Nove tvrtke u rastu: Gradnja, obrazovanje i energija vodeći po rastu novih poduzeća - Monitor.hr
10.11. (20:00)

Ne možeš izbjeći porez, ali možeš graditi na njemu

Nove tvrtke u rastu: Gradnja, obrazovanje i energija vodeći po rastu novih poduzeća

Hrvatska bilježi rast novih poduzeća – lani ih je pokrenuto 30 tisuća, što je za 15% više nego prethodne godine. Graditeljstvo je s 4552 novih tvrtki u samom vrhu, a sektori obrazovanja i opskrbe energijom prednjače u relativnom rastu, uz povećanje broja startupa u obnovljivim izvorima energije. Prijevoz, naročito taksi i kurirske usluge, također bilježi skok u registracijama. Broj aktivnih tvrtki u 2023. dosegao je 240 tisuća, a zapošljavali su preko 1,3 milijuna ljudi. Brzorastuće tvrtke, s najmanje deset zaposlenih i 10% godišnjeg rasta, najzastupljenije su u prerađivačkoj industriji i ugostiteljstvu. Poslovni


Slične vijesti

30.10. (16:00)

Još da sve prolazi glatko...

U slučaju da tvrtka propadne, evo koja prava imaju radnici

Stečaj se na engleskom jeziku prevodi kao „bankruptcy“ što bi ustvari značilo bankrot, ali kod nas nekako ima puno šire objašnjenje iako je konačno značenje jednako. Naime, kod nas se stečaj definira kao pad poslovne aktivnosti neke tvrtke/poduzeća zbog čega se ne ostvaruju očekivani poslovni rezultati. To naravno dovodi i do financijskih problema, odnosno nemogućnošću podmirivanja dospjelih obveza u rokovima. Radnici imaju pravo na isplatu neisplaćenih plaća do iznosa minimalne plaće za svaki mjesec zaštićenog razdoblja, naknadu za slučaj bolovanja, kao i za neiskorišteni godišnji odmor, otpremninu, naknadu štete… sve što treba radnik učiniti jest ispuniti obrazac i poslati ga Agenciji za osiguranja radničkih tražbina. Savjeti

30.09. (00:00)

Lokalpatrioti s ukusom

Kupujmo hrvatsko: Domaći proizvodi kupuju se više od globalnih brendova

Hrvatski potrošači u prvih pet pozicija izabrali čak četiri domaća brenda ispred globalnog diva Coca-Cole. Pored ‘Z bregova, tu su još Dukat, Podravka i Zvijezda. Uspjeh Vindijinog ‘Z bregova nije slučajan i ne može se pripisati samo naslijeđu brenda ili tradicionalnim proizvodima. ‘Z bregov je napravio strateški pomak prema inovaciji proizvoda. Prepoznali su rastući trend zdravijeg načina života i fitness kulture, pa su brzo reagirali lansiranjem proteinskih napitaka, jogurta i drugih proizvoda obogaćenih proteinima. Brendovi poput Dukata, Podravke i Zvijezde također pokazuju da razumijevanje lokalnog tržišta i vjernost prema lokalnoj tradiciji mogu donijeti iznimne rezultate. Uzmimo i u obzir da je Hrvatska relativno malo tržište za globalne brendove pa sam fokus i nije na prilagodbi lokalnom tržištu. No, u širem kontekstu, izbor domaćih brendova jasno ukazuje na trend u kojem hrvatski potrošači cijene domaću kvalitetu, tradiciju i prepoznaju brendove koji su u stanju inovirati unutar svojih kategorija. Netokracija

25.08. (19:00)

Sve u ime štednje

Neisplata dividendi: Novac je tu da se troši, a ne da neproduktivno stoji na računima

Više od milijardu eura gotovine leži na računima vodećih hrvatskih kompanija, ali unatoč tomu velik dio dioničara u pravilu dobiva mršavu, a često i nikakvu dividendu. Opravdanost takve prakse već je godinama točka prijepora između dijela dioničara, posebno iz redova mirovinskih fondova, i vodstva velikih domaćih kompanija. Podaci iz polugodišnjih financijskih izvješća pokazuju da je 21 kompanija iz ​ Crobexova sastava potkraj lipnja držala 1,4 milijarde eura ‘novca u banci i blagajni‘ u bilanci na strani aktive. Na strani pasive stavka zadržane dobiti dosegnula je vrtoglave tri i pol milijarde eura. Iako glavnina financijski stoji itekako stabilno, isplata izdašne dividende – uz časne iznimke – nije prvi izbor velikog dijela hrvatskih kompanija. Zašto je to važno? Iako su cijene hrvatskih dionica iskazane indeksom Crobex u posljednjih godinu dana skočile za 21 posto, investitori više cijene dividende jer donose stabilniju zaradu od te vrste ulaganja. Lider

04.08. (16:00)

Specijalizirali smo se za ljetni asortiman

Lokalpatriotski ‘must have‘: 10 stvari bez kojih ljeto nije ljeto

Za vrijeme ljetnih mjeseci proračuni se mijenjaju i rastu potrebe za specifičnim proizvodima. Baš kao što je kuhano vino idealan napitak za hladne zimske noći, neki drugi proizvodi jednako su tako traženi za vrijeme turističke sezone. Lider donosi popis takvih (domaćih!) proizvoda koji ljeto znače:

  • Zaštita kože od sunca: Olivalove kreme
  • Šeširi Kobali
  • Sunčane naočale Ghetaldusa
  • Galebovo donje rublje
  • Barke Arbe Nautika
  • Sportska odjeća Alpasa
  • Cedevita
  • Japanke i natikače Borovo
  • Sladoledi Croccantino
  • Suncobrani Vis Prometexa
04.06. (19:00)

Da znaju, platili bi i za njih

HGK: Tvrtke više ulažu u osiguranje automobila nego svojih zaposlenika

Samo rijetke tvrtke imaju osiguranje od financijskih gubitaka uslijed prekida rada ili cyber osiguranje, pokazuju rezultati istraživanja predstavljeni u utorak u HGK. Istraživanje o poznavanju i korištenju osiguranja kod poslovnih subjekata je za potrebe HGK provela agencija Ipsos u veljači ove godine na uzorku od 202 tvrtke. Osiguranje za automobile je najčešće zato jer je obavezno, a to upućuje kako ima još dosta prostora za informiranje i podizanje svijesti o drugim oblicima osiguranja. Što se tiče potencijalnih rizika kojima mogu biti izložene, tvrtke na prvom mjestu navode oštećenje imovine, primjerice zbog potresa, poplave ili požara, a nakon toga slijedi rizik od nemogućnosti naplate potraživanja. Lider

05.02. (12:00)

Ali, to nije sve! Ako nazovete odmah...

Kako je propao Top Shop: Dug tvrtke u Hrvatskoj veći od 15 milijuna eura, za plaće se duguje 781 tisuća eura

Tvrtka čiji se uspjeh proučavao na Harvardu jer je u kratko vrijeme iz Slovenije, gdje joj je bilo sjedište, postala lider direktne prodaje južne i srednje Europe, prema riječima stečajnog upravitelja u Hrvatskoj, nema baš nikakve šanse za nastavak poslovanja. Agresivna kampanja na TV ekranima komercijalnih televizija u Hrvatskoj, koja je počela devedesetih godina, dovela je do toga da je hrvatska podružnica slovenske tvrtke prije samo par godina imala preko 30 vlastitih trgovina, preko 400 zaposlenika, 12 veleprodajnih partnera, nekoliko pozivnih centara, 4 webshopa te uhodanu prodaju putem kataloga. Uspon je krenuo zahvaljujući kupnji prava na Kosmodisk i pojave prvih stranih televizija. Pad je krenuo još 2014. godine s prvim sukobima u Ukrajini, kreditima preko Putinovih banaka, a ubrzao se tijekom pandemije i na kraju zbog sankcija Rusiji (Index)

05.01. (20:00)

Misle i djeluju zeleno

Iz prvog hrvatskog ugljično neutralnog ureda objasnili što su sve poduzeli da smanje ugljični otisak

Domaća tvrtka Infinum dobitnica je CO2 neutralnog certifikata. Drugim riječima, rade izrazito teške i odgovorne poslove, a da pritom ni na koji način ne štete okolišu. Kako? Objasnili su u intervjuu za Green: Proces smo započeli izračunom emisija stakleničkih plinova u svim segmentima našeg poslovanja, od energetske potrošnje do transporta. Nakon mjerenja emisija, postavili smo ciljeve za redukciju istih, što je ujedno i najbitniji korak te ostatak kompenzirali kupnjom ugljičnih kredita. Prva mjera koju smo poduzeli bila je smanjenje upotrebe jednokratne plastike i stvaranje plastičnog otpada, uz ozbiljan pristup recikliranju plastike i drugih materijala. Zamijenili smo 70 posto proizvoda za održavanje ureda održivim, netoksičnim alternativama, uglavnom od lokalnih proizvođača.

01.01. (14:00)

Mala zemlja za velike investicije

Rimčev kampus, Podravkin logistički centar, Hyattt Regency hotel u Zadru, marina u Rijeci – najveći projekti koji nas očekuju u ovoj godini

Rimčev kampus se gradi u blizini Zagreba (Kerestinec) na zemljištu od ukupno 200 tisuća četvornih metara u vlasništvu grada Svete Nedelje. Ukupno se radi o investiciji većoj od 200 milijuna eura. Tamo će se preseliti proizvodni dijelovi Rimac Technology i Bugatti Rimac. Podravka će u drugom dijelu godine otvoriti golemi logističko-distributivni centar vrijedan 48 milijuna eura u koprivničkoj industrijskoj zoni Danica. Američka kompanija Jabil je početkom 2023. godine najavila gradnju velike tvornice u Osijeku za proizvodnju medicinskih protetskih dijelova i mikročipova te matičnih ploča za autoindustriju. Iznos nije otkriven. U Zadru bi 2024. godine turska Dogus grupa trebala privesti kraju veliki projekt luksuznog hotela Hyatt Regency Zadar, što je investicija od 55 milijuna eura. U riječkoj luci Porto Baroš bi u proljeće 2024. godine tvrtka ACI-Gitone – koja je dobila 30-godišnju koncesiju – trebala početi s gradnjom marine čiji je kapacitet predviđen s više od 230 vezova. Forbes

14.11.2023. (10:00)

Ostali na prvoj liniji

Stošić za Forbes: Ovih pet hrvatskih firmi nastavilo je poslovati u Ukrajini unatoč ratu

Ruska okupacija ostala je ograničena na jug i istok zemlje, odnosno četiri oblasti koje su ilegalno anektirali, iako ih ne kontroliraju u potpunosti. Zahvaljujući tome, Jadran Galenski Laboratorij, Infobip, Span, Podravka i Dalekovod, zadržali su svoja predstavništva i podružnice u Ukrajini do danas.Sve tvrtke kažu kako unatoč nestabilnim i rizičnim uvjetima u Ukrajini ulažu napore u osiguravanje nastavka poslovanja. Prema većini podataka može se zaključiti da strahoviti rat u Ukrajini, unatoč padu BDP-a ove zemlje za 29,2 posto, nije znatno poremetio trgovinu s Hrvatskom. Dapače, i uvoz i izvoz kontinuirano rastu, pri čemu tvrtke spomenute u ovom tekstu zasigurno igraju vodeću ulogu. Petar Stošić za domaće izdanje Forbesa.

22.09.2023. (13:00)

Facebook ako se obraćaš boomerima, Instagram i TikTok generaciji Z i milenijalcima

Gavranović: Zamke društvenih mreža

Kod izbora društvene mreže za oglašavanje vašeg poslovanja nemojte se voditi samo brojem trenutno aktivnih mjesečnih korisnika. Bitne su i njihova primarna svrha, karakteristike prosječnog korisnika određene društvene mreže, odgovara li vašem brendu ta platforma itd. Strast je gorivo društvenih medija. Nije važno tko ste ili što prodajete, značajke i prednosti vaših proizvoda nisu dovoljne da izazovu strasti. Kako će se vaša organizacija svidjeti srcu vaše publike, a ne glavi? Disney se ne bavi filmovima, već magijom. Apple ne radi o tehnologiji, već o inovacijama. Društveni mediji su ljudi, a ne logotipi. Društvena mehanika prisiljava tvrtke da se natječu za pozornost s prijateljima i članovima obitelji vaših kupaca. Stoga se vaša tvrtka mora (barem u određenoj mjeri) ponašati kao osoba, a ne entitet. Doajen Ante Gavranović za Epohu.