Oni drže sve konce
Najvrjednije svjetske kompanije
Apple, Microsoft, Saudi Aramco, Amazon, Alphabet, Nvidia, Lider nastavlja niz.
Apple, Microsoft, Saudi Aramco, Amazon, Alphabet, Nvidia, Lider nastavlja niz.
Održivo poslovanje jedna je od najčešćih strateških tema kojima se kompanije bave posljednjih nekoliko godina. Temeljno je pitanje kako uskladiti rast poslovanja i prihoda sa zaštitom vitalnih interesa zajednice u kojoj se posluje, korisnika proizvoda i usluga te okoliša. Uz to se taktizira naveliko s (generativnom) umjetnom inteligencijom. U strategijama održivog poslovanja kompanija za ovu godinu naglašen je odnos prema potrošačima i društvenoj zajednici u kojima posluju, ali i prilagođavanje modela poslovanja novim dometima tehnologije kao što su umjetna inteligencija (AI), digitalizacija, prilagodba zaposlenika novim trendovima te etično postupanje povezano s uporabom novih tehnologija, sigurnost podataka… Ipak, održivost je neodrživa bez zaštite okoliša, što je jedan od ključnih ciljeva kompanija koje se bave tehnologijom, telekomunikacijama i medijima i u tome se oslanjaju na primjenu najnovijih tehnologija. To je zajednička točka većine telekomunikacijskih kompanija, kao i banaka, poput Erste banke. Lider
Stara izreka s Wall Streeta kaže da tržište pokreću samo dvije emocije: strah i pohlepa. U situaciji visoke inflacije ovo potonje je u posljednje vrijeme preplavilo javni diskurs, pa su tako za pohlepu optuženi trgovci, ugostitelji, iznajmljivači i, neizostavno, bankari, a rast cijena koji uvode tvrtke kako bi iskoristile inflaciju i povećale svoju profitnu maržu dobio je i novo ime: greedflation, odnosno “inflacija pohlepe“. Podaci naime pokazuju da su rastući profiti kompanija zaslužni za gotovo pola europske inflacije u protekle dvije godine, jer su kompanije digle cijene znatno više od rastućih troškova energije. Prema podacima koje je iznio HNB-ov guverner marže su u Hrvatskoj pridonijele inflaciji 3,5 puta više nego plaće. Lider
Domaći poduzetnici iz godine u godinu gube bitku sa svjetskim krupnim kapitalom. Još su 2020. držali kakav-takav neriješeni rezultat: na listi sustava i samostalnih kompanija koje ostvaruju više od milijardu kuna prihoda bilo je 37 stranih kompanija i isto toliko domaćih. Zbog toga svaki plasman domaćeg privatnog poduzetnika na listu treba posebno vrednovati. Energia naturalis Pavla Vujnovca najveća je kompanija u Hrvatskoj. Prihode u 2021. konsolidirala je na 37 milijardi kuna, što je rast od vrtoglavih 231 posto. Na pristojnoj razlici od 17 milijardi kuna slijedi ga Branko Roglić. Njegov Orbico rastao je skromnije od energetičara, pa i od Fortenove, koja je jača za Mercator. Na listi slijede Emil Tedeschi (Atlantic), Mile Ćurković (Plodine) i Dubravko Grgić (Koncern Agram), koji su uglavnom na sličnim pozicijama kao i prošle godine. Žito Marka Pipunića povećalo je prihode za 26 posto, ali uz gotovo trostruko veću dobit. Top deset najvećih domaćih poduzetnika zatvaraju vlasnice Vindije, koja zauzima 30. poziciju na listi najvećih sustava i tvrtki. Goran Litvan za Lider.
Potrošači sve više žele da brendovi eksplicitinije pokažu da donose pozitivne odluke o planetu i okolišu. Potrošači su čuli obećanja, sada žele vidjeti djela. Brendovi mogu očekivati da će se standardi izvješćivanja o takvim temama pooštriti i mogu očekivati da će porasti pritisak na pojedine kompanije, agencije i medije da pokažu da pomažu u profitabilnom rješavanju problema ljudi i planeta, umjesto da stječu profit od stvaranja problema. Velik dio programa odgovornosti počiva na poboljšanoj transparentnosti. Potrošači žele da im njihovi omiljeni brendovi kažu što rade u vezi s problemima koji ih brinu. Green.hr će provesti istraživanje koje bi trebalo dati odgovor na pitanja koliko targetirani poslovni subjekti osluškuju tržište i potrebe potrošača kada su u pitanju okolišne teme i zelena tranzicija generalno.
Društvo za upravljanje investicijskim fondovima InterCapital predstavlja platformu Genius koju je za njih izradila tvrtka Binom s partnerima Microbinom i Fundit, a riječ je o umjetnoj inteligenciji koja funkcionira kao savjetnik za odabir investicijskih fondova. Algoritam će kreirati investicijski portfelj za svakoga klijenta, a prema specifikacijama koji će mu biti zadani te njima upravljati prema individualnom investicijskom planu. Surađuju s BlackRockom te će klijentima biti dostupna tri njihova ETF-a koji prate kretanje indeksa Nasdaq, S&P 500 te azijskih dionica, a u budućnosti planiraju i širu ponudu. Poslovni dnevnik
U pandemijskoj godini, očekivano, najviše je patio turizam, ali ne i luksuzni pa je tako porasla stopa iznajmljivanja jahti i megajahti. Industrija je stagnirala, ali sada bilježi polagan rast. Četiri sektora zabilježila su rast tijekom pandemije, a to su građevinarstvo, informacije i komunikacije, poljoprivreda te šumarstvo i ribarstvo, no i djelatnosti javnog sektora. Poljoprivredna proizvodnja uz rast bilježi i smanjenje vanjskotrgovinskog deficita poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda pa je vrijednost poljoprivredne proizvodnje povećana za sedam posto. Najbolje su prošli mali proizvođači hrane koji su se snašli na domaćem tržištu te shvatili kako postoje kupci koji žele platiti i više za kvalitetu, zatim su se digitalizirali i počeli dostavljati hranu na kućni prag. Također, internetska prodaja u Hrvatskoj je prošle godine najveći rast u Europskoj uniji, a od toga je profitirala i logistika, posebice mikrologistika. Večernji list
Alexandra Horvat iz Njemačke je došla nadomak Omiša stvoriti novu vrstu poslovanja koja bi mogla pridonijeti razvoju poduzetništva, a riječ je o novoj vrsti iznajmljivanja nekadašnjih turističkih apartmana. Sad su oni poslovni prostori s pogledom na more kojima se služe stranci željni slobode kretanja koju zbog pandemije nemaju u matičnim zemljama. Njezina tvrtka također pomaže onima koji su krenuli u taj posao opremanjem i instaliranjem opreme potrebne za rad, a cijene najma su manje te su interes dosad pokazali, osim njemačkoga stanovništva, i ljudi iz SAD-a, Irske, Austrije, Ujedinjenog Kraljevstva, Norveške i Rusije. Tportal
Pristupanja Hrvatske Europskoj uniji unaprijedilo je poslovanje većini hrvatskih tvrtki, a posebno su profitirali sektor poljoprivrede i ribarstva te prehrambeno-prerađivača industrija, koje su zabilježile rast izvoza od 64 odnosno 62 posto, pokazuju podaci HGK-a. Od 300-tinjak anketiranih tvrtki, 60% ih posluje na europskom tržištu, a još 20% namjerava se uključiti. Od toga 7% čine velike tvrtke, no one su tamo i najprisutnije, a koje su povećale izvoz za 64% i prihode za 59%. Najveće olakšanje poslovanja ulaskom u EU osjetila je IT industrija i telekomunikacije. Jutarnji
Azut Media d.o.o. pruža usluge marketinga na suvremen način za poduzeća u Hrvatskoj. Nudi kompletne usluge u marketingu i time pomaže prilikom pronalaska tvrtki te pri unaprijeđenju njihovog poslovanja. Primarni medij za oglašavanja poduzeća je kombinacija internet marketinga te klasičnog tiskanog oblika. Naručite svoje besplatno izdanje imenika već DANAS!
S objavom na jednom od najposjećenijih portala Moja djelatnost te uz objavu u imeniku tvrtke su vidljive širom Hrvatske i Europe putem interneta, kao i fizički na svim mjestima širom Hrvatske gdje pojedinačne tvrtke trebaju biti vidljive. Ovakav pristup marketingu jako je efikasan i prikladan i za one koji nemaju internet stranice ili ne ulažu puno u taj vid oglašavanja.
Tiskano izdanje kao takvo, iako je klasični oblik oglašavanja još uvijek je unosno, pošto je u fizičkom obliku te ostaje na mjestima trajno do sljedećeg izdanja. Ovakvim pristupom Azut media vašu tvrku približava i onom postotku korisnika i potencijalnih klijenata koji se ne koriste internetom.
Pored internet marketinga i tiskanog oglašavanja, Azut Media pruža i usluge zakupa medijskog prostora, organiziranja evenata i kampanja, ciljanih promidžbi i nagradnih igri – sve po mjeri pojedinačnog klijenta. Specijaliziran tim grafičkih dizajnera pruža idejna rješenja u smislu izrađivanja web stranica, oblikovanja reklama u tisku i bannera te svim ostalim uslugama koje pruža Azut Media d.o.o. svojim klijentima. U svakom trenutku dobar tim informatičara i dizajnera mogu zadovoljiti svaku želju i potrebu pojedinačne tvrtke.
Ovakvim načinom oglašivanja, putem portala “Moja djelatnost”, tiskanog izdanja imenika te ostalih usluga koje pruža Azut Media, uvijek ćete biti korak ispred konkurencije. Posjetite stranice Azut Medie na www.azut-media.hr, portalu Moja djelatnost na www.moja-djelatnost.hr te na Azut Media žutim stranicama.
Prijavite se i objavite vašu firmu na najposjećenijim portalima i u tiskanom izdanju imenika ”Moja Djelatnost”. Za više informacija obratite se na kontakt mail info@azut-media.hr ili putem telefona 01/6314-299, 091/4443-515.
Osigurajte svoju poziciju na internetu, te unaprijedite svoje poslovanje uz pomoć Azut medie!