Svi oni kojima je zasmetao progon siromašnih Zagrepčana u druge gradove i na jeftinije advente sada su sasvim mirno saslušali jadikovku poduzetnika zbog toga što radnicima trebaju osigurati higijenski minimum, a studentima platiti pola porcije Dubai fritula po satu neprekidnog rintanja. I nitko nije primijetio kako su se isti oni ljudi koji su još jučer rastjerivali umirovljeničku sirotinju preko noći pretvorili u nesebične distributere božićne čarolije. Pa smo se onda svi mogli u miru razići. Na poprištu medijske afere ostao je samo Boris P., zbunjeno se češkajući po tjemenu i pokušavajući shvatiti što se to, dovraga, upravo dogodilo.
Čitava je Hrvatska tako odavno postala jedan prostoprošireni zagrebački Advent, gdje pod imperativom turističke ponude i u ime katoličkih vrijednosti pratimo neprekidno ekonomsko raslojavanje i odlazak siromašnih. Promatrajući valove ekonomske emigracije i slušajući što govore vodeći poduzetnici, ministri i guverneri, to skoro da bi mogao biti službeni moto države. Hrvatska – ako vam se ne sviđa, idite negdje drugdje. Boris Postnikov za Novosti
Najveća atrakcija što se tiče hrane postale su Dubai fritule – iako koštaju 11.10 eura, za njih se od prvog dana čeka u redu. I nema u tome ništa loše – kažu psiholozi. No, mnogi se žale na previsoke cijene za obične kobasice i fritule. Međutim, iz Udruge Glas poduzetnika kažu kako živimo u tržišnoj ekonomiji i ako su cijene visoke, to znači da ima onih koji si to mogu priuštiti: Mi smo turistička zemlja i ovo je vrijeme kada nam dolaze jako bogati turisti, pa samim time, ako se bavite ugostiteljskom djelatnošću, prirodno je da ćete podići cijene. Njih ne prilagođavate umirovljenicima, nego bogatim turistima i bogatim građanima. Tko je siromašniji, treba otići na Advent u neki drugi grad, a ne u centar Zagreba, kaže Boris Podobnik za RTL Danas. Index
Debrecinka po šest eura i devedeset centi, dakle preko pedeset nekadašnjih kuna – ili fritule, nekadašnja blagdanska hrana siromašnih za najmanje pet eura ipak nisu stvar pohlepe trgovca, već stvar mentaliteta naroda – onog istog naroda koji bi podizao ustanke protiv poskupljenja struje, plina i kruha, koji govori o sveopćim poskupljenjima i vječno kuka o svom standardu. Taj narod bespogovorno pegla kartice ili vadi gotovinu za miris cimeta koji skriva jeftino vino i debrecinke kupljene na veliko u susjednoj trgovini. Ovdje je, za razliku od jedne Njemačke, Švicarske ili Danske, sramota reći “ovo je preskupo”, sramota je odustati od kupnje kada vidiš cijenu, sramota je prijateljima reći “idemo kupiti namirnice i napraviti zabavu kod kuće”. U toj priči oko kobasica je uostalom i cijela priča zašto je mnoga roba skuplja u Hrvatskoj nego u Austriji ili Njemačkoj. Ovdje se – kupuje. Ovdje kupci ne odustaju. Ovdje niste čuli za bojkot preskupog trgovca. Ovdje niste čuli za zaobilaženje preskupe trgovine. Goran Vojković za Index.
Zagreb je obukao božićno ruho, u središtu grada mnogo sadržaja uz nezaobilazne adventske kućice. Kuhano vino i fritule posjetitelje mame mirisom, ali ne i cijenama.
– Skuplje je puno nego ranije definitivno, fritule su oko šest eura. To nikad prije nije bilo, ali dobro. Fine su i super, ugodna atmosfera, govori Marina.
– Klizanje osam eura, kuhano vino četiri eura. Nakupi se sto kuna. Preskupo, jučer sam bio u Budimpešti i cijene su puno manje nego u Zagrebu, tvrdi Branimir… HRT
Novi forumski foto natječaj vezan je uz ovo preblagdansko i blagdansko vrijeme. Stignete se i svi vi priključiti, zaključno do 24.12. odnosno kad ne primijetite da vam se Djed Mraz ne pokušava provući kroz dimnjak. Forum
“Ako postoji netko tko dosad nije shvatio kako funkcionira hrvatski ortački kapitalizam, ako nekome još nije jasna pretvorba prostora u zlato trivijalnom rentnom makinacijom, ako nekom ni Mamić ni Horvatinčić nisu bili dovoljni da shvate – evo onda. Taj biznis model sad imaju u malom. Zagrebački Advent nije ništa doli nacrt kako funkcionira Hrvatska”, Jurica Pavičić, Jutarnji
Grad Zagreb jedini je od velikih gradova nema natječaje za lokacije nego ih dobivaju unaprijed određene tvrtke na svekolike načine povezane s gradskom vlasti. Oni plate siću za unosne lokacije, a onda kućice dalje iznajmljuju za 15 puta veće iznose. Da postoji natječaj, milijuni bi se, umjesto odabranim tvrtkama, slili u proračun. 24sata
Tijekom Adventa, Uber su u Zagrebu koristili turisti iz 94 zemlje, i to njih 2,5 puta više nego za Adventa 2016. godine. Na Jadranu je porast još i veći – na obali ga je koristilo 3 puta više stranaca u odnosu na prethodnu godinu. Uber danas u Hrvatskoj ima 150 tisuća domaćih korisnika. T-Portal