Nisam razumio, možete li…
…mi pojasniti što…
…mi dati više…
…napraviti…
Ovo što vidite je skoro pa savršena (ne postoji savršeno) formula komunikacije kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija.
S “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira.
Ako sve ovo dobro legne i iz prijašnjeg koraka niste dobili navalu negativnosti i vrlo agresivan napad (“što nisi razumio?”, “što ćeš mi ako ti moram sve pojašnjavati!”, “jesi ti g*up?!”…) tada će to dobrim dijelom otupiti oštricu napada i “otvoriti vrata” za drugi korak.
Kod negativnog i još jačeg napada, tada je najpametnije i najbolje povući se i smanjiti količinu komunikacije na nužnu razinu ili ako ste za ego-ego sukob, onda izvucite tešku artiljeriju 🙂
OK… imamo pozitivnu reakciju ili smo je barem stavili pod kontrolu, tada slijedi dio u kojem tražimo drugu stranu da nešto napravi, što u velikoj većini slučajeva isto legne na “plodno tlo”.
Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije.
Zadnji korak je da primijenite ovu tehniku i uvjerite se u snagu “nisam razumio…”.
p.s. Ova tehnika je iz arsenala manipulatora kod osvajanja partnera i davanja mu na važnosti ali s puno benignijim ciljem i svrhom.