eurosonga, ali radi na novim stvarima, izbacuje singlove, a uskoro će i prvi album, koji je već spreman za objavu.

11.08. (11:00)

Ede, i zatvaranje prometa ćemo ti oprostiti

Spektakl na Hipodromu: Ed Sheeran nastupio pred 70 tisuća ljudi

Jedna od najvećih britanskih pop zvijezda nastupila je sinoć u Zagrebu. Gotovo 70 tisuća ljudi uglas je pjevalo njegove pjesme, cijelo vrijeme komunicirao je s publikom, a obukao je i crnu majicu s natpisom Zagreb. Ed je bio sam na velikoj, okrugloj pozornici, svirajući gitaru i looper. Redali su se hitovi sa svih njegovih albuma poput “Shivers, “The A Team”, “Dive”, i “Eyes Closed”, koju je napisao kad je umro njegov najbolji prijatelj. Poseban gost na koncertu bio je Calum Scott, koji je uz našeg Dinu Jelusića nastupio kao predgrupa. Večernji kaže kako Hipodrom nije nikad bio posjećeniji. Index

31.07. (14:00)

Divlji dečki

Pula: puna Arena pjevala uz grupu Duran Duran

Engleske pop legende koje su nakon više od četiri desetljeća i dalje na samom vrhu svjetske glazbene scene vratili su se tako u Hrvatsku, a nakon što su dosad nastupili dva puta u Zagrebu – u Domu sportova i na Šalati – u Puli su svojim nastupom podsjetili brojne gledatelje na bezvremensku kolekciju hitova i predstavili novi album “Danse Macabre”. HRT