Najbolja glumica Olivia Colman
"This is genuinely quite stressful!" Watch Olivia Colman's #Oscars speech pic.twitter.com/Ms2cFhVTOk
— The Guardian (@guardian) February 25, 2019
"This is genuinely quite stressful!" Watch Olivia Colman's #Oscars speech pic.twitter.com/Ms2cFhVTOk
— The Guardian (@guardian) February 25, 2019
Ove godine je točno 50 godina od trenutka kada je nepoznati goli muškarac uletio na pozornicu Oscara 1974. godine, u trenutku kada je voditelj David Niven najavljivao Elizabeth Taylor. Cena je svojim skidanjem zapravo obilježio taj sad već povijesni trenutak za Oscare. John Cena je svojim performansom naglasio nepopravljivu rodnu neravnotežu. Dok je Cena izvodio svoj skeč, publika je urlala, smijala se i pljeskala. Bi li se publika jednako smijala da je umjesto Cene bila gola žena na pozornici? Ne bi. Tako smatra Rhonda Garelick, kolumnistica New York Timesa. Vidjeti golu ženu na pozornici na dodjeli Oscara nikada ne bi moglo biti smiješno, jednostavno zato što je uobičajeno vidjeti ženska tijela u različitim oblicima gole haljine na crvenom tepihu, a i u filmovima. Slavnim ženama cilj je na dodjeli Oscara izgledati savršeno. Za spektakularne haljine daju vrtoglave iznose. Duboki izrezi, prozirni materijal… Nije udobno nositi takvu odjeću, a treba i pripaziti da haljina ne otkrije više nego što bi trebala. I baš kako je Cena bio oprezan tijekom šetanja na pozornici, isto tako se ponašaju i holivudske glumice u svojim haljinama. Index
Ovo je bila jedina dodjela dosad koju zapravo nije ni bilo potrebno pratiti uživo jer se toliko toga već znalo unaprijed da nije bilo mnogo prostora za iznenađenja. Bitno da se nije dogodila nikakav skandal. Ono po čemu će ovogodišnja dodjela biti upamćena jest koronacija “Oppenheimera” i prvo veliko Akademijino slavlje Christophera Nolana. U kategoriji najboljeg animiranog filma dvoboj se kroz sezonu vodio između spektakla “Spider-Man: Across the Spider-Verse” i japanskog “The Boy and the Heron”, posljednjeg uratka Hayaoa Miyazakija iz Studija Gibli. Premda nije bio bez izgleda, japanski je film ipak iznenadio pobjedom, jer je fantastični “Spider-Man” slovio za favorita kod Akademije. No, možda je i t u pitanju tzv. superhero fatigue i u svakom slučaju sjajna prilika da se oda počast jednom od najvećih animatora u povijesti. Novi Miyazaki stiže u kina ovaj tjedan.
Još jedno iznenađenje je Emma Stone, koja je uspjela ostvariti pobjedu u najnapetijem srazu dodjele, one za najbolju glumicu, što predstavlja značajan uspjeh, s obzirom da je nagradu glumačkog ceha prije Oscara osvojila njezina konkurentica Lily Gladstone. “Killers of the Flower Moon” Martina Scorsesea tako se pretvorio u najvećeg gubitnika večeri koji od deset nominacija nije uspio potvrditi ni jednu. Ravno do dna
Oppenheimer Christophera Nolana ove je godine bio rekorder u nominacijama s njih čak 13, a ujedno je i film s najvećim brojem nagrada (čak sedam). Slijedili su ga Poor Things Yorgosa Lanthimosa s 11 nominacija (osvojena četiri Oscara) i Killers of the Flower Moon Martina Scorsesea s 10 nominacija i niti jednim osvojenim kipićem. Iako je večer bila prepuna očekivanih nagrada (Murphy, Nolan, Downey Jr., Oppenheimer), najveće iznenađenje večeri bila je kategorija najbolje glumice u kojoj su se svi pripremili na pobjedu Lily Gladstone, ali Oscara (drugog u karijeri) na kraju je osvojila Emma Stone.
I dok je Scorseseov film očekivano i neočekivano “izvisio”, najveći gubitnik večeri je Maestro koji unatoč velikom trudu Bradleyja Coopera nije bio čak ni favorit u niti jednoj od sedam kategorija. Index Cijeli popis nagrada ovdje. Highlight večeri je Goslingova izvedba pjesme iz Barbie, u kojoj je gost iznenađenja bio i Slash, a i dodjela nagrade za najbolje kostime, na kojoj je glumac John Cena došao potpuno gol (N1). Dodjelu su pratili i na Forumu.
Brzinski pregled kroz filmove koji su nominirani u kategoriji za najbolji film, kroz trailere koji ih odlično opisuju, uz ironične komentare.
Jedna od najzanimljivijih oskarovskih borbi odvija se u kategoriji za najboljega glumca u kojoj su se kao favoriti izdvojila imena dvojice voljenih glumaca, ona Cilliana Murphyja za naslovnu ulogu u biografskoj drami “Oppenheimer” Christophera Nolana, te Paula Giamattija koji se natječe svojim prikazom mrzovoljnog učitelja u dramediji Alexandera Paynea “The Holdovers”. Giamatti i Murphy među sobom su podijelili Zlatne globuse; prvi ga je odnio u kategoriji komedije, a drugi drame. Konačnu prevagu trebala bi priej Oscara donijeti SAG, koji su nešto skloniji Giamattiju. Ako “Oppenheimer” osvoji Oscar za najbolji film, na što apsolutno sve dosadašnje nagrade upućuju, a ne dogode se nikakve neočekivane promjene u utrci za glavnoga glumca, to će biti prvi put od 2011. da Oscara za najboljeg glumca dobije glavni lik u najboljem filmu. Te je godine ta čast pripala već zaboravljenom nijemom filmu The Artist i Jeanu Dujardinu. Ravno do dna
Kao i svake godine prije dodjele Oscara na portalu Ravno do dna su rangirali filmove prema njihovom vlastitom ukusu, deset naslova koji konkuriraju u kategoriji najboljega filma:
Oscari su često na meti kritika zbog toga što je veći fokus na političkoj korektnosti i poruci nego na objektivnim mjerilima i umjetničkom dojmu. No, takvi su oduvijek. Vjeruje se da su nagrade i pokrenute kako bi skrenuli pozornost filmskim radnicima koji su počeli tražiti sve veća prava i plaće u vrijeme kada je industrija počela bujati, nakon izuma zvučnog filma. Puno puta se nije dogodilo da oni koji zaslužuju dobe nagradu, već su je pokupili oni filmovi i glumci koji su brzo otišli u zaborav. Npr. Citizen Kane, koji se smatra jednim od najboljih filmova ikad, nije nominran za najbolji film, a sve zato što se Randolphu Hearstu, medijskom magnatu po čijem je životu film i rađen, nije svidio. Za neke filmove kažemo da su Oscar bait, jer su rađeni da osvoje što više kipića, što će reći da se radi o biznis modelu. Instagram
View this post on Instagram
Ukratko, gledali smo apsolutnu dominaciju filma Everything Everywhere All at Once koji je od 11 nominacija pokupio čak sedam nagrada i to u svim bitnim kategorijama (redatelji, glavna glumica, sporedni glumac, sporedna glumica, izvorni scenarij, montaža i najbolji film. All Quiet ima najbolju glazbu i fotografiju i ujedno je najbolji strani film, najbolji dokumentarac je onaj o Navalnome, a Del Torov Pinocchio najbolji je animirani film. Index
U subotu je Američko udruženje redatelja (Directors Guild of America) po 75. put dodijelilo svoje nagrade najboljima na područjima filma i televizije. Od 1948., kad je nagrada DGA prvi put dodijeljena, pa do današnjeg dana svega osam puta u povijesti dobitnik ove nagrade nije potvrđen i na dodjeli Oscara. Posljednji takav slučaj bio je 2019. kad je redateljski ceh nagradio Sama Mendesa, a Akademija je odlučila da je korejski redatelj Bong Joon-ho zaslužio pobjedu svojim filmom “Parasite”. BAFTA daje naslutiti da bi film koji bi takvo što mogao doživjeti možda upravo “All Quiet”, ali još uvijek je puno sigurnija opcija kladiti se na ostvarenje dvojice Daniela. Ravno do dna