Opet produljen natječaj - novi rok za kupnju plutajućeg LNG-a 14. rujna - Monitor.hr
01.09.2018. (11:18)

Đaba ste krečili

Opet produljen natječaj – novi rok za kupnju plutajućeg LNG-a 14. rujna

Do nove odgode je kupnje plutajućeg LNG-a je došlo zato jer još uvijek nema zakupaca plina budućeg plina. Potreban je preliminarni zakup najmanje 1,5 milijardi kubika plina godišnje da bi gradnja terminala ukupnog kapaciteta od 2,6 milijardi bila isplativa. LNG Hrvatska je i zakupcima produljila rok za dostavu obvezujućih ponuda do 28. rujna. Ključni kupci bi trebali biti Mađari i vlada bi ih trebala malo pogurnuti, no posao kvari slučaj Hernadi. Novi list


Slične vijesti

09.12. (07:00)

Putevima plina

Starešina: Hrvatska može postati važan američki strateški partner u stvaranju nove karte Europe

Saveznici i potencijalni saveznici, baš kao i suparnici i otvoreni protivnici, ubrzano se pripremaju za Trumpovu Ameriku u uvjetima zaoštravanja sukoba i otvorenih ratova između Istoka i Zapada. Jer svima koji umiju čitati procese savršeno je jasno da to više neće biti jednaka utakmica s ponešto izmijenjenim igračima, nego nova igra, s novim pravilima. A gdje je tu Hrvatska i gdje bi mogla biti? Adut je, dakako, LNG na Krku, sa svime što on znači za stvaranje nove energetske, a s njome i sigurnosno-obrambene karte Europe, koja će biti definirana terminalima za ukapljeni plin (LNG) i uz njih vezanom mrežom plinovoda i drugih infrastrukturnih projekata. Ono što je za Kinu projekt ‘Pojas i put‘, za SAD je, kad je o Europi riječ, projekt nove energetske mreže pod političkim okriljem inicijative ‘Triju mora‘. Zato sada Hrvatskoj može postati prednost uvezanost Andreja Plenkovića u ‘ružičaste‘ politike EU-a, koje će se također ubrzano mijenjati. Višnja Starešina za Lider.

27.09.2023. (13:00)

Plinski ratovi

Hrvatska: nasiljem protiv rasprave o klimi

Policajci i zaštitari su posegnuli za sredstvima fizičke prisile nad ekološkim aktivistima te prosvjednicima u Omišlju krajem prošlog mjeseca. Vijest o privedenim i ozlijeđenim demonstrantima iz organizacije Extincion Rebellion Zagreb (XR), koji se protive širenju krčkog LNG-terminala, probijala se otad gotovo isključivo na stranice i valove manjih domaćih medija. Policija i vlada nisu se izjašnjavale o onome o čemu se ionako i nije izvještavalo, dok su aktivisti očajnički nastojali skrenuti pažnju na tu potiskivanu problematiku. Teme su zapravo dvije: nasilje koje su pretrpjeli aktivisti te činjenica da izostaje šira rasprava o energetskoj i klimatskoj politici u kontekstu daljnje upotrebe fosilnih goriva u RH. Prevladavajuće znanstveno stajalište je da plinska industrija šteti klimi. DW

18.10.2022. (17:00)

Bez smislene energetske politike

Koji je bio smisao žrtvovanja rafinerije Sisak?

Plenković u posjeti rafineriji Sisak 2017.

Nina Domazet, analitičarka energetske politike i glavna urednica portala Energetika-net.com, ponajprije nam je na tu temu rekla da nije ni najmanje optimistična kad je riječ o prizivanom povratku hrvatske kontrole nad Inom pa ni o promjeni upravljačkih odnosa. “Sad je u sisačkoj rafineriji u planu gradnja fotonaponske elektrane, s čime se navodno i odmaklo, ali šteta je što se ta vrijedna industrijska lokacija ne oplemeni nekom proizvodnjom, npr. bitumena, koji se u Hrvatsku uvozi”, objašnjava Domazet trenutno stanje. „Moj je dojam da je vlada ‘trampila’ Sisak za nastavak modernizacije Rafinerije Rijeka i – jako važno – mađarski zakup na krčkom LNG terminalu, jer je to bilo od iznimne političke važnosti da se terminal upogoni. I tad je unutar struke bilo jasno da je takva trgovina nepotrebna, jer Mađarskoj je i u to vrijeme, kad je rat u Ukrajini još bio samo ‘misaona imenica’, terminal trebao više nego Hrvatskoj”. Deutsche Welle

18.10.2022. (09:00)

Proširenje LNG terminala neće koristiti stanovnicima Hrvatske ovu, a vjerojatno ni iduću zimu

Kome i zašto služi proširenje LNG terminala na Krku

Large lng

Iako je riječ o ekološki upitnom projektu, kojim je predviđeno proširenje plutajućeg terminala za sto posto, iz Plenkovićeve Vlade zasad ne odgovaraju hoće li ga pratiti studija utjecaja na okoliš. – Ukoliko je nova studija u izradi ili negdje stoji u ladici, mi to ne znamo, s obzirom da ministarstvo i tvrtka LNG Hrvatska odbijaju dati bilo kakve informacije. A procjena utjecaja takvog zahvata na okoliš itekako je u javnom interesu – izjavila je Marija Mileta iz Zelene akcija i dodala kako proširenje terminala i gradnja novog plinovoda nisu predviđeni postojećom studijom iz 2017.  Proširenje LNG terminala neće koristiti stanovnicima Hrvatske ovu, a vjerojatno ni iduću zimu. Naime, i postojeći plutajući terminal na Krku u najvećem dijelu služi za prijevoz LNG-a u druge zemlje kao što su Mađarska, Slovenija i Slovačka, a tek 18 posto ide za hrvatske potrebe. Novosti

29.03.2022. (18:00)

Ljubav cvjeta...

Plenković i Janša o proširenju NE Krško i opskrbi plinom putem LNG terminala

Važno je pitanje energetike i rasta cijena energenata. Na tom tragu dogovorili smo se da se idućeg tjedna u Zagrebu nađu ministri dviju država zaduženi za energetski sektor. Oni će razgovarati o suradnji Hrvatske i Slovenije glede plinovoda i korištenja kapaciteta LNG terminala na Krku. Ujedno će razmotriti daljnju suradnju u vezi s Nuklearnom elektranom Krško, izjavio je hrvatski premijer Andrej Plenković. HRT

28.12.2020. (22:00)

Žrtvovana tišina za profit

Iz LNG terminala na Omišlju se čuje buka. Komadina: To je zagađenje bukom

Stanovnici Omišlja na Krku, Njivica, Malinske, Kostrene, Kraljevice i okolice prijavljuju načelnici Omišlja Mireli Ahmetović buku iz LNG terminala u Omišlju. Iz tvrtke LNG Hrvatska javili su da je u tijeku testiranje svih tehnoloških sustava te da je razina buke smanjena na najmanju moguću razinu, a primorsko-goranski župan Zlatko Komadina problematizirao je upozorenja koja je slao u vezi s mogućim problemima s bukom jer ta stavka u studiji utjecaja na okoliš nije dovoljno obrađena, a napomenuo je i problem plutajućega terminala na koji su također upozoravali. Index 

08.06.2020. (10:00)

LNG će biti završen do 1. siječnja, a tada Hrvatska postaje igrač na europskom tržištu plina

Država koja može ponuditi na korištenje ovakav komad infrastrukture dolazi u stratešku prednost. Dodatno izgradnji LNG terminala u Omišlju idu i druge okolnosti. Ukapljeni prirodni plin postao je cjenovno konkurentan prirodnom plinu. Prošla godina je u globalnoj trgovini LNG-om postavila novi rekord, dosegnuvši gotovo 355 milijuna tona, što je 13 posto više u odnosu na 2018. Pri tome je najveći rast uvoza zabilježen upravo u Europi. Pandemija bolesti COVID-19 dodatno je ubrzala pad cijena ukapljenog prirodnog plina, a njihov se oporavak ne očekuje tako skoro. Tako ne treba previše čuditi što je Europska unija za projekt odvojila 101,4 milijuna eura bespovratnih sredstava. Večernji list

08.04.2019. (20:30)

Nema muljanja

ORaH i Europska zelena stranka inzistiraju na punoj transparentnosti gradnje LNG terminala

Održivi razvoj Hrvatske (ORaH) i Europska zelena stranka (EGP) poručili su u ponedjeljak da će inzistirati na potpunoj transparentnosti financiranja i gradnje LNG terminala na Krku kako bi se izbjeglo da se tim projektom ugrozi standard hrvatskih građana te zdravlje i egzistencija stanovnika Kvarnera, posebice Krka. Puno je tu mutnih stvari – studija utjecaja na okoliš napravljena za kopneni, a ne plutajući terminal, povlačenje investitora povećava udio europskog novca koji još uopće nije odobren, pa će predstavnik EGP zatražiti ponovno razmatranje alokacije sredstava jer je projekt drugačiji od početnog. 24 sata