Hrvatska je na sedmom mjestu od 23 zemlje u studiji, a Hrvati bi morali raditi 11,7 mjeseci kako bi kupili rabljeni automobil, što je više od europskog prosjeka. Susjedi Mađari trebaju raditi nešto manje od 11,2 mjeseca, dok Srbima treba gotovo 15 mjeseci, što je znatno više. Međutim, to bi moglo potrajati i duže, s obzirom na to da ne mogu svi uštedjeti sto posto svojih prihoda svaki mjesec, čak ni u višečlanim kućanstvima, navodi se u studiji. Prosječna plaća u Hrvatskoj je oko 1200 eura. Prema podacima Carinske uprave, u 2023. godini u Hrvatsku je uvezeno 81.733 rabljenih osobnih vozila po prosječnoj prodajnoj cijeni od 14.008 eura. Volkswagen Golf i Opel Astra među najpopularnijim su modelima automobila u Hrvatskoj. Prosječna cijena Golfa je 17 tisuća eura, a za kupnju je potrebno oko 14,2 mjeseca rada. Lider
Strah od 100 tisuća milja više ne postoji kao što je bio. Automobili sada mogu lako doći do 200 tisuća km i više. No, najvažnije je odlučiti koliki je budžet, procijeniti svoj proračun, osnovne potrebe i način života. Od manjih auta tu su Toyota Corolla, Honda Civic i Mazda 3. Kada je riječ o autima srednje veličine, stručnjaci za automobile Pyle i Beneke se slažu: Honda Accord, Honda Civic, Toyota Camry i Mazda 6. Ako tražite rabljeni monovolumen, Pyle preporučuje Kia Carnival ili Kia Sedona. Među terencima Subaru, a od kamioneta preporučuju dva Toyotina modela: Tacoma i Tundra. Ako tražite rabljeni kompaktni SUV, Beneke hvali Hyndai Santa Fe i Hyundai Tucson. N1, Best Life
Kod kupnje polovnih vozila najčešće se radi o skrivenim nedostacima, onima koje niste mogli otkriti uobičajenim pregledom kod njegovog preuzimanja. U startu nemojte se obeshrabriti prigovorom da ste vozilo koje ima nedostatak kupili po sistemu „viđeno-kupljeno, bez prigovora“ i time sebi izbili za sva vremena sve adute iz ruku. Odredba ugovora viđeno – kupljeno o isključenju odgovornosti za nedostatke stvari ništetna je ako je nedostatak bio poznat prodavatelju, a on o njemu nije obavijestio kupca. Zakon kaže da kupac ima dva mjeseca da obavijesti prodavatelja o nedostatku na automobilu. Preporučena pošiljka s povratnicom, papirnati dokaz da ste poslali i da je on primio obavijest, zlata će vam vrijediti u kasnijem postupku. Revija HAK
Mnogi pretpostavljaju da su rabljeni automobili iz Njemačke u dobrom stanju i da nemaju skrivenih nedostataka kao oni s domaćeg tržišta. Međutim, kada je srpski influencer Đorđe Aleksić pokušao kupiti polovni BMW X6 u Düsseldorfu, provjerom šasije otkrio je da je automobil pretrpio ozbiljna oštećenja u Rumunjskoj, a vlasnik je to pokušao sakriti. Istraživanje koje je napravio carVertical otkrilo je kako situacija u kojoj se automobil prodaje u Njemačkoj, a bio je oštećen u drugim zemljama, i nije baš neuobičajena: 16,6 % automobila koji se prodaju u Njemačkoj bilo je korišteno u Italiji, 12,7 % u Francuskoj i 10,6 % u SAD-u. Prevare na tržištu rabljenih automobila češće su u istočnoj Europi. No, pokazalo se da bi kupci trebali poduzeti mjere opreza i kada kupuju vozila u zapadnim zemljama. Autoklub
Kupljeno je sve skupa blizu 150 tisuća automobila, pri čemu je broj novih povećan za 4,2%, rabljenih 7%, a i kod jednih i drugih raste broj benzinaca i opada broj dizelaša – kod novih su npr. 60% benzinci. Pomalo raste i broj automobila na električni pogon i hibrida – tijekom 2018. godine registrirana su 144 električna vozila, dok je u 2019. broj narastao na 198, a broj hibrida povećan je sa 781 na 1.560. Index…
Time se sasvim legalno može izbjeći plaćanje upravne pristojbe pri stjecanju, zbog čega je država gubila milijune, pa mijenja zakon kako bi zaustavila ovu praksu, piše Autoklub.
Večernji je po oglasnicima potražio rabljene automobile za 10.000 kuna i pronašao svašta, svakakve starosti – od 1995. godišta pa sve do najmlađeg proizvedenog 2004. godine. Dizelaša s klimom za ovu cijenu nema, što i nije takav problem jer je održavanje starijih dizelaša, kada odlaze vitalni dijelovi, zahtjevnije i skuplje nego benzinaca. Kod benzinaca je mnogo veći izbor, a u toj cjenovnoj kategoriji se često mogu pronaći veći automobili u boljem stanju nego manji…
Nastavlja se kontinuirani rast uvoza rabljenih automobila iz inozemstva, započet ulaskom Hrvatske u EU. Za razliku od prijašnjih godina kada je uvoz polovnjaka bio u normalnim okvirima, prošlogodišnja brojka djeluje zastrašujuće. U 2016. godini hrvatski su kupci uvezli 59.477 rabljenih automobila, 35 posto više nego godinu prije (44.109) i čak 54 posto više nego u 2014. kada je uvezeno 38.725 polovnih vozila. Jutarnji
Detaljna analiza najvećeg internetskog oglasnika Njuškalo pokazala je da se u Hrvatskoj prodaju automobili prosječne starosti 13 godina. Čak 51 posto ukupne ponude osobnih automobila oni su proizvedeni od 2000. do 2008. godine. Analiza ponude i cijena na tržištu rabljenih automobila dalje pokazuje da su automobili stari jednu godinu na cijeni izgubili 17 posto, dok za automobile stare pet godina prodavači obično traže 56 posto od iznosa potrebnog za novi automobil. Večernji