Panamski kanal: Svjetska prometna žila kucavica – presušuje - Monitor.hr
02.07.2023. (20:00)

Plitki problemi

Panamski kanal: Svjetska prometna žila kucavica – presušuje

Skoro 120 godina on povezuje Atlantski i Tihi ocean, omogućujući prolaz rute u 10 sati, odnosno dokidajući potrebu za plovodbom oko Južne Amerike. Međutim, budućnost ključnog pomorskog puta je neizvjesna nakon što su rekordne suše prisilile tvrtku (PCA) koja upravlja kanalom da nametne ograničenja na vrste brodova koji mogu njime prolaziti, javlja CNN. Broj dnevnih tranzita smanjit će se na 30 do 32 dnevno, u usporedbi s dosad uobičajenih 36 do 34 tranzita svaki dan. Vlasti su predložile smanjenje tereta za 40 posto na brodovima koji žele proći kroz kanal, što je trebalo stupiti na snagu 25. lipnja. Već je objavljeno da neki brodovi poštuju to ograničenje mase, što će na kraju dovesti – do porasta cijene transporta i, na kraju, roba. Revija HAK


Slične vijesti

Subota (10:00)

Kad nešto voliš, pusti ga... pa ga opet uzmi

Trump šalje Rubia u Panamu po kanal koji “ionako pripada Americi”

Kanal, vrijedan do 250 milijardi dolara, ključan je za globalnu trgovinu, a Trump ga vidi kao američku stratešku i ekonomsku imovinu. Panama odbija prodaju, dok Trump i saveznici upozoravaju na kineski utjecaj. Ako dogovor ne uspije, spekulira se o mogućnosti vojne intervencije, što bi moglo izazvati ozbiljne geopolitičke posljedice. Forbes

27.06.2016. (07:12)

Svečanost u sjeni skandala

Panama otvorila prošireni kanal

Panama je pustila u promet prošireni Panamski kanal nakon devet godina titanskih radova i 5.4 milijarde dolara ulaganja. Svečanosti je prisustvovalo samo 12 od 70 pozvanih državnih čelnika. Analitičari ocjenjuju da su na otvorenju bili nižerangirani čelnici, kao posljedica skandala ‘Panamski dokumenti’. Oko 7.50 po lokalnom vremenu, kineski brod “Cosco Shipping Panama”, odabran ždrijebom, ušao je u ustavu Agua Clara na Atlantiku i počeo prvi prolaz vodenim putem dugim oko 80 kilometara. HRT, NBC

24.06.2016. (07:49)

Proširena gospodarska žila kucavica

Novi Panamski kanal skraćuje put za pet dana

U nedjelju će konačno u promet biti pušten dugoočekivani prošireni Panamski kanal. Kroz ovu svjetsku žilu kucavicu transporta prolazi oko trećinu prijevoza tereta na relaciji Azija – Amerika. Širenje je trajalo devet godina i stajalo 5,4 milijarde dolara. Tržište LNG-jem sada postaje globalno s obzirom na to da kroz kanal sada mogu prolaziti i brodovi s tako uskladištenim plinom. Takvim će se brodovima put iz Azije do američke Istočne obale skratiti za pet dana uz izbjegavanje plovidbe oko rta Horn. Večernji, Channel News Asia

10.04.2016. (22:51)

Kanal za slobodan dotok novca

Kako su T. Roosevelt i JP Morgan od Paname napravili poreznu oazu

Godine 1903. administracija tadašnjeg američkog predsjednika Theodorea Roosevelta uz pomoć bankarskih grupacija, među kojima je bila i JP Morgan, prisilila je Kolumbiju da svoju provinciju Panamu preda u ruke SAD-u. Početnom investicijom od tadašnjih 10 milijuna dolara “financijske pomoći” i preuzimanjem projekta probijanja Panamskog kanala SAD je udario temelje državi koja je nastala isključivo s jednim ciljem: kao mjesto za utaju poreza. Guardian