Najveći europski proizvođač automobila, Volkswagen, planira zatvoriti tri pogona u Njemačkoj, što bi moglo rezultirati masovnim otpuštanjima i smanjenjem plaća. Unatoč stabilnim prihodima proteklih godina, kompanija se suočava s izazovima, uključujući visokim troškovima rada u Njemačkoj, sve žešćom konkurencijom u električnim vozilima i smanjenjem tržišta u Kini. Sindikati su zabrinuti, ali analitičari smatraju da restrukturiranje nije znak industrijske katastrofe nego prilagodba uvjetima globalnog tržišta. Branimir Perković za Index
U bivšem rudniku u Švicarskoj otkriveno je četrdesetak Volkswagenovih Golfova, Buba i drugih klasika. Čini se da je vlažni rudnik već dugo napušten pa je iskorišten kao sklonište za automobile. Većina automobila datira iz 70-ih do 90-ih. Gotovo svi automobili su prašnjavi, više ili manje zahrđali, s nedostatkom dijelova. Sudeći po pljesnivoj unutrašnjosti, rudnik je prilično vlažna garaža. Nije sigurno kako su tamo dospjeli. Navodni vlasnik ima muzej starih VW vozila pa nije imao mjesta za sve tamo ili ih je koristio za dijelove… Revija HAK
U Njemačkoj jedva da ima vozača koji nije imao ili je barem vozio legendu njemačkih cesta i ulica: Volkswagenov Golf. Od studentskih plitkih džepova pa do drugog ili čak trećeg auta u kući, bilo rabljeni, bilo novi, to je vozilo koje je i više nego uspješno naslijedilo legendarnu Bubu. Po dizajnu, Golf je zapravo „Talijan“ – koncept je izradio studio Giorgia Giugiara i mnogo toga se već vidjelo u svijetu automobila. „Peta vrata“ i prtljažnik gdje je moglo stati čudo stvari je još imao Renault 4, sličan dizajn je već postojao i u netom propaloj tvornici NSU – na tom putu je bio čak i idejni model istočnonjemačkog Trabanta. I motor je već postojao iz drugih pokušaja Volkswagena stvoriti nasljednika legende, zapravo Passat je došao i prije Golfa… Ali u Golfu je sve bilo „kockasto“, praktično i logično – na pravi „njemački“ način, u najboljem smislu te riječi. DW
Prema podacima MUP-a, ove godine Francuzi su atraktivni lopovima. Prošlih godina, listom je dominirao njemački Volkswagen, a ove godine s tog manje slavnog trona su ga skinule francuske marke Renault, Peugeot i Citroen. Na trećem se mjestu nalazi Opel, dok je nakon njega na popisu “talijanska skupina”, koju čine Fiat, Lancia i Alfa Romeo. Godine 2021. u Hrvatskoj je ukradeno 491 vozilo, a prošle godine ukradena su 562 motorna vozila. U 2022. godini MUP je dovršio postupanja u 718 slučajeva krađe vozila, a u njih 74,5% vozila su pronađena i vraćena vlasnicima. (Autonet)
Norveška podružnica tvrtke Vokswagen izmislila je novo prijevozno sredstvo – motoriziranu uredsku stolicu za još jednostavnije i lakše kretanje po tvrtki. Visokotehnološki stolac s električnim motorom i pet kotača nadahnut je izgledom Volkswagenovih vozila. Može se voziti po ravnoj površini, ima domet 12 kilometara, a može postići maksimalnu brzinu od 20 kilometara na sat. Opremljen je sa svjetlima i trubom kako biste mogli signalizirati svoj dolazak kolegama koji vam se nađu na putu. Na raspolaganju vam je i sustav za zabavu s ugrađenim zvučnicima kojem možete pristupiti preko dodirnog ekrana na ručki stolca te puštati glazbu po želji. Pun Kufer
Volkswagenovi stručnjaci ovaj su prototip nazvali “Leteći tigar”, kako bi tim imenom i crno-zlatnom livrejom odali počast kineskoj tekućoj godini tigra. Koncept je zasnovan na tehnologiji autonomne vožnje, kao i novim baterijskim tehnologijama, poručeno je. Letjelica je duga 11,2 metra, ima raspon krila od 10,6 metara, a pogoni je osam rotora za stvaranje uzgona, uz još dva pogonska rotora za horizontalni let. Kad je riječ o ostalim performansama, poznato je tek da je planirani dolet letjelice, s putnicima i teretom, do 200 kilometara. Tijekom ove godine Volkswagen će, kroz svoj projekt Vertical Mobility, u Kini obaviti i prve pokusne letove kako bi optimizirali aktualni koncept. Unaprijeđeni prototip potom bi trebao poletjeti krajem ljeta iduće godine. Bug
No, umjesto obećanih unosnih poslova, radnici na određeno vrijeme bili su suočeni s izrabljivanjem i dužničkim ropstvom. “Na farmi ste mogli kupiti samo hranu po apsurdno visokim cijenama”, prisjeća se bivši radnik José Pereira. “Kad smo raščistili prvih stotinu hektara, imali smo velike dugove kod posrednika za zapošljavanje. Rekao je: Hoćete ići? Ne! Sada morate odraditi svoje dugove.” José Pereira i njegovi kolege ključni su svjedoci u istrazi brazilskog javnog tužitelja protiv Volkswagena. Oni pripovijedaju o vezivanju nakon pokušaja bijega, premlaćivanju, radu pod oružanom prisilom pa i o smrtnim slučajevima. (…) “Robovski rad u prilagođenim formama postoji u svim brazilskim državama. Od 1995. do danas više od 58.000 ljudi oslobođeno je robovskih radnih odnosa.” Deutsche Welle