Njemačka auto-industrija traži spas u subvencijama i olakšicama - Monitor.hr
25.09. (07:00)

Sad je "Državo pomagaj", a njima se i dalje dimi

Njemačka auto-industrija traži spas u subvencijama i olakšicama

Njemačka auto-industrija suočena je s konkurencijom jeftinijih kineskih električnih automobila i strogim EU regulativama o CO2. Na samitu su proizvođači poput VW-a tražili subvencije i olakšice, uključujući novu premiju za električna vozila i “premiju za staro željezo”. Međutim, stručnjaci upozoravaju da subvencije narušavaju tržište i cementiraju stare strukture. BMW se protivi kratkoročnim mjerama i zagovara ulaganja u infrastrukturu za e-vozila, dok neki proizvođači, poput Volva, već ispunjavaju EU ciljeve emisije CO2. DW


Slične vijesti

18.05. (08:00)

Oni su se već prilagodili

Budućnost autoindustrije leži u održivosti – od korištenja recikliranih materijala do čiste energije

Imajući to sve na umu, očito je da globalni proizvođači automobila sve više teže povećanju cirkularnosti kako bi smanjili otpad i emisije, a sve kako bi se prilagodili niskougljičnoj budućnosti koja nam je praktički već pred vratima. U automobilskoj industriji, cirkularnost ne znači samo recikliranje dijelova iz otpadnih vozila, već i pridržavanje principa cirkularnog dizajna koji uključuje smanjenje potrebe za novim materijalima i povećanje potencijala za ponovnu upotrebu.

Iako to više danas ne predstavlja toliki problem, cijela autoindustrija je prije koju godinu bila pogođena s izazovima poput nedostatka poluvodiča koji su direktno utjecali na prodaju automobila. To je potaknulo proizvođače na razvijanje alternativnih strategija opskrbe, uključujući, među ostalom, i recikliranje, ponovnu upotrebu i remontiranje komponenata. Cirkularnost u tom smislu nije više bila samo svojevrsno mjerilo za smanjenje otpada i emisija, već i prilika za inovacije te rješavanje nenadanih izazova u poslovanju. Autonet

13.02. (09:00)

Sigurnija, ali i skuplja vožnja

Nadolazeći trendovi u automobilskoj industriji mogli bi rezultirati značajnim povećanjem cijena vozila

Stručnjaci upozoravaju da će implementacija novih tehnoloških zahtjeva, poput pomoći pri kretanju unatrag, kamera, senzora i drugih sigurnosnih sustava, dovesti do rasta troškova proizvodnje i, posljedično, većih cijena za potrošače. Stručnjaci ističu pozitivne i negativne strane novih tehnoloških zahtjeva. Smatraju da su automobili sve ranjiviji na hakere jer se sve više razvijaju u pravcu računalnih sustava, ali napominju da su nove tehnologije važne za povećanje sigurnosti. S druge strane, stručnjaci naglašavaju kako nove tehnologije utječu na ulogu vozača. Naime, moderni automobili sve više preuzimaju kontrolu nad vožnjom, što može smanjiti sposobnost vozača da reagira u kriznim situacijama. (Poslovni dnevnik)

13.01. (14:00)

Pimp my ride

Domaća tvrtka restaurira stare automobile i u njih ugrađuje inteligentni hardver

Tehnološka tvrtka Bmmpr, koja izrađuje inteligentni hardver, a koja se pojavila na CES-u sa svojim poznatim automobilom budućnosti nazvanim Lightning – upravo se time bavi. Taj automobil budućnosti je, u biti, potpuno restaurirani Mustang Fastback iz 1967. Automobil u Soul Red boji s trkaćim prugama reagira na vozača na temelju blizine. Lightning oživi kada mu se vozač približi, a zaspi kada se vozač udalji, a čak i kada Lightning “spava”, automobil će cijelo vrijeme pratiti promjene, spreman dočekati svog vozača po povratku, a sve zahvaljujući elektroničkom uređaju Bmmpr x Cars, koji se lako postavlja i s kojim svaki automobil može postati pametan. Bmmpr × Cars nadzire vibracije, nagib i promjene tlaka kako bi otkrio, na primjer, krađu katalizatora i kotača te provale kroz razbijene prozore. Senzori unutar hardvera hvataju te signale i odmah šalju telefonska upozorenja vlasniku putem mobilne aplikacije Bmmpr: Next. (Index)

11.01. (13:00)

Auto je siguran, nismo sigurni za vozača

Novi automobili moraju imati naprednije sustave sigurnosti i ‘crnu kutiju’

Opskrba se stabilizirala, ali cijene automobila neće se vratiti na prethodne razine. Nova europska pravila, aktivna od srpnja, zahtijevaju ugradnju naprednih tehnologija i inovativnih sustava, čineći vozila čišćima i sigurnijima. Od srpnja, novi automobili moraju imati sustave poput inteligentnog tempomata, pomoći pri kretanju unatrag, upozorenja na pozornost u slučaju pospanosti vozača, sustava automatskog kočenja, sustava za zadržavanje u voznom traku. Od srpnja više neće biti moguće kupiti novi automobil bez tih sustava. Crne kutije postaju obvezne, olakšavajući istražiteljima nesreća utvrđivanje uzroka. Trend prema autonomnim vozilima jača, uz težnju da se osobama smanjene pokretljivosti omogući veća mobilnost. Očekuje se snažan priljev električnih automobila iz Kine, a pogonski sustavi na bazi vodika vraćaju se u fokus, iako su i dalje skupi, a infrastruktura punionica vodika nije široko rasprostranjena. (N1)

05.01. (17:00)

Ima se, može se

Hrvati su prošle godine obarali rekorde u kupovini novih vozila, najpopularnija Škoda i Renault

S ukupno 56.697 prodanih putničkih automobila, ostvaren je porast od zavidnih 28,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Škoda se ističe kao lider. Na drugom mjestu je Volkswagen dok se Renault smjestio na treće mjesto. Renault Clio je odnio titulu najprodavanijeg modela, dok je Škoda Octavia zauzela drugo mjesto. Hrvati su lani najviše posezali za vozilima na benzin, čak 50,5 posto od ukupne prodaje, dok su hibridi i dalje privlačni s 24,7 posto. (Poslovni) A na pozornici globalne autoindustrije, 2024. godina donosi kraj za neke automobile. Među njima se ističe Ford Fiesta, europski favorit među kupcima s plićim džepom. Dok se spekulira o mogućem povratku u obliku električnog modela, njezino nestajanje ostavlja prazninu u svijetu gradskih automobila. Audi R8 također odlazi s tržišta, ali najavljuje se električni nasljednik. Poznati Audi TT također će biti prošlost, dok će Ferrari Portofino M ustupiti mjesto novom Rome Spideru. Chrysler 300, nakon 18 godina, također se povlači iz proizvodnje, dok Kia, prema neslužbenim informacijama, zaustavlja proizvodnju limuzine Stinger. (RevijaHAK)

26.09.2022. (18:00)

Samo vozi

Auto industrija profitira od visokih cijena automobila

Automobilska industrija optimistično gleda prema nadolazećoj 2023. godini, u kojoj očekuju značajan rast prodaje. Top menadžeri iz ovog sektora procjenjuju da će rast prodaje u narednoj godini biti viši od prosjeka ostalih industrija i kretat će se oko 7,5 posto, pokazalo je istraživanje nezavisne konzultantske kuće Horváth, koje je provedeno u 18 zemalja svijeta, uključujući i Hrvatsku. Automobilska industrija ubrzano se oporavila nakon pandemije, pa je već 2021. godine zabilježen iznadprosječni rast prodaje od 15,5 posto. Nastavak takvog strelovitog rasta onemogućili su problemi u dobavnim lancima, no povećanje cijena automobila omogućilo je industriji relativno lagodnu poziciju. Lider

30.08.2022. (23:00)

Rok za isporuku je 52 tjedna, donedavno je bio 27

Zapad ostaje bez mikročipova; posebno ugroženi autoindustrija, bankarski i medicinski sektor

Tu su kapitalisti neoprezno – zapravo kratkovidno škrto – stavili sva jaja u jednu košaru, oslonivši se na Kinu i  Tajvan. U Ukrajini bjesni rat, a ta zemlja pripada (uz Italiju i Japan) u glavne izvoznice heksafluora-1,3-butadijena (C4F6), korištenoga kao kemijski posrednik u proizvodnji integriranih krugova plazmom te neona (Ne) potrebnoga pri izradi silicijskih pogača na kojima se ugradbom integriranih krugova ostvaruju mikročipovi. Potreban je i paladij, a 45 posto te rijetke i skupe kovine proizvodi se u Rusiji. Potrebne su i rijetke zemlje (lantanidi), gotovo u potpunosti u kineskim rukama. Vrag je u tome što je Pekingu pandemija covida-19, koju su presijecali potpunim karantenama, usporila proizvodnju svega – uključujući i mikročipove i materijale za njihovu izradu. Jutarnji

12.06.2022. (14:00)

Prodaja automobila u svibnju manja za 83,5 posto

Rusko automobilsko tržište doživjelo slom: nedostaje rezervnih dijelova, cijene divljaju

Zbog sankcija zatvorene su strane tvornice, strane autokuće prestale su s radom. Avtovaz, najveći ruski proizvođač automobila, najavio je još jedan tjedan obustave rada zbog nedostatka uvoznih dijelova, točnije poluvodiča. Nova Lada Grantas koju proizvodi Avtovaz neće imati ključnu sigurnosnu opremu: neće imati protublokirajuće kočione sustave i zračne jastuke kao ni satelitske navigacijske sustave. Situacija bi mogla biti još teža u ruskoj zrakoplovnoj industriji, piše Guardian, jer zračne kompanije rastavljaju vlastite avione za dijelove s obzirom na to da je uvoz zaustavljen. Jutarnji

17.02.2016. (12:30)

Solinski AD Plastik počinje proizvoditi dijelove za luksuzni Maserati Levante