Mogu li Metine Ray Ban naočale biti špijunski alat? Dva studenta su upecala privatne podatke - Monitor.hr
24.10. (21:00)

Modno osviješteni high tech špijun

Mogu li Metine Ray Ban naočale biti špijunski alat? Dva studenta su upecala privatne podatke


demonstraciji objavljenoj na X-u (nekadašnjem Twitteru), dva studenta šeću kampusom Harvarda i stanicama podzemne željeznice i pitaju prolaznike imaju li o njima točne informacije: “Jeste li vi Betsy,” pita Ardayfio, a žena potvrđuje da se zaista tako zove. Studenti za Forbes kažu kako su slučajno dobili pristup pametnim naočalama Ray-Ban tvrtke Meta. Shvatili su da kombiniranjem naočala s različitim programima dolazi do zbunjujućih implikacija za privatnost. Korištenjem velikog jezičnog modela, čim bi se pojavilo lice neke osobe, mogli su pristupiti osobnim informacijama poput kućne adrese, telefonskih brojeva, čak i imena rodbine. Meta se nije oglasila, no upozorila je da se ljude ne snima bez dozvole. Forbes


Slične vijesti

02.06. (10:00)

Svako sitno slovo ugovora

Meta koristi podatke korisnika za treniranje svojih AI modela, europski se korisnici mogu isključiti zahvaljujući GDPR-u

Meta upravo obavještava korisnike u EU i Velikoj Britaniji putem e-mailova i obavijesti na Facebooku, i informira ih o njihovom pravu na prigovor. Međutim, proces nije jednostavan. Korisnici moraju ispuniti obrazac i navesti razloge za svoj prigovor. Ovaj zamršeni proces čini se osmišljenim kako bi obeshrabrio korisnike od isključivanja. Unatoč kompliciranom postupku, Meta je zakonski obvezna poštovati zahtjeve. Korisnici koji uspješno prođu kroz proces dobivaju potvrdu putem e-maila da je njihov zahtjev odobren. Ova usklađenost je ključna za Metu kako bi se pridržavala GDPR zahtjeva, ali pristup tvrtke kritiziran je zbog namjerne složenosti. Bug

25.04. (00:00)

Isti svemir, samo drugi brend

Metaverse nije mrtav, ali njegov zli brat iz Mete vjerojatno jest

Pojam “metaverse” prvi se put pojavio 1992. u knjizi Neala Stephensona “Snow Crush” u kojem ljudi dio života obitavaju u u 3D virtualnom svemiru i žive kroz svoje avatare. Nakon gotovo tri desetljeća razvijanja metaverse svijeta, veliko uzbuđenje dogodilo se u listopadu 2021. kada je šesti najpoznatiji Mark na svijetu (prvi je Mark Hamill) objavio rebrending Facebooka u Meta Platforms. Ta je promjena aktivirala veliki tržišni interes za metaverseom, koji je ponajviše bio usmjeren na zgrtanje gomile novaca – u tom trenutku potencijalna vrijednost metaversa procijenjena je na 800 milijardi dolara. Milijuni američkih dolara uloženi su u metaverse, ali unatoč tome metaverse platforme je pratila preloša grafika i sučelje te kroničan nedostatak raznolikosti sadržaja. Iako se od vlasnika Facebooka očekivalo puno, pokretači metaverzuma danas su Fortnite i Apple, koji su shvatili kako će svoje postojeće platforme uklopiti u metaverzum, a ne obrnuto. Netokracija

05.03. (17:42)

Kao da su mi isključili struju

U cijelom svijetu pali Facebook i Instagram, korisnici odjavljeni s računa

Mnogim korisnicima u Hrvatskoj Facebook se odjavio s njihovih računa i ne mogu se ponovo ulogirati. Instagram korisnici mogu otvoriti, no ne radi feed. Mnogim korisnicima ne radi ni Facebook Messenger. No, čini se daj ep roblem s Facebookom i Instagramom globalan. Probleme korisnici prijavljuju na stranici Downdetector.  Problemi su počeli oko 16:20. Index Reakcije na to preplavile su bivši Twitter (N1)

02.02. (09:00)

I dalje ima sve što ti od interneta treba

Facebook slavi 20. rođendan, društvena mreža koja je promijenila svijet

U 2023. više od tri milijarde korisnika otvorilo je Facebook barem jednom mjesečno, tri posto više nego godinu prije. U 2022., inače lošoj godini za tu kalifornijsku tvrtku, njezina je dobit dosegla 23 milijarde dolara. Uspjeh Facebooka nošen je vrlo preciznim ciljanjem oglašavanja za veliki broj korisnika. Unatoč svemu; presudama zbog prodaje privatnih podataka i nelaskavoj titule ‘zastarjele’ mreže, trend nije promijenjen. Istina je da taj veteran društvenih medija raste sporije nego prije, ali raste. Korisnici ostaju zbog grupa formiranih oko zajedničkih interesa, malih oglasa ili kontakata s prijateljima, obitelji i rođacima. tportal

25.01. (09:00)

Boomer.com

Marjanović: Facebook je postao mjesto gdje se okupljaju starci i objavljuju gluposti

Facebook je već godinama otužna sjena onoga što je nekoć bio. Mjesto za mahom starije ljude kojima je to posljednje mjesto na kojem bilo tko želi čitati njihova isprazna pametovanja i žalopojke o temama o kojima imaju samo površno znanje. Nekad je to bilo mjesto na kojem ste mogli pročitati i nešto pametno ili barem duhovito, a danas, čak i ako naiđete na neke rijetko suvisle statuse, obeshrabrit će vas rasprava u komentarima. Facebook je tu 20 godina (točnije, bit će 4. veljače). To je punoljetna odrasla osoba. Mladima je Facebook postao nezanimljiv istog trena kad su tamo naišli na objave svojih očeva, majki i ujaka. A to se dogodilo relativno brzo. Osim klinaca, s Facebooka su otišli i influenceri, pa čak i teoretičari zavjera. Facebook je u 20 godina prevalio dug put od mreže za druženje i upoznavanje do glorificiranog agregatora vijesti na kojem svadljivi dosadnjakovići besciljno “smučaju” između spamova, galerija fotografija djece ili nezanimljivog izleta na Plitvice, reklama za proteze protiv hrkanja… Hrvoje Marjanović za Index.

25.10.2023. (19:00)

Dileri ovisnosti

Više od 40 američkih saveznih država tuži Facebook i Instagram

U tužbi podnesenoj federalnom sudu u Oaklandu savezne države navode da je Meta više puta obmanula javnost kada je riječ o tome koliko su opasne njezine platforme te da je svjesno poticala mlađu djecu i tinejdžere na kompulzivnu upotrebu društvenih mreža. Istraživanje je pokazalo da se upotreba Metinih platformi za društvene mreže povezuje s depresijom, anksioznošću, nesanicom, poremećajima u obrazovanju i svakodnevnom životu mladih, kao i s mnogim drugim negativnim ishodima, ističe se u tužbi. HRT

08.07.2023. (00:00)

Tu ipak ne mogu raditi što žele

Threads još uvijek nije dostupan korisnicima u Europskoj uniji

EU nije blokirala lansiranje aplikacije, već je Meta nije željela lansirati prije nego budu sigurni da će moći uskladiti aplikaciju s GDPR-om te budućem Zakonu o digitalnim tržištima DMA, koji postavlja nova pravila tržišnog natjecanja za digitalne platforme i tražilice. Unatoč tome što je Threads samostalna aplikacija,  ona uvozi osobne podatke s Instagrama, što je posebno problematično za EU zakonodavstvo. Večernji list