Nike je od početka kontroverzne kampanje uvećao tržišnu vrijednost za šest milijardi dolara - Monitor.hr
24.09.2018. (11:30)

Vjeruj u nešto. Čak i kad to znači žrtvovati sve.

Nike je od početka kontroverzne kampanje uvećao tržišnu vrijednost za šest milijardi dolara

Graf tržišne vrijednosti Nikea. Trenutna tržišna vrijednost iznosi 136,9 milijardi dolara. Colin Kaepernick


Slične vijesti

Prekjučer (21:00)

Astrolozi kažu: pripremite se, ali i brendovi imaju plan

Doba Vodenjaka za potrošače: Ljudi žele kupiti sve povezano s idejom življenja boljeg, kvalitetnijeg, smislenijeg i slobodnijeg života

Trendwatching tim identificirao je četiri glavna trenda za novu eru: looplife potiče održivo i cirkularno življenje uz AI, primjerice kroz recikliranje i smanjenje otpada. Sensescaping stimulira osjetila za bolje mentalno i fizičko zdravlje, dok worthwise redefinira vrijednost kroz nagrađivanje angažmana potrošača. Humanifesto slavi nesavršenost, autentičnost i ljudskost u svijetu tehnologije. Brendovi premošćuju jaz između inovacija i smislenijeg života, inspirirajući se potrebama potrošača za boljom budućnošću. Lider

24.11. (15:00)

Ako nas žele nagnati da manje trošimo, onda ok

Bihevioralne znanstvenice objašnjavaju kako se malim promjenama utječe na ponašanje ljudi

Zamislite da u kantini vidite voće postavljeno na razini očiju, dok su čokoladni kolači smješteni malo niže ili više, na manje vidljivo mjesto. Ili da na računu za struju stoji informacija da susjedi troše manje energije od vas. Možda to ne primijetite svjesno, ali upravo takvi suptilni poticaji – u bihevioralnoj znanosti poznati kao nudgevi – oblikuju naše svakodnevno ponašanje. Bihevioralna ekonomija posebno je zanimljiva jer, kako kažu bihevioristice za Forbes, nudi dokaze za brojne anomalije teorije racionalnog izbora te empirijska objašnjenja za svakodnevna ‘iracionalna’ ponašanja – zašto posežemo za grickalicama dok smo na dijeti, zanemarujemo redovite liječničke preglede, propuštamo uzimati propisane lijekove za tlak, ili ne odvajamo novac za crne dane. Važno je istaknuti kako se nudging i bihevioralni uvidi trebaju koristiti s ciljem promjene ponašanja koja su pozitivna za obje strane, inače dolazimo na sklizak teren manipulacije ovih znanja u svrhu povećane prodaje ili ponašanja koja su na korist samo organizacijama.

17.05. (18:00)

Živiš od reklama

Sad im se više nitko ne smije: ‘Influensanjem’ se može zaraditi i nekoliko prosječnih plaća, no posao nije lak

Rijetko tko si može priuštiti luksuz potpuno fleksibilnog radnog vremena, lokacije rada, godišnjih odmora po želji i zarade koja ovisi isključivo o vlastitom angažmanu. Sve u svemu, nije svima lako doći do toga. Svi influenceri iskreno su govorili o tome kako su počeci bili neprofitabilni te su morali biti uporni i vjerovati u svoj rad, bez obzira na podsmijehe i okolinu. Neki su počeli zarađivati sitan novac već nakon pola godine, a drugima je trebalo čak i do četiri godine. Čini se da se trud isplatio. Iako svi influenceri vješto skrivaju svoju zaradu i nitko zapravo ne zna koliko se zarađuje od “influensanja”, zarada ovisi o sadržaju kojim se pojedinac bavi, kažu pojedinci na događaju u organizaciji osječke studentske udruge META. Index

15.05. (09:00)

Kreativni majstori algoritama

Kreiranje sadržaja: Top pet zlatnih trendova kreatorske ekonomije

Brendovi će sve više shvaćati kolika snaga leži u dugoročnim partnerstvima i prepustiti sadržaj vještim kreatorima. Istodobno će graditi interne timove kreatora i nagrađivati vanjske partnere i ambasadore (Lider):

  • Na prvo mjesto stavljeni su user-generated content (UGC) kreatori, koji se definiraju kao osobe koje samostalno kreiraju sadržaj, često za komercijalnu upotrebu ili u promidžbene svrhe
  • Trend kreatorski vođenih marketinškim kampanja (engl. creator-led campaigns) – realiziraju direktno ili s pomoću specijaliziranih agencija koje se bave povećanjem vidljivosti i interakcije korisnika s brendom na npr. TikToku
  • Odabrane influencere stavljaju na takozvanu bijelu listu te im tako daju financijsku potporu za objavljivanje postova. Taj whitlisteing ili creator licencing nova je vrsta suradnje brendova i influencera te donosi prednosti i jednoj i drugoj strani u odnosu
  • Predviđa se da će rasti i affiliate ili partnerski marketing, koji se definira kao suradnički oblik poslovanja u kojem treća strana (u ovom slučaju influenceri, odnosno kreatori) reklamiraju određene proizvode i usluge najčešće za proviziju
  • Kao posljednji, peti trend koji će oblikovati tržište Forbes izdvaja in-house kreiranje sadržaja. Mnogi brendovi zapošljavaju vlastite kreatore u nadi da će tako preteći konkurenciju
06.05. (20:00)

Milena generacijo moja

Generacija X, milenijalci ili generacija Z: Kako se prodaja razlikuje ovisno o generaciji i koje su formule uspjeha

Od “tihe generacije” do “generacije Alpha”, svaka grupa ima različite vrijednosti, komunikacijske stilove i ponašanja pri kupnji koje tvrtke (a i samozaposleni profesionalci) moraju uzeti u obzir kada nude svoje proizvode ili usluge (Poslovni):

  • Tiha generacija (1925.-1945.): Kada komunicirate s ovom generacijom, izbjegavajte korištenje previše neformalnog, opuštenog jezika ili slenga koji bi mogao djelovati kao nepoštovanje. No, nemojte misliti da nisu sposobni usvojiti novu tehnologiju i moderne ideje
  • Boomeri (1946.-1964.): angažirajte ih personaliziranim i autentičnim interakcijama koje pokazuju poštovanje njihove individualnosti. Pružite detaljne informacije i demonstracije kako biste dobili njihovo povjerenje
  • Generacija X (1965-1979): Oni cijene autentičnost i transparentnost, stoga izbjegavajte korištenje prodajnih taktika koje koriste stvaranje pritiska ili agresivno slanje poruka
  • Milenijalci (1980.-1994.): Izbjegavajte korištenje zastarjelih prodajnih taktika ili lažnih marketinških strategija jer ih to može odbiti od vašeg brenda. Umjesto toga, usredotočite se na izgradnju istinskih veza i pružanje vrijednosti kroz transparentne pristupe
  • Generacija Z (1995.-2012.): Generacija Z vrlo je vizualna i dobro reagira na privlačan, multimedijski sadržaj. Izbjegavajte biti previše “prodajni” ili promotivni u svojim porukama. Oni su društveno svjesni potrošači
  • Generacija Alpha (2013.-2025.): Usredotočite se na vizualni i interaktivni sadržaj kako biste privukli njihovu pozornost u sve digitalnijem svijetu i stvorili privlačna i obrazovna iskustva koja su u skladu s njihovom znatiželjom i željom za istraživanjem.
30.04. (20:00)

Djeca-ekrani

Gen Z ima pažnju od 8 sekundi, kako ih zainteresirati?

Do 2030. godine više od 30% radne snage činiti upravo ova generacija pa će za brendove postati sve važnije kako do njih doprijeti. To će biti skoro nemoguće izvesti dosadnim plaćenim reklamama. Za dobre rezultate, moraju se koristiti nove tehnike i alati. Gen Z uživa pronalasku i uključivanju u grupe u kojima mogu izraziti sebe, dijeliti mišljenja i iskustva. Primjerice, zajednice oko gaming brendova često se formiraju na platformama kao što su Twitch i Discord. Inflacija, nestabilnost tržišta i naizgled beskonačna količina edukativnog sadržaja na temu financija učinili su da je generacija Z opsjednuta trgovinom na burzama, investiranjem, stakingom, swapanjem i svakim oblikom pasivne zarade. Privlači ih i umjetna inteligencija, kroz aplikacije za personalizaciju sadržaja, optimizaciju učenja i unaprijeđenje svakodnevnih zadataka. Zanima ih i održiva tehnologija i inovacije koje doprinose borbi protiv klimatskih promjena. Neizostavne su i – igre. Netokracija

05.04. (14:00)

Osim na Crni petak

Popusti: Heroin današnjeg marketinga (i zašto ih ne biste trebali toliko koristiti)

Prema Nielsenovoj analizi, 84% cjenovnih promocija je neprofitabilno, čak i kratkoročno. Popusti privlače nove kupce i potiču postojeće da se vrate ili kupuju više. Također, povećavaju ukupnu prodaju i time i profit. Istraživanja pokazuju da čak 84% cjenovnih promocija zapravo gubi novac. U cjenovnim promocijama zapravo najviše sudjeluju postojeći kupci, odnosno oni koji bi i onako kupili proizvod u određenom trenutku i bez cjenovne promocije. A što je s budućim kupcima? Istraživanja su pokazala kako cjenovne promocije dosežu samo 5% potencijalnih kupaca te nikako ne doprinose privlačenju novih. Dugoročno rješenje za trgovce je plan oglašavanja i postepeno građenje svog brenda. Netokracija

24.01. (21:11)

Marketinška stručnjakinja: Ne trebaju svi poduzetnici imati sve društvene mreže

26.12.2023. (12:00)

Ukratko, radite sve što ste radili do sad, samo bolje

Privlačenje i zadržavanje pozornosti sve veći izazov digitalnoga doba

Poteškoće uočavaju pojedinci koji se ne mogu predugo koncentrirati na neke sadržaje bez dodatnih motivatora. Poteškoće uočavaju i tvrtke koje sve teže prenose svoj sadržaj na publiku ili klijente. Valja uzeti u obzir kako smo preopterećeni informacijama, raspon pažnje smanjio nam se tijekom vremena, bombardirani smo oglasima i marketinškim porukama, dok se tvrtke i pojedinci bore za pozornost iste publike. Izgradnja istinskih veza i odnosa s publikom može pomoći u održavanju njihove pozornosti tijekom vremena, a za to postoje nekoliko metoda: probajte razumjeti svoju publiku i prilagoditi način na koji joj se obraćate, stvarajte privlačan i originalan sadržaj, fokus na pripovijedanje, optimizirajte vaš digitalni sadržaj, budite aktivni na društvenim mrežama… Bug

10.12.2023. (12:00)

Sam svoj marketinški stručnjak

Društvene mreže, oglašavanje, web stranice – Kako stvoriti kvalitetan organski sadržaj

Organski ili plaćeni sadržaj – pravo je pitanje za svakoga tko vodi neki posao. O odabiru može odlučivati nekoliko faktora, kao, na primjer, iskustvo, znanje, budžet. Mnoge tvrtke koje tek kreću s radom reći će da nemaju dovoljno novca za oglašavanje. Najjednostavnije rečeno, organski sadržaj je onaj marketinški sadržaj koji je dostupan besplatno. Potencijalni korisnici ili oni koji ga već koriste do njega mogu doći “prirodnim putem”, a da oglašivači ne plate da bi bio viđen. Savjeti ukazuju na to što sve može vaš sadržaj učiniti kvalitetnijim:

  • Informativnost – uvijek aktualno i korisno
  • Pouzdanost – trebalo bi stajati iza točnosti informacija koje pružate
  • Zanimljivost – nešto drugačije, kreativno, primamljivo…
  • Orijentiranost na klijenta – nuditi ono što klijentima treba – odgovor na pitanje, rješenje problema…