Nijemci izračunali: Hrvatska skuplja od Grčke i Španjolske - Monitor.hr
18.06.2024. (16:00)

Ali i dalje jeftiniji od njih

Nijemci izračunali: Hrvatska skuplja od Grčke i Španjolske

Bez obzira radi li se o omiljenim južnoeuropskim destinacijama Italiji, Grčkoj, Turskoj ili Hrvatskoj, u tim zemljama njemački turisti za posjet restoranima ili noćenje u hotelu moraju platiti manje, a ponegdje i puno manje nego kod kuće, piše Deutsche Welle. Troškovi hotelijerskih i gastronomskih usluga u Španjolskoj u prosjeku su 26% manji nego u Njemačkoj. U Grčkoj za noćenje u hotelu ili objed u restoranu njemački turisti plaćaju 23% manje, a u Turskoj čak 41% manje nego u Njemačkoj. Što se tiče turističkih destinacija na jugu i jugoistoku Europe, njemački statističari tvrde da su cijene najviše u Italiji. Ali i te cijene su još uvijek niže nego u Njemačkoj – za 5% u prosjeku. Najjeftinije se može ljetovati u Bugarskoj i Albaniji. Index


Slične vijesti

Petak (07:00)

A neće ni nas

Turizam je industrija koja nikad nije obogatila nijednu zemlju, upozoravaju stručnjaci

Polovina svih zaposlenih radi za manje od 1160 eura, koliko iznosi medijalna plaća, dok značajan dio radnika u privatnom sektoru može računati samo na minimalac. Turizam čini gotovo 20 posto bruto društvenog proizvoda, a trgovina, koja se značajno oslanja upravo na turizam, idućih 20 posto. Ekonomski stručnjaci uporno ponavljaju da su građani u gospodarstvima koja se oslanjaju na turizam uglavnom – siromašni. Hrvatski su radnici u četvrt stoljeća napustili na ovom prostoru umiruće industrije poput brodogradnje, petrokemije ili proizvodnje vlakova, no nisu ih u većoj mjeri zamijenili poslovima propulzivnim industrijama novog milenija već onima u trgovini i turizmu. Dobro se drže i građevinarstvo i IT sektor, no prerađivačka industrija je u padu. Poslovni

27.12.2024. (18:00)

Je li skupoća naš novi izvozni hit?

Izdaci naših građana u inozemstvo porasli više od 34 posto

Poskupljenja i stagnacija ljetnog turizma potiču građane da traže bolje ponude u inozemstvu. Iako se turizam uspješno razvija u predsezoni i posezoni, ukupni suficit smanjuje se zbog visokog uvoza usluga, smanjenja izvoza i niže cjenovne konkurentnosti domaće ponude. Istovremeno, troškovi rada u Hrvatskoj rastu iznad EU prosjeka, dok cijene u turizmu, nekad konkurentne, sada pariraju skupljim destinacijama poput Cipra i Malte. Poslovni

24.12.2024. (21:00)

Da iduću sezonu ponovno dočekamo nespremni

Hrvatski turizam 2024.: Rekordi, reforme i prvi prosvjedi

Hrvatski turizam bilježi rekordnu 2024. godinu s porastom dolazaka i noćenja, nadmašivši čak i 2019. godinu. Unatoč izazovima poput geopolitike, klimatskih promjena, rasta cijena i nedostatka radnika, ostvareni su značajni rezultati. Međutim, rast cijena izazvao je reviziju procjena prihoda i upozorenja na oprez pri formiranju cijena za 2025. godinu. Uvedene su i nove zakonske regulative s naglaskom na održivi turizam, što je izazvalo prvi prosvjed malih iznajmljivača zbog novih poreza i uvjeta. Investicije u turizam se nastavljaju, a otvaraju se i novi hoteli svjetskih lanaca. Iako su plaće u turizmu rasle, radnici su i dalje nezadovoljni uvjetima rada. Lider

21.12.2024. (19:00)

Kako podići prašinu uz jednu PowerPoint prezentaciju

Brkljača: „Nije to skupo, nego si se ti loše udala!“ O navodnoj skupoći hrvatskog turizma

Guverner HNB-a, iako je uzburkao javnost izjavama kako turizam trpi gubitke, nije izrekao ništa sporno, već je prezentirao podatke o hrvatskom turizmu, koji su mediji iskoristili za senzacionalističke naslove (primjer Index, Kult plave kamenice, Glas Slavonije…). Brkljača za Arhiv Analitiku ističe da je Hrvatska kroz pandemiju imala najmanji pad i najbrži oporavak turizma među mediteranskim zemljama, ali da su više cijene u pandemijskom oporavku možda smanjile cjenovnu konkurentnost. Zaključuje kako tržište samo regulira cijene, no upozorava da bi porezne i regulatorne promjene mogle negativno utjecati na turizam. Sve u svemu, guverner nije kriv za „paniku“, već je samo prikazao slajdove.

10.12.2024. (19:00)

Ljetna sezona i fritule na adventu nisu isto

Najskuplji na Mediteranu: Turistička pohlepa brzo bi nam se mogla obiti o glavu

Turistički smještaj i usluge u ugostiteljskim objektima u Hrvatskoj prošle godine bili su skuplji nego u Španjolskoj, Portugalu, Grčkoj, Crnoj Gori i Turskoj te na Malti i Cipru. Dopustimo li da nas počne pratiti percepcija da smo preskupi za ono što nudimo, a čini se da smo na najboljem putu da nam se to dogodi, suočit ćemo se s dugotrajnim negativnim ekonomskim posljedicama – kaže Maruška Vizek za tportal.

Ako Hrvatska želi zadržati svoju poziciju i pozitivnu percepciju na globalnom turističkom tržištu, ključno će biti osigurati to da cijene budu u skladu s percepcijom kvalitete. Ulaganja u poboljšanje infrastrukturnih kapaciteta, obogaćivanje ponude, diferencijacija proizvoda i strateško određivanje cijena bit će presudni. Bez toga, visok rast cijena turističkih usluga od 2022. godine mogao bi u kombinaciji s ekonomskim poteškoćama emitivnih turističkih tržišta rezultirati erozijom konkurentnosti i povratkom starim navikama biranja jeftinijih destinacija, što bi dugoročno ugrozilo temelje konkurentnosti našega turističkog sektora.

30.11.2024. (08:00)

Kad Hrvatska zeleni, to je od eura turista

Umjesto inovativne države Hrvatska postaje veliki šoping-centar i odmaralište za strance

Unatoč ambicioznoj Nacionalnoj razvojnoj strategiji do 2030., Hrvatska se sve više oslanja na turizam, koji je udvostručio udjel u prometu poduzeća, dok ostali sektori stagniraju ili nazaduju. ICT sektor i prerađivačka industrija pokazuju skroman napredak, ali građevinarstvo i poljoprivreda bilježe gubitke unatoč subvencijama. Zelena tranzicija ostaje mrtvo slovo na papiru, a Hrvatska postaje šoping-centar i turistička destinacija za strance. Inflacija dodatno umanjuje stvarni rast većine sektora, udaljavajući zemlju od zacrtanih ciljeva održivog razvoja i inovativnosti. Lider

27.11.2024. (13:00)

Turisti nisu komplicirani, ali nisu ni naivni

Što želi turist? Sigurnost, klimu i pravu cijenu

Turisti u odabiru destinacija i smještaja najviše cijene:

  1. Kvalitetu za uloženi novac – Vrijednost za novac ključni je motiv za turiste. Ako cijene rastu, očekuju i odgovarajuću kvalitetu usluge.
  2. Sigurnost i stabilnost – Hrvatska se ističe kao sigurna i očuvana destinacija, što je sve važniji faktor za europske putnike.
  3. Klimatske uvjete – Klimatske promjene utječu na turističke navike, pri čemu destinacije s ugodnijim vremenskim uvjetima postaju privlačnije.
  4. Fleksibilnost ponude – Dinamično određivanje cijena ovisno o potražnji i korištenje revenue menadžmenta sve je važnije za uspješnost hotela.
  5. Autentičnost i prilagodba trendovima – Suživot lokalnog stanovništva i turista te održivost destinacije postaju ključni za dugoročno privlačenje posjetitelja.

Ukratko, turisti žele destinacije koje kombiniraju visoku kvalitetu usluge, sigurnost, održivost i prilagodljivost novim trendovima. Poslovni

04.10.2024. (10:00)

U najboljem slučaju

Ravnatelj Instituta za turizam: Za 50 godina Hrvatska bi mogla postati europska Florida

Postoji scenarij u kojem će za pedeset godina sve rive i stare gradske jezgre uz jadransku obalu biti potopljene. Ipak, hrvatski turizam mogao bi izbjeći sudbinu južnijih mediteranskih zemalja, kaže Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam. U toj optimističnoj varijanti, turizam je otporan na udare klimatskih promjena jer je proveo višestruke strategije restrukturiranja. Gorski kotar, Lika i Banija postali su epicentri ekoputovanja. Turisti žude za povratkom prirodi i traže mirne oaze što je u Hrvatskoj na vrijeme prepoznato i razvijeni su brojni takvi turistički proizvodi. Muzeji su prigrlili tehnologije, interaktivni su, a zahvaljujući tehnologiji proširene stvarnosti, turisti mogu virtualno svjedočiti rekonstrukciji povijesnih događanja. U takvim uvjetima BDP od putovanja i turizma raste iznadprosječnim stopama, a Hrvatska je iznad prosjeka Europske unije prema kupovnoj moći stanovništva i razvijenosti. Forbes

25.09.2024. (16:00)

Avanturisti s Wi-Fi-jem i eko-kartom

Turisti budućnosti će koristiti tehnologiju, birati održivost i tražiti jedinstvena iskustva

Do 2040. broj globalnih putovanja dosegnut će 2,4 milijarde, potaknut rastom srednje klase, posebno iz Kine, Indije i Brazila. Tehnološke inovacije poput umjetne inteligencije i virtualne stvarnosti mijenjat će turistička iskustva, dok će održivost postati imperativ. Hrvatska mora ulagati u infrastrukturu i promicati regionalnu suradnju kako bi ostala konkurentna. Diversifikacija tržišta i prilagodba turističke ponude ključni su za privlačenje novih generacija globalnih putnika. Lider

09.09.2024. (15:00)

Pošaljite nam te nepoželjne turiste malo na kontinent

Prekomjerni turizam je problem, ali samo u određenim destinacijama, stvara se dojam da turizam općenito nije dobar

U takvom medijskom ozračju, čitava Europa bavi se turističkom sezonom od koje, više-manje, živi. I nekakvo je pravilo da zemlje koje privlače velik broj turista ostvaruju najviše prihoda. Vijesti s poznatih destinacija ili njihova ponuda popularna su tema. Svi su, čini se, eksperti za probleme u turizmu, a problema naravno ima: bilo da su to velike hotelske kuće, loši gosti ili skupoća do generalno “neuspjele sezone”. Mediji vole naglašavati da “brojke skrivaju stvarnu sliku” jer, prema njima, prava slika je zapravo loša. Pitanje je, dakle, što te brojke doista znače? Jesu li one zaista mjerilo uspjeha ili postoji nešto dublje što nam promiče? Naravno, ove se teme ističu u ljetnim mjesecima kada ima minimalnog prostora za promjene jer su stvari već postavljene. U tom dualizmu posebno najpopularnijim destinacijama volimo tražiti negativne priče: od Barcelone, Venecije, Hvara ili spomenutog bisera Dubrovnika. No, pitanje je jesu li te priče zaista odraz stvarnih problema ili samo još jedan način da se popuni medijski prostor popularnom destinacijom. Poslovni