Nimona - crtić koji u mainstream uvodi teme straha od drukčijih - Monitor.hr
22.02. (20:00)

Kad se ne uklapaš u kalupe - no tko je za to kriv? Ona ili kalup?

Nimona – crtić koji u mainstream uvodi teme straha od drukčijih

Za Oscara nominiran animirani film ‘Nimona’ izgleda kao poprilično srednjestrujaška manična šarencija, ali među svojim razigranim bojama krije veliku i važnu poruku o onima koji se ne uklapaju u društvena očekivanja. Ono što je ‘Nimonu’ najvjerojatnije katapultiralo do nominacije za Oscara njezina je ozbiljna, velika i važna poruka – poruka o toksičnosti konzervativnog društva okoštalom u tisuću godina stare strahove i tradicije koje iz tog straha proizlaze. Zrinka Pavlić za tportal.


Slične vijesti

22.07. (21:00)

Hayaova škola

Animirani film ‘Imaginarni‘: Imaginacija dostojna Miyazakija

“The Imaginary” nije uspio ući na top-ten kao premijerni naslov na Netflixu, za razliku od “repriznih” Malaca i Grua, pa i trećeg dijela serijala “Kako izdresirati zmaja”, podnaslovljenog “Skriveni svijet”. Mnogima je, tako nes(p)retno plasiran, zasigurno prošao ispod radara, zato ga i valja izdvojiti i preporučiti, osobito fanovima japanske animacije. Ako vam ime zvuči poznato, Momose je bio animator na Miyazakijevim klasicima poput “Princeze Mononoke” i “Avantura male Chihiro”. Utjecaj Miyazakija i Ghiblija osjeti se u svakom kadru crtića inspiriranog istoimenim romanom za djecu. Priča prati imaginarnog dječaka Rudgera, nastalog u mašti djevojčice Amande nakon smrti njezina oca da joj bude “made-up friend”. Marko Njegić za Slobodnu.

12.07. (19:00)

Dobro bi mi došao jedan crtić

‘Moj prijatelj robot‘: Sanjaju li androidi električne pse?

Vjerojatnost je bila minimalna da španjolsko-francuski animirani film ”Moj prijatelj robot” (”Robot Dreams”, 2023.) osvoji ovogodišnjeg Oscara pored ”Dječaka i čaplje”. Čak ni jedan Spider-Man nije mogao protiv Hayaoa Miyazakija i njegove povratničke animacije. Lišen dijaloga i fokusiran na vizualno pripovijedanje, ”Robot Dreams” govori o maštanju i sanjarenju, jednom divnom nesvakidašnjem prijateljstvu (možda i nečem više od toga), ali i krhkosti istog, tj. urbanoj usamljenosti i nestalnosti modernih (ljudskih) odnosa. Androidi ne sanjaju samo električne ovce (”Istrebljivač”) u divnom Bergerovom crtiću kojemu New York osamdesetih, s kadrovima Tornjeva blizanaca kojih više nema, dođe kao pogođena kulisa za priču o (o)sjećanju, prošlom svršenom vremenu, protoku godina i gubitku. Marko Njegić za Slobodnu

22.06. (23:00)

Isto, samo druga verzija

Inside out 2: Novi osjećaji, stara kvaliteta

Malo je reći da ‘Inside Out 2’ nije podbacio. Ako je u ičemu slabiji od izvornika, to je samo zato što mu premisa više nije toliko revolucionarna kao što je bila s prvim nastavkom. Svi elementi koji su činili film iz 2015. fascinantni prisutni su i ovdje i, što je najbitnije, nastavak nije izgubio privlačnost ni za djecu, niti za odrasle – kažu na Ravno do dna.

18.05. (01:00)

Na to djecu vodi

Imaginarni prijatelji – Nakon horora ‘Mjesto tišine‘ Krasinski je snimio hit za klince

Inspiriran Pixarovim crtićem “Izvrnuto obrnuto” i “Čudovištima iz ormara” istog studija, kao i DreamWorksovim “Orion i mrak” (svijet monstruma i natprirodnih pojava koji/e plaše djecu), Krasinski je kreirao priču o imaginarnim prijateljima, IP-ovima ili, izvorno, IF-ovima (Imaginary Friends).

IP-ovi imaju vlastitu službu a la Monsters Inc. i neki od njih tuguju kad klinci odrastu i zaborave ih, tj. ne trebaju više u životu, stoga žele naći novu djecu za druženje. Protagonistica filma Bea imala je nekoć imaginarnog prijatelja jer “skoro svako dijete imalo je jednoga”, ali je na njega zaboravila kako odrasta na teži način (ostala bez majke). Priča o odrastanju djevojčice koja se nosi s gubitkom roditelja i imaginarnim prijateljima na momente je neujednačena (oni su nerijetko sporedni u vlastitom filmu) i odveć sentimentalna. No, Krasinski uspijeva pronaći iskrene, suzne emocije unutar umjetno stvorenih, naročito one vezane za gubitak bliske osobe. Slobodna

11.04. (21:00)

Arigato, Hayao

Oscarom nagrađeni ‘Dječak i čaplja’ višeslojno je djelo idealno za adolescente

Oscarom ovjenčan Dječak i čaplja djelo je najvećeg redatelja animiranih filmova današnjice – Hayaoa Miyazakija. Film je poseban po tome da je stvaran osam godina ručno crtanom animacijom na papiru, potpomognutom digitalnim alatima. Savršeno za inspiraciju likovno talentiranoj djeci. Dječak i čaplja nije poput Miyazakijevog dječjeg klasika Totoro, nego je više na tragu Princeze Mononoke s težim temama i krvavijim prizorima, no obiluje slatkim bićima (Waraware!) i humorističkim situacijama po kojima su redatelj i studio Ghibli poznati. Film je višeslojno djelo koje poput dojmljivog sna potiče na razmišljanje i kao takav idealan je za adolescente koji se uče nositi s novim emocijama, odgovornošću i tek trebaju uspostaviti svoje “ja” u svijetu odraslih. Osvrt i preporuku donosi Tihoni Brčić za portal Medijska pismenost

14.03. (20:00)

Div japanske animacije i dalje jaše

Dječak i čaplja: Miyazaki u zemlji čudesa, veliki Japanac zasluženo je dobio Oscara

Osjećaj konačnosti, posljednjeg animiranog zbogom, nadvija se nad “The Boy and the Heron” koji je s dosta autobiografskih elemenata vjerojatno i najosobniji od svih Miyazakijevih ostvarenja, a dođe kao svojevrsni epilog ili “post scriptum” njegove filmografije nakon “The Wind Rises“, nastavljajući tamo gdje je prethodnik stao početkom Drugog svjetskog rata. Povremeno “Dječak i čaplja” izgubi ritam tijekom dvosatnog trajanja i mogao je biti koherentniji i fokusiraniji, no Miyazaki rabi logiku sna. Svatko tko uskoči u njegove snove, moći će sanjati s “Dječakom i čapljom”. Marko Njegić za Slobodnu.

09.06.2023. (20:00)

Pentranje po zgradama u kostimu nikad bolje

Novi animirani Spider-Man: neslućeno crtano savršenstvo

Ponekad djeluje kao da mu je svaki kadar posebno osmišljen i oslikan svojim stilom i čini se kako je trud koji je uložen da bi se takav dojam ostavio gotovo nemjerljiv s bilo čime u animaciji. Osim toga i po pitanju akcije i humora, ali i ozbiljnijih tema poput adolescencije i biranja vlastitog puta u svijetu, ovaj film svoje zadaće izvršavan na razini koja nadmašuje sva očekivanja. I ponekad se čini da i najpretjeranije teze nisu zapravo pretjerane. Najbolji Spider-Man svih vremena? Nesumnjivo. Najbolji film godine? Dosad svakako. Ravno do dna

09.06.2023. (01:00)

Bez slike i tona

Studio Ghibli posljednji Miyazakijev film pustit će bez trailera i promotivnih materijala

How Do You Live? trebao bi biti objavljen u Japanu 14. srpnja, ali fanovi i gledatelji nisu potpuno lišeni informacija. Studio Ghibli, produkcijska kuća filma, objavila je poster za njega u prosincu, a Miyazaki je otkrio neke detalje o filmu u intervjuu iz 2017., rekavši da je inspiriran istoimenim romanom iz 1937. No, nije izravna adaptacija. Miyazaki na filmu radi od 2016. godine, nakon što je najavio odlazak u mirovinu. Guardian

09.06.2023. (00:00)

Puštajte crtiće

Animafest – Nadahnuta ostvarenja i autentične priče

Na 12 lokacija predstavit će se više od 300 filmova. Središnja je tema ona koja se mjesecima provlači kroz naše živote – umjetna inteligencija. HRT… Ovogodišnje Veliko natjecanje dugometražnog filma donosi niz snažnih i nadahnutih ostvarenja, autentične priče i visokoproducirane naslove koji svjedoče o sve većoj vitalnosti svjetske animacijske scene. Vizkultura

04.06.2023. (00:00)

Mišung svega i svačega

Novi “Spider-Man” je remek-djelo

Spider-Man: Across The Spider-Verse Become The Longest Animated Movie Ever  Made At A Hollywood Studio With An Humungous Runtime Over 2 Hours – Reports

Novi Spider-Man: Across the Spider-Verse nastavio je točno tamo gdje je prethodnik stao i ponovno poslužio kao podsjetnik na to da je ovaj izvrsno animirani serijal svjetlo u mračnom tunelu Marvelove osrednjosti. U samo nekoliko minuta ovog filma postaje vam kristalno jasno što nedostaje filmovima kao što su posljednji nastavak Thora ili posljednji nastavak Ant-Mana. Nedostaje im mašte. Nedostaje im svježine i konkretnog razloga da postoje. Novi Spider-Man toga ima napretek. Štoviše, moglo bi se čak reći da su dva animirana Spider-Mana redateljskog trojca Joaquima Dos Santosa, Kempa Powersa i Justina K. Thompsona možda i najbolji, najzabavniji i najoriginalniji Marvelovi filmovi unazad barem pet, sedam ili koliko je već godina prošlo od posljednjih Avengersa. Index