Mediji pod čekićem zakona
Novi zakon o medijima ili zašto hrvatska Vlada želi oslabiti medije?
Novi Zakon o elektroničkim medijima priprema se za drugo čitanje. Tako su u Zakon uvrstili dva sporna područja – kažnjavanje uspješnosti i sprječavanje vertikalne integracije. Prvo bi područje definiralo da medij koji dosegne godišnju prosječnu gledanost ili slušanost od 45 % neće moći dobiti novu dodatnu koncesiju niti širiti poslovanje novim proizvodima, a zbog očuvanja medijskog pluralizma i narušavanja dominacije. Drugo pak područje ogleda se u rečenici: “Operator koji obavlja djelatnost prijenosa audiovizualnog ili radijskog programa ne može biti nakladnik televizije i ili radija te pružatelj medijskih usluga…”. Sličan zakonski okvir imaju samo još Mađarska, Slovenija, Grčka i Austrija, ali ni oni ne brane takvu djelatnost u potpunosti pa se postavlja pitanje nije li riječ o namjernom slabljenju medija i gušenju napretka medijskih servisa. N1