O drugom danu INmusica: Dogstar u blatu, mnoštvo unatoč vremenskim neprilikama došlo gledati Hoziera - Monitor.hr
Srijeda (22:00)

Ples u kabanicama

O drugom danu INmusica: Dogstar u blatu, mnoštvo unatoč vremenskim neprilikama došlo gledati Hoziera

Ako smo se nakon jučerašnje svirke The Nationala zapitali kako su postali tako veliki kroz 20 godina karijere, što tek onda reći za Hozier, fenomen koji je eksplodirao u samo par godina, a sinoć postao i valjda prvi izvođač u povijesti INmusica koji je tokom nastupa na festivalu na čelu hrvatske radijske top liste s aktualnim hitom ‘Too Sweet’. Okušavanje glumaca u rokerskim vodama može biti dobrodošlo opuštanje, kao recimo u slučaju Juliette Lewis, ili više od običnog hobija, zvijezda ‘Matrixa’ i ‘Johna Wicka’ teška skoro 400 milijuna dolara negdje je između te dvije varijable – Dogstar je strukturiran bend s ne pretjerano maštovitim pjesama pomalo sterilne, radiofonične alternativne rock orijentacije. Reeves, međutim u njemu primarno ispunjava funkciju radnika, svirača… Bojan Stilin za tportal. Tema puna dojmova na Forumu.


Slične vijesti

Jučer (16:00)

Tko je bio, pričat će

Crno-bijeli svijet Billyja Corgana: Htio je da ga istovremeno volimo i mrzimo. Uspio je

Trideset pet godina, tri četvrtine našeg života, njegova grandiozna, pretenciozna, divna i jeziva glazba čuči u našim podsvijestima, kola krvotokom i curi kroz crvotočinu biološke neminovnosti. Istina, i kako je to uvijek u crno-bijelim pričama, barem pola od tih trideset pet godina ona je i blijeda sjena nevjerojatnog niza koji je započeo 1991. debi albumom Gish, a završio 2000. raspadom prve postave benda. Cijeli taj zeitgeist devedesetih godina prošlog stoljeća prošao je Bojanu Stilinu (i drugima) pred očima kad se Corgan materijalizirao pred njim(a), ogrnut u plašt poput kakvog tarot majstora, u društvu petero ljudi koji se trenutno usuđuju nositi s njegovim emocionalnim i stvaralačkim teretom.

Iz odnosa novijih snaga rađaju se novi Pumpkinsi, ovisni ne više o alkoholu i drogama, već o Corganovoj opsesiji da svima dokaže da je cijelo vrijeme bio u pravu. tportal

19.05. (16:00)

Neki novi klinci

Superval: Bujanje mladalačke energije, dečki i cure koji pjevaju, sviraju, skaču i divljaju, ali sve u krajnje civiliziranim i pozitivnim okvirima

Ako na spomen sintagme ‘bendovi školskog uzrasta’ očekujete infantilne rime i šlampavost u komponiranju, prilično ćete se iznenaditi preslušavajući ovu kompilaciju. Ne kažemo da gore navedenog nema, ali kad je prisutno, toliko je duhovito i simpatično da ‘umirem’ prisjećajući se svojih srednjoškolskih bendova jer su u odnosu na ove uglavnom teško susramlje. Glazba na ovoj ploči ne mora biti vaša šolja čaja, može vam smetati i atmosfera bolje prošlosti koja na trenutke uistinu zaziva neki crno-bijeli svijet, ali na entuzijazam fanatične nastavnice, koja je stotine klinaca izvukla iz garaža na pozornice diljem zemlje i regije, ne možete ostati ravnodušni. Bojan Stilin za Tportal

07.05. (18:00)

Rim Tim Tagi Dim, pjeva cijela Europa

Stilin: Skromni dečko iz Umaga nije napravio ništa pogrešno, a iako drugi jesu, nije mu naškodilo

Hrvati su poznati po, u ovom slučaju, timarenju mačka u vreći obilnim porcijama lazanja, pa tako na Redditu već čitamo o rentanju stanova u kvartu oko Arene idućeg svibnja za 200 eura na dan ili o upitima šefova Arene HRT-ovoj delegaciji smiju li nedajbože organizirati neki koncert u travnju jer će im Eurosong potpuno zauzeti dvoranu. Zabavljamo se i čitajući prijedloge za moguće voditelje Eurosonga. Ako se već nakon eventualne pobjede Hrvatske treba nešto raspasti, neka to bude upravo hrvatska eurosongovska kletva. Nakon svih užasa koje smo u posljednjih 20 godina slali na Eurosong, ako pobijedi mladić iz naroda, bez zaleđa u glazbenoj industriji, koji je do jučer rifovima i produkcijskim trikovima hranio niže rangirane njemačke metalce, Eurosong će još malo odgoditi strmoglavljivanje popularne glazbe niz brdo ukazanja umjetne inteligencije. Bojan Stilin za tportal.

03.01. (08:00)

Noć i dalje pripada ljubavnicima

Patti Smith u slovensko-talijanskoj dolini ruža: Žena koja u 77. godini ruši sve granice

Uz Iggyja Popa, Patti Smith je posljednja živuća punk ikona koja još uvijek krstari svjetskim pozornicama, a pritom – u današnjem vremenu nije nevažno – i posljednja žena. I to kakva. Žena koja ni u 77. godini života ni milimetra ne odstupa od etosa borbe za potlačene, obezvrijeđene i podcijenjene. Žena koja i u 77. godini života na pozornici izgleda kao djevojčica s kikicama te unatoč kašljucanju uspijeva otpjevati sve vokalne dionice, u rasponu od dubokog vještičjeg alta do slobodarskih krikova. Žena koja je uplivavanjem u svijet moderne tehnologije na Instagramu u 77. godini uspjela postati i neočekivana ikona mladih, zvučeći debelo uvjerljivije od Grete Thunberg kad vapi za planetom koji smo upropastili. Bojan Stilin o koncertu prije dva mjeseca u Cassa Rossi, za tportal.

24.12.2023. (20:00)

Još ako taj vampir izgleda kao Nicolas Cage u Renfieldu, što će ti više

Čovjek je čovjeku – vampir: Kako je Olivia Rodrigo snimila najvažniju pjesmu 2023.

Njezin prvi hit singl ‘Vampire’ s drugog albuma gotovo ste sigurno nesvjesno čuli prebirući po odjeći u nekom šoping centru ili vozeći se u taksiju. Stvar kreće ljutom klavirskom kaskadom koja zaziva krhkost slomljenog srca. Preko nje mrvi i drobi mješavinu pitijskog razočarenja i osvetničkog inata, da bi u čudesnom bridgeu pustila glas, a u refrenu zabola glogov kolac vampiru stihovima ‘Bloodsucker/Fame fucker/Bleeding me dry like a goddamn vampire’. Tračerska priroda današnjih medija preplavila je internet pitanjima tko je taj fame fucker koji je na šest mjeseci pretvorio Olivijin život u ‘zabranjeni raj’, Vrte se teorije od stanovite njuške iz glazbene industrije pa čak do Taylor Swift, s kojom Olivia od ranije ima sukob oko prava na hit ‘Dejavu’, a tuku se i oko naklonosti bezbrojnih tinejdžerskih srca. Pedantno medijski trenirana Olivija, međutim, nudi pametnije objašnjenje: Više je riječ o tome kako žalim i kažnjavam se jer sam učinila nešto za što sam znala da neće ispasti dobro. Bojan Stilin za tportal.

10.12.2022. (21:00)

Na koji način danas konzumiramo glazbu?

Po izboru Bojana Stilina: Najbolji domaći i strani albumi i koncerti u 2022. godini

tportal

Gledajući godišnje ljestvice albuma vodećih kreatora glazbenog ukusa, opet se otvara isto pitanje – je li glazba manje kvalitetna nego prije? Odgovor je, svake godine sve više – da, ali pritom su oni koji je stvaraju za to najmanje krivi. Mreža krivaca je kompleksna, a u njoj su glavni akteri halapljivi streaming servisi koji prodaju koncept ponude “all you can eat”, u kojem imate sve, a zapravo nemate ništa. Iza playlista kuriranih kao švedski stol stoje umjetni algoritmi te vam pružaju još onoga za što ste ih dresirali, držeći vas u beskrajnom loopu istoga, bez mogućnosti iskakanja iz tračnica i otkrivanja nečeg što bi vam se možda svidjelo, a niste ni svjesni da postoji. Čini se da se bolja sadašnjost, a onda i budućnost glazbe ipak krije u mladim autorima koji neopterećeni prošlošću, pristupaju desetljećima poznate glazbe i čitaju je nevino, ironično, a u boljim slučajevima i iskreno i autentično. Tportal

 

06.11.2022. (20:00)

Anger is a gift

Rage Against the Machine prije 30 godina počeo je revoluciju: Što je danas bijes, a tko je mašina?

Omot debi albuma Rage Against the Machine

Prije trideset godina, 3. studenog 1992., objavljen je prvi album kalifornijske grupe Rage Against the Machine, a glazbena javnost smatra ga posljednjim revolucionarnim rock albumom 20. stoljeća. Kakvo je nasljeđe ovog, danas već kultnog albuma u popularnoj kulturi i društvu? Svaki ljuti stih sina zapatističkog revolucionara Zacha de la Roche, svaki gitarski pick-up trik potomka kenijsko-talijanskih migranata Toma Morella, svaki ubod bijele ritam sekcije Wilk-Commerford, čiji funk-metal zvuči tamnoputije od tadašnjih heroja tipa Fishbone, pogađa u srž punkom inficirane, metalom oslobođene i grungeom ponovo zbunjene generacije, vraćajući političnost u rock nakon što ga je osamdesetih pojela era lažnog glamura, natapiranih frizura i republikanskih cenzura…. Bojan Stilin

22.05.2019. (23:30)

Normalna nenormala

Courtney Barnett u Zagrebu: Pošten, iskren, zabavan i pomaknut koncert

T-Portalovom Bojanu Stilinu se jako svidio koncert australske kantautorice sinoć u Zagrebu: Kod Courtney sve štima baš zato što je sve jednako pomjereno: veseli i izravni rifovi, malkmusovski izopačene solaže, priče s ruba svakodnevice ispunjene obješenjačkom zafrkancijom na račun stereotipa kroz mini epizode iz života Melbournea koje se gutaju kao epizode nepretencioznog i iskrenog sitkoma. Saletu Dragašu se tkđ. svidjelo – “Courtney je talentirana i jezičava cura koja dobro zna kako se piše, sklada i izvodi, odnosno kako treba zvučati i izgledati rock’n’roll kojeg iznova čini atraktivnom, seksepilnom, modernom i cool glazbom”.