Treba čitati sve sastojke proizvoda i sam zaključiti
Osnove ‘greenwashinga‘: Privlačnim sloganima pokušavaju nam sve prodati pod ‘zeleno‘
Greenwashing se može nazvati i ekomanipulacija, a odnosi se na uporabu marketinških trikova tvrtki i brendova kako bi potrošače ili kupce uvjerile da je proizvod ili usluga koji plasiraju ekološki prihvatljiv. Tvrtku se tako nastoji predstaviti kao ekološki osviještenu, odnosno ekološki odgovornu, dok ta ista tvrtka istovremeno troši više resursa u svoj ‘zeleni’ marketing, nego u nastojanjima da njezini proizvodi i usluge zaista postanu ekološki prihvatljiviji. Suvremeni primjer greenwashinga može se posebno uočiti u kozmetici, čiji proizvodi ne sadrže baš sto posto prirodne sastojke. U svibnju ove godine odobren je prijedlog Europske komisije za izmjenom Uredbe o europskim zelenim obveznicama, a kojim se, između ostalog, nastoji suzbiti greenwashing. Prvi znak greenwasinga zasigurno su slogani koji uključuju riječi poput ‘prirodno’, ‘organski’, ‘ekološki prihvatljivo’, a da pritom sam proizvod nema kredibilnu eko-oznaku koja jamči da se zaista radi o zelenom proizvodu. Lider