Automatizirani spremnik za recikliranje baterija, uređaj za praćenje vodostaja, zvono za osobe s oštećenjem sluha, sustav za praćenje ekoloških pokazatelja – samo su neki od projekata razvijenih u sklopu nacionalnog učeničkog projekta temeljenog na tehnologiji ”interneta stvari” u hrvatskim osnovnim školama 2016.
Projekt Zajedno smo jači promovira razvoj znanja i vještina iz STEM zanimanja u hrvatskim školama, a u njemu je sudjelovalo 450 učenika iz 55 osnovnih škola i udruga te je educirano više od 60 učitelja, kojima je omogućen pristup naprednim digitalnim tehnologijama kao što su IoT i Logo.
Inovativan način rješavanja stvarnih problema
Učenici od prvog do osmog razreda pod vodstvom svojih mentora tehnologije su iskoristili kako bi na inovativan način pristupili rješavanju stvarnih problema koje su sami identificirali u svojoj okolini. U sklopu projekta razvijeno je više od 70 iznimno zanimljivih i inovativnih projekata, a razvijeno je i preko 70 edukacijskih materijala koje će mentori koristiti u u nastavku rada s učenicima.
Iz osnovne škole Savski Gaj predstavili su potpuno automatizirani spremnik za recikliranje baterija, uređaj koji broji ubačene baterije i na taj način podržava za okoliš vrlo važan proces zbrinjavanja i recikliranja baterija. U osnovnoj školi Dvor, suočeni sa vlastitim negativnim iskustvom poplava u svom kraju, pozabavili su se mjerenjem vodostaja rijeka i sustavom dojave porasta vodostaja. Osnovnoškolci iz Dvora su tako osmislili i izradili potpuno funkcionalan uređaj za praćenje vodostaja i zaštitu od poplava koji šalje poruku u slučaju porasta vodostaja. U osnovnoj školi Stubičke Toplice napravili su projekt zvona za osobe s oštećenjem sluha, a predstavljeni su i radovi temeljeni na Logo tehnologiji kojima su učenici koristeći računalne algoritme iscrtavali primjerice tvrđavu Brod, čarobne mnogokute te cvjetnu livadu i Probot.
Jedan klik upalio svjetla u 35 škola
Posebno je istaknut kolaboracijski projekt u kojem je istovremeno sudjelovalo više od 35 osnovnih škola, a kroz koji su se učenici diljem Hrvatske povezali i pronašli način da zajedno, spajajući znanje i tehnologiju, pozitivno utječu na svoju okolinu. U sklopu projekta učenici su u svojim sredinama postavili uređaje za mjerenje temperature i pomoću IoT tehnologije povezali sve uređaje kroz centralnu aplikaciju koja u realnom vremenu prikuplja i ažurira podatke. U slučaju promjena temperatura okoliša u svojim sredinama, aplikacija omogućuje paljenje ili gašenje svjetala u njihovim školama. Rad aplikacije je prezentiran uživo pa su u utorak Boris Drilo i Nenad Bakić kroz aplikaciju jednim klikom upalili svjetla u 35 osnovnih škola.