Odnos pojedinca i tehnologije jedna je od tema 59. venecijanskog bijenala - Monitor.hr
24.04.2022. (10:00)

Imaginarno putovanje kroz definicije čovječnosti

Odnos pojedinca i tehnologije jedna je od tema 59. venecijanskog bijenala

Izložba 59. Bijenala, koje je otvoreno do 27. studenog, fokusirana je na tri teme: predstavljanje tijela i njegove metamorfoze, odnos pojedinca i tehnologije te povezanost tijela i Zemlje. Naglasak je na radovima žena i rodno “nekonformističkih” umjetnika. Hrvatska ove godine nema svoj paviljon, već je konceptualna ideja autora Tome Savića Gecana hrvatskim paviljonom učinila sve prostore u Veneciji u kojima se održava bijenale i po kojima će svaki dan nastupati petero hrvatskih performera. Oni će svako jutro putem mobilne aplikacije dobiti instrukcije, algoritam će im reći gdje ići, koliko dugo trebaju biti pred publikom, u kojem se smjeru i kako kretati. Dobiti će čak i naputak – o čemu razmišljati. Jutarnji


Slične vijesti

02.04. (14:00)

Iskažimo dobrodošlicu umjetničkim performansom, kad već političari neće

Postnikov o Venecijanskom bijenalu: Dobar odabir hrvatskog predstavnika oko važne teme – migranata

Na Venecijanskom bijenalu koji se otvara idućeg mjeseca Hrvatsku će predstavljati projekt Vlatke Horvat “Priručnim sredstvima”. Horvat je međunarodno priznata umjetnica, Bijenale je prestižna svjetska manifestacija, ovo je dakle stvar od nacionalnog značaja: nimalo čudno što se na nedavnoj press konferenciji u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti, uz autoricu izložbe i kustosicu Antoniu Manjaču, pojavila sama ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek da se pohvali angažmanom svoga ministarstva oko važnog i skupog projekta. A s obzirom na krovnu temu izložbe “Stranci posvuda”, koju je osmislio ovogodišnji kurator Adriano Pedrosa, njeno je ministarstvo – treba priznati – dobro odabralo tko će nas predstavljati.

Ne samo zato što je Vlatka Horvat veći dio života i karijere provela u inostranstvu, u SAD-u i Velikoj Britaniji, niti zato što se dugi niz godina bavi krhkim i prekarnim društvenim odnosima, nego i zbog koncepta “Priručnih sredstava”. Zamisao je, saznali smo na pressici, jednostavna, ali slojevita: Horvat će u Hrvatskom paviljonu izlagati radove svojih kolegica i kolega, redom migranata i “stranaca” u novim domovinama, koje će joj oni slati neformalnim mrežama i kanalima, preko zajedničkih prijatelja i poznanika. Projekt od nacionalnog značaja pretvorit će se tako u internacionalnu priču o međusobnoj pomoći, prijateljstvu i solidarnosti. Boris Postnikov za Novosti.

02.09.2016. (11:09)

Izvještaj iz Venecije

Geumul – autoritativna moć i nemoć prosječnog čovjeka u Koreji

Naša dopisnica Marina Richter u Veneciji je pogledala Geumul redatelja Kim Ki-Duka. Priča je to o sjevernokorejskom ribaru Namu koji zbog kvara na brodu završi u vodama Južne Koreje gdje ga hapse pod sumnjom špijunaže. Nam se tako nađe u nezahvalnoj situaciji jer ga i druga strana sada sumnjiči za bijeg iz zemlje. Monitor

14.09.2015. (14:22)

Južna Amerika slavila

Venecija: Zlatni lav Lorenzu Vigasu iz Venecuele

Venecuelanski reditelj Lorenzo Vigas osvojio je nagradu Zlatni lav za najbolje ostvarenje na 72. Venecijanskom filmskom festivalu, svojim filmom Izdaleka. Nagradu za najbolju režiju ostvario je Argentinac Pablo Trapero za triler Klan. Nagradu žirija je osvojio američki tandem Charlie Kaufman i Duke Johnson za animirani film Anomalisa. Za najbolju glumicu Festivala proglašena je Talijanka Valerija Golino za ulogu u obiteljskoj drami Za tvoju ljubav, a za najboljeg glumca Francuz Fabrice Lucini za ulogu u filmu Hermelin. Hrvatski film Belladonna pobijedio je u takmičarskom programu Horizonti kao najbolji kratki film. Al Jazeera Balkan

25.05.2015. (15:28)

Vijesti prije potopa

"Venecijanski biennale – umjetnost pokazuje svoju impotenciju"

Umjetnički radovi u Veneciji oslikavaju, čini se, apokalipsu suvremenoga neoliberalnog svijeta. Usprkos ili upravo zbog toga, tržište umjetnina doima se stabilnijim nego ikada. Dok migranti u Veneciji prodaju lažne Gucci torbice i selfie-štapove, posve isključeni iz ‘realnosti’ Bijenala, umjetnost uglavnom pokazuje svoju trulu impotenciju, posebice kad se zna da je namijenjena uglavnom eliti koja je sporadično spremna i ovakvim načinom upozoriti preostalih 99 posto čovječanstva na svjetsku bol, pišu Novosti.