Ostavili ste auto na suncu i sad vam je prevruće? S ovim japanskim trikom rashladit ćete ga u minuti - Monitor.hr
16.07. (19:00)

Ako me netko pita što radim, reći ću mu da ovako rade Japanci

Ostavili ste auto na suncu i sad vam je prevruće? S ovim japanskim trikom rashladit ćete ga u minuti

U unutrašnjosti automobila koji je boravio na suncu zna bit kao u pećnici, a boravak u takvoj kabini je gotovo neizdrživ. Samo doticanje volana ili drugih dijelova u unutrašnjost je poput igre s vatrom, no postoji japanski trik kojim ćete brzo rashladiti automobil, piše AutoBild. Trik za snižavanje temperature automobila za deset stupnjeva u jednoj minuti ne samo da je vrlo jednostavan za napraviti, nego vas neće koštati ni goriva, jer ne morate paliti motor niti klimu. U osnovi se ova tehnika sastoji od otvaranja i zatvaranja vrata automobila na vozačevom i suvozačevom mjestu. Poslovni


Slične vijesti

Srijeda (14:00)

Tko ima vremena i volje

Kit-automobili: trend sastavljanja vlastitih vozila u kućnoj radinosti

Još od 60-ih godina automobili za sastavljanje služe kao dobar način da se vozači potaknu na izradu prilagođenih vozila i stvaranje pristupačnijih replika rijetkih sportskih automobila. U početku su dobili taj naziv jer bi proizvođači prodavali automobile u komadima, poput kompleta modela u punoj veličini. Obično je to značilo ugradnju novih dijelova karoserije na već postojeće podvozje, pri čemu je Volkswagenova ‘buba’ bila najranija popularna osnova za komplete. Međutim, sada se neki takvi automobili izrađuju u profesionalnim radionicama od potpuno novih dijelova. Te vrste setova traže više novca, ali su izrađene prema višim specifikacijama. Ako imate malo novca sa strane koji možete potrošiti, a želite nešto jedinstveno i rijetko, možda je automobil iz kutije pravo rješenje za vas, a takvo rješenje ima i svojih prednosti. Prije svega, ako sastavite svoj automobil, vjerujemo da će vas obuzeti osjećaj ponosa i zadovoljstva, a svakako je takav izazov i velika prilika za učenje. Na tržištu postoje kompleti za početnike, što znači da vam jedan takav projekt ne bi trebao uzeti previše vremena. Lider

16.08. (15:00)

Samo bez gasa i nadaj se najboljem

Česte situacije u svakodnevnoj vožnji: Što se događa kad vozilo udari u rupu na cesti?

Izravna sila koja djeluje na vozilo u trenutku udarca u rupu zapravo je rezultat mase vozila i brzine kojom ono nailazi na rupu. Sila udara se dalje kao kombinacija vertikalnih i horizontalnih sila prenosi kroz sustav ovjesa koji pokušava apsorbirati udar, dok kako kotač nalijeće na prepreku i nastavlja vožnju djeluje sila usporavanja nakon koje ponovno slijedi ubrzavanje. Kako auto udara u rupu, različiti dijelovi kotača suočit će se i s istežućim i kompresivnim silama. Lepeza mogućih oštećenja pritom je povelika, a ovisi o nizu faktora, počevši od dubine udarne rupe ili visine neravnine na koju je vozilo naletjelo s jednim ili više kotača. Pritom, naravno, mnogo toga ovisi i o brzini kretanja vozila, kao i o njegovu općem stanju u tom trenutku. Osim mogućeg oštećenja, odnosno puknuća same gume u ovakvim je situacijama moguća pojava izbočina ili mjehura na bočnoj stranici pneumatika. Premda u takvoj situaciji, dakle, nije došlo do klasičnog gumi defekta, ovakav je scenario prilično opasan jer bi do njega moglo doći nešto kasnije. Revija HAK

10.08. (00:00)

Ako nema mjesta za parkirati u hladu...-

Nissan ima novu boju za vozila: Radikalno smanjuje temperaturu u kabini

Premda toplinski premazi nisu novost i koriste se u zgradarstvu desetljećima, njihova primjena u vozilima predstavlja značajne izazove. Za razliku od drugih toplinskih premaza koji su obično debeli i nanose se valjcima, Nissanova hladna boja dovoljno je tanka da se raspršuje. Preliminarni rezultati su impresivni, pokazujući smanjenje do 5,7 ºC vanjske površinske temperature i do 12,7 ºC nižu temperaturu u unutrašnjosti u usporedbi s vozilima s konvencionalnim bojama. Zasad je problem masa, budući da je oko šest puta gušća od tipične automobilske boje. Revija HAK

01.08. (21:00)

Sve su napredniji

Oprez! Lopov specijalnim uređajem ometa zaključavanje automobila

Podmukli lopov koristio je uređaj za elektronsko ometanje daljinskog zaključavanja te iz tri automobila ukrao tisuće eura. Početkom srpnja je tako provalio u Mitsubishi mađarskih oznaka u Donjem Desincu i otuđio nekoliko tisuća eura. Isto je napravio i kod drugih automobila, zagrebačkih registracija, ali i Mercedesu austrijskih oznaka. No, ulovila ga je policija iz Jastrebarskog te u njegovom automobilu pronašla navedeni uređaj. Ukrao je sveukupno 4300 eura. Danica 

30.07. (18:00)

Loše vrijeme za autoindustriju

Proizvođači automobila zbog nove uredbe od iduće godine će, izgleda, masno plaćati višak emisija CO2

Od 1. siječnja ovom uredbom CAFE (Korporativna prosječna potrošnja goriva) nameće se dodatno smanjenje emisija CO2 za 15 % na 81 g CO2/km. Dakle, flota svih novih automobila određenih proizvođača morat će biti na razini navedenog prosjeka. No mnogi proizvođači su daleko od toga jer prodaja električnih automobila u njihovom portfelju (koji ruše prosjek emisija CO2) stagnira. Što će se dogoditi ako ne postignu ciljeve? Slijede visoke kazne. Ako se limit prekorači, svaki višak grama naplaćuje se 95 eura, za svaki automobil registriran tijekom godine. Potencijalne kazne su u stotinama milijuna eura. Revija HAK

13.07. (01:00)

Moguća tužibaba

Svi novi automobili morat će imati ‘crnu kutiju’, koja će bilježiti podatke o vožnji prilikom nesreće

Svi novi osobni automobili i kombiji ukupne težine 3,5 tone moraju od 7. srpnja imati uređaj za snimanje podataka, koji mora izdržati sudar tako da možemo vidjeti podatke iz automobila prije i nakon nesreća. No, za razliku od kutije u zrakoplovima, kutija u automobilu trebala bi pohranjivati podatke samo pet sekundi prije sudara i 300 milisekundi nakon nesreće. Kutija se pokreće velikom promjenom brzine, većom od 8 km/h za 150 milisekundi, kada se sigurnosni pojasevi zatežu, kada se aktivira zračni jastuk aktivira ili aktivni poklopac motora. Crna kutija ne komunicira ni s jednom bazom podataka i sve informacije ostaju u automobilu, u pravilu za vlasnika. No, postoje načini na koje se može do njih sudskim putem. Revija HAK

07.07. (17:00)

Manje po gasu

Automobili proizvedeni ove godine morat će imati nove sigurnosne sustave, pratit će brzinu

Ovo će biti obavezno samo za nove modele, koji će biti predstavljeni ove godine, ne i za modele koji su od ranije na tržištu. Oni će sustave morati uvesti prilikom idućeg redizajna ili predstavljanja novog modela. Riječ je o sustavu Intelligent Speed Assistance (ISA), pametnom sustavu pomoći koji prati brzinu u automobilima. Novoregistrirani automobili moraju biti opremljeni ISA-om od 7. srpnja 2024. Ukratko, sustav koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Sustav također može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa daje lagani otpor prilikom pritiska ili vibrira u odgovarajućim situacijama u vožnji, prenosi Index. Poslovni

03.07. (16:00)

Nije nimalo kao u filmu...

Autom ste završili u rijeci ili jezeru i počinjete tonuti, što vam je činiti? Kroz vrata teško…

Spašavanje kroz vrata u zadnjoj sekundi zadržavanjem zraka više je za kaskadere u filmu nego za nas obične građane. U pravilu trebalo bi izaći odmah nakon ulaska u vodu, vozilo tada pluta nekoliko minuta. A upravo to vrijeme morate iskoristiti kako biste što prije izašli.  Put za bijeg vodi kroz razbijene bočne prozore ili krovni otvor, a ne kroz vrata. Budući da ih tlak vode izvana obično sprečava da se otvore. Čak i ako je voda već ušla u vozilo, električni prozori ili krovni otvor trebali bi još kratko raditi. Vrata se mogu otvoriti pod vodom u određenom trenutku kada je automobil potpuno poplavljen. No, izričito se upozorava da se namjerno ne čeka toliko dugo jer se stres u ovoj izuzetnoj situaciji lako pretvara u paniku i pretvara u najveću opasnost. Revija HAK

19.06. (15:27)

Njemački grad nudi 1250 eura nagrade ako odjavite auto

14.06. (12:00)

Samo bez panike

Istrošila vam se baterija na ključu od auta i ne možete ući? Proizvođači automobila su mislili i na to

@master_driver666 Follow me and learn more about cars.#driving #skills #tips #knowledge #fpy ♬ 原聲 – Master driver


U nedavnom videu na platformi, može se vidjeti kako se muči da otvori vrata svog automobila svojim elektroničkim ključevima. Ali, kad shvati da nikako ne uspijeva, pronalazi mali otvor ispod i otvara ga svojim ključem, što vam omogućuje da ručno uđete u auto. N1