Partibrejker protiv optimista ili: kako je trgovina na malo lokalno crknula u svibnju i što se to s trgovinom globalno zbiva - Monitor.hr
30.06.2019. (09:30)

Polupuna ili poluprazna?

Partibrejker protiv optimista ili: kako je trgovina na malo lokalno crknula u svibnju i što se to s trgovinom globalno zbiva

Realni promet u trgovini na malo za svibanj u padu je na godišnjoj razini od 2%. “Mentalitet partibrejkera u zemlji opterećenoj blentavim optimizmom bez pokrića, nužan je alat za racionalno preživljavanje, osobito kada se uklapa u profesiju. Naime, pošten analitičar dužan je oduprijeti se zovu jednog ili drugog psihološkog poremećaja, makar ga zbog toga proglasili Vulkancem”, piše Velimir Šonje za Ekonomski lab.


Slične vijesti

01.04.2021. (10:30)

Jel to može uskoro?!?

Šonje: Oporavak bi mogao biti spektakularan

Promet u ugostiteljstvu sada je oko sedam puta veći nego u istom razdoblju prošle godine, a promet u trgovini je veći oko 80%. Realan promet u trgovini na malo u pandemijskoj veljači 2021. u Hrvatskoj je bio 3,8% veći nego u predpandemijskoj veljači 2020. Potrošači dakle otpuštaju kočnice nakon što je novac godinu dana u dobroj mjeri stajao na računima, a potražnja za potrošačkim kreditima drastično bila smanjena – najavljuje Velimir Šonje “spektakularan oporavak”, iako s rezervom – sve ovisi o turističkoj sezoni.

25.09.2019. (00:30)

Kunu po kunu...

U sitnim krađama u trgovinama ukrade se robe u vrijednosti – milijardu kuna

Krađe u hrvatskim trgovinama kreću se između 1 i 1,5 posto njihova ukupnog prihoda, a ako se zna da je promet u trgovini na malo preko 100 milijardi kuna, to znači da se u hrvatskim trgovinama godišnje ukrade robe u vrijednosti od 1 do 1,5 milijarde kuna. Tko krade? Djeca iz zabave, kleptomani jer su bolesni, sirotinja koja tako preživljava i lopovi koji kradu da bi preprodavali. Ključ – ukrasti do vrijednosti od tisuću kuna jer u tom slučaju policija protiv kradljivca ne pokreće postupak po službenoj dužnosti, piše Globus.

25.07.2019. (16:30)

Šoping-lista

Trgovina na malo – Lidl i Kaufland rastu

Prošle su godine prihodi iz trgovine na malo svih velikih trgovaca u Hrvatskoj porasti 2,5 milijardi kuna (7%), u odnosu na 2017., Povećan je broj prodajnih mjesta (91) i prodajne površine (23.700 četvornih metara). Konzum je i dalje pojedinačno najveći s 623 prodajna mjesta (malo manje nego 2017.), ali sustižu ga Lidl i Kaufland koji u 2018. bilježe tržišni udio od 20-30% (kao i Konzum). Ovdje PDF sa svim podacima. Index

25.12.2018. (21:30)

Za desert

Samo dobre ekonomske vijesti

Ekonomski lab čestita Božić lijepom, ili bar uljepšanom, statistikom:
Hrvatska je jedna od najsigurnijih država u EU s ponajmanjim brojem registriranih fizičkih napada
Samo 25% populacije u Hrvatskoj nema materijalna sredstva za zamjenu dotrajalog pokućstva, što je u rangu Francuske i Irske
Prosječna neto plaća za rujan 2015. iznosila je 5,545 kuna, a za rujan 2018. lijepo većih 6,195 kuna
Realan promet u trgovini na malo bilježi neprekidan rast od listopada 2014., što će uskoro biti 50 mjeseci zaredom

08.08.2017. (17:13)

Republika Poslovnica Njemačke

Tržišni udio u Hrvatskoj: Lidl i Kaufland veći od Konzuma

Lidl i Kaufland zajednički su postali veći u Hrvatskoj od Konzuma u tržišnom udjelu u trgovini na malo – ova dva trgovačka lanca dio su njemačke grupacije Schwarz i ove su godine imali dvoznamekasti rast, dok je Konzum u 7 mjeseci ove godine pao 6% pa su Nijemci sad ispred hrvatskog lanca. Treći po tržišnom udjelu je Spar koji je nedavno preuzeo Billu i koji najviše investira stalno otvarajući nove dućane, dok će Konzum vjerojatno morati zatvoriti dio trgovina pa je moguća promjena i na drugom mjestu. RTL vijesti

07.08.2017. (10:19)

Hrvatska među rekorderima – sezonski prilagođen promet od trgovine na malo u lipnju porastao za 5,8 posto u odnosu na svibanj, u cijeloj EU raste je 0,4 posto

30.05.2017. (16:04)

Slabi konzumenti

Promet od trgovine na malo porastao 2,8%, lošije od očekivanja

Prometa od trgovine na malo u travnju je nominalno porastao za 5,7 posto, a realno za 2,8 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, što je manje od očekivanja koja su iznosila 4,5 posto. To je i znatno sporiji rast u odnosu na prethodni mjesec, kada je promet u maloprodaji skočio 7,7 posto. Lošiji pokazatelji potrošačkog optimizma najvjerojatnije su posljedica neizvjesnosti povezane s događanjima oko Agrokora, navode analitičari RBA. T-Portal

10.11.2016. (18:03)

Moć tete iz dućana

Prihodi trgovaca: Opao Konzumov udio, NTL ušao u prvih 10

Konzum je najveći trgovac na malo u Hrvatskoj, ali mu je tržišni udio opao s 30 do 35 posto koliko je imao 2014. godine, na 20 do 30 posto u 2015, pokazuje analiza. Slijede Lidl i Plodine s udjelom od 10 do 20 posto, Kaufland, Tommy i Spar ostvaruju udjel od 5 do 10 posto, dok udio do 5 posto ostvaruju Billa, Studenac, KTC, NTL. Narodnom trgovačkom lancu ovo je prvi puta da je među najvećih 10. U novcu, trgovci su lani imali prihode od 33,1 milijardu kuna. Lider