Nove švedske gume bez zraka: Obećavaju revolucionarne performanse - Monitor.hr
Četvrtak (19:00)

Čisti čelik

Nove švedske gume bez zraka: Obećavaju revolucionarne performanse

U odnosu na gume punjene zrakom, gume bez zraka trebale biti biti manje bučne, i to do 10 dB. Zbog toga, ali i činjenice da se takve gume ne mogu probušiti, u svijetu se razvijaju na nekoliko mjesta. Švedski znanstvenici u VTI-ju najavljuju da će do kraja godine dovršiti razvoj novih guma za kamione koje nisu punjene zrakom. Projekt je trajao 3,5 godine i planiran je završetak ove godine, a financirala ga je Europska unija. Znanstvenici najavljuju da su karkteristike ovih kotača smanjenje rizika od akvaplaninga, ali i manji otpor kotrljanja od običnih guma. Testovi su pokazali da se otpor smanjuje za čak 35 posto, što bi pozitivno moglo utjecati na potrošnju goriva. Nedostatk je – težina. Samo jedan kotač ima masu oko 150 kg, ali na tome će još, kažu, poraditi. Revija HAK


Slične vijesti

10.05. (14:00)

Gume opasnih namjera

Stručnjaci upozoravaju da je prašina iz istrošenih guma ekološki i zdravstveni rizik, nadmašujući učinke ostalih plastičnih materijala

Naglašavaju opasnost od udisanja ove prašine, koja sadrži širok spektar kemijskih spojeva. Naime, jedan od aditiva koji se koristi u proizvodnji guma dovodi do smrti riba u rijekama, a štetni elementi često završavaju na našim stolovima – biljke ih apsorbiraju poput spužve. Zato znanstvenici potiču vlasti na ograničenje toksičnih aditiva i promicanje održivijih alternativa. Njihovi prijedlozi uključuju bolje filtre u vozilima i infrastrukturne promjene. (Revija HAK)

09.12.2023. (20:00)

Buši! Hahahaha

Kako zakon tretira bušenje guma na autu

Namjera svjesnog oštećivanja nečijeg vozila ne mora uvijek biti povezana s njegovim vozačkim vještinama ili učinjenim bezobrazlukom u prometu. Kad se nekom želi napakostiti iz bilo kojeg razloga, prva ideja je udariti na ono što je nekom srcu važno. Tu dolazi do produkcije zlih umova, išarat ću ti auto, razbit ću ti svjetla, poigrat ću se ključem po vratima, izbušit ću ti gume! Neka te boli! Nije tu toliko važna materijalna šteta ni njezina visina, već jasno izražena poruka s osobnim pečatom. Sudovi bušenje tuđih guma ne tretiraju kao beznačajno djelo, čak nije potrebno utvrditi ni vrijednost štete na gumama… Radi se o oštećenju tuđe stvari, a hrvatski sudovi su u nekoliko navrata izrekli čak i kazne uvjetnog zatvora, na pola godine i više, ukoliko se ne ponovi slično djelo, pa čak i za bušenje gume na biciklu. Revija HAK

20.02.2023. (15:00)

Nisu jestive, ali skoro

Nove gume sastojat će se od plastičnih boca, maslačka, riže, biljnog ulja…

Doista zvuči kao da ste skupili sastojke za neko jelo (osim boca) koje priprema ambiciozni kuhar, ali nije tako. Industrija se prilagođava novim okolnostima, nije bitno samo proizvoditi, mantra je i tzv. održivost. Njemački proizvođač guma razmišlja o budućim proizvodnim procesima. Prirodna guma dobiva se iz stabala, a to će i u budućnosti biti ključni sastojak za proizvodnju. Maslačak je zanimljiv biljni resurs, a biljna ulja mogu biti dodatak siliciju. Ljuske preostale od proizvodnje riže dobar su izvor silicija, a Continental kaže da su ljuske energetski učinkovitije rješenje za proizvodnju. Što se tiče plastičnih boca, Continental ih može koristiti za izradu poliesterske pređe koja se koristi za kućište gume. Revija HAK

14.04.2022. (15:25)

Hrvatska pri samom vrhu EU-a u sakupljanju i oporabi otpadnih guma

24.08.2017. (14:57)

Djeluju mršavije?

Zašto su i dalje skoro sve gume na autima crne boje?

Tehnologija je nemjerljivo napredovala otkako je izumljen automobil i u proizvodnju su uvedene mnoge promjene. Ali jedna stvar ostala je ista – automobilske gume i dalje su crne. Razlog leži u tome jer je čađa i dalje važan i neizostavan dio njihove proizvodnje. Proces izrade guma je osmislio Charles Goodyear 1839. godine. 24sata

22.01.2017. (14:25)

Odabrali ste prave gume, a evo što još morate znati o njima

20.03.2016. (18:01)

Kupovina guma u Sloveniji u načelu više nije isplativa, pogotovo ako se kupuje manje dimenzije guma, isplate se eventualno veće dimenzije guma pojedinih proizvođača