Marjanović: Za uspjeh Hrvatske na Eurosongu zaslužan je samo Let 3. Ni HRT ni itko drugi - Monitor.hr
11.05.2023. (07:00)

I glava i rep

Marjanović: Za uspjeh Hrvatske na Eurosongu zaslužan je samo Let 3. Ni HRT ni itko drugi

Unatoč njihovoj legitimnoj nezainteresiranosti za plasman (na kraju krajeva, svoj su cilj već postigli) i neozbiljnosti, nisu nezainteresirani i neozbiljni oko posla kojim se bave. Njihova je priča odlično zaokružena i to nadilazi onu klasičnu priču o “grupi koja pažnju privlači vulgarnošću”. Ta zamorna površnost lijeno diskreditira sve ono što rade neusporedivo bolje od većine izvođača na domaćoj sceni. Let 3 je možda i jedini bend koji je uspio održati interes javnosti i medijsku prisutnost u periodu od pobjede na Dori do Eurosonga. I to nema veze niti sa psovkama niti ružama u dupetu. Osim pjesme, morate imati i upečatljiv nastup, dobru priču, tekst o kojem možete raspravljati, karizmatične izvođače, meme potencijal, dobre metode privlačenja pažnje i besprijekorno odrađenu online kampanju. Hrvoje Marjanović za Index.


Slične vijesti

26.11. (17:00)

Zagrijavanje za Doru

Jagatić: Kako odabrati nasljednika Baby Lasagne

Ove godine je čak 221 autora i autorica poželjelo pobijediti na DORI, hrvatskom natjecanju za pjesmu Eurovizije. Rekordan broj prijava u povijesti DORE. Nije ni čudo s obzirom na fenomenalan uspjeh Baby Lasagne prošle godine. Čim je publika Eurosonga čula „Rim tim tagi dim“ odmah su zaključili da se zna pobjednik, za razliku od hrvatskog žirija koji nisu prepoznali sav potencijal te pjesme stavivši ga u rezervu. Za sada se zna da će se održati u drugoj polovici veljače, iako nije još uvijek poznato gdje, kao ni točno kada. Navodno je organizatorima važno da DORA bude vrhunski televizijski show u kojemu ima za svakoga ponešto. Potpuno pogrešno! Ako je DORA natjecanje za pjesmu Eurovizije onda bi žiri trebao odabrati od 221 pjesme one za koje misli da su konkurentne na globalnom tržištu i imaju realne šanse ostvariti izniman uspjeh na globalnoj sceni. Bez pogodovanja lokalnim skladateljima, nečijim privatnim interesima, sinovima i kćerima svojih kumova ili pak predstavnicima dijaspore koji su ‘dali sve od sebe’ da njihov ‘talentirani’ rodijak barem nastupi ako već ne i pobjedi. Dubravko Jagatić za Doru

18.05. (00:00)

Energični nastup u roza haljinici na vrtećem tanjuru

Švicarci su za izbor pobjedničke pjesme na Euroviziji doslovno “probili kod”

Kako su uspjeli dobiti tolike bodove? Jednostavno: napravili su nešto vrlo ‘švicarski’ – they scienced the sh*t out of it. U Švicarskoj se predstavnik bira internim natjecanjem. Ove godine im je sustav natjecanja pomogao smisliti YouGov, jedna od top kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta. Selekcija je organizirana kao turnir s rundama, gdje su svaku od 427 pristiglih pjesama (od kojih je 40% stiglo iz Švicarske, a ostatak iz svijeta) sudili panel domaće publike, panel bivših sudaca i panel od minimalno 240 predstavnika međunarodne publike. Selektirano je top pet pjesama i svi su umjetnici dobili poziv u bootcamp kako bi uvježbali nastup. Od tih pet pjesama, izabran je predstavnik. They cracked the code alright – napisala je nedavno ekonomistica i analitičarka Vedrana Pribičević. Index

14.05. (09:00)

Lazanja kao brend

Kako Hrvatska može iskoristiti dobar plasman na Eurosongu za rast ekonomije

Postoje jasni dokazi da zemlja pobjednica Eurosonga ima veće šanse za ostvarivanje ekonomskih benefita, prije svega kroz rast izvoza i BDP-a. Hrvatska će morati proaktivno promicati sebe kroz koherentnu strategiju brendiranja koja će naglasiti ne samo glazbeni talent, već i bogatu kulturu, prirodne ljepote i ostale atraktivnosti koje zemlja nudi. Samo na taj način će se kratkoročni ‘hvatač‘ pozornosti Eurosonga pretvoriti u dugoročan rast i prosperitet.

U Skandinaviji, a posebice Švedskoj, na percepciju Hrvatske i potražnju već se odražava uspješan nastup Baby Lasagne na Eurosongu, održanog u toj zemlji, kao i mnogi napisi u švedskim medijima, među kojima su bile i poruke da se ‘požure tražiti smještaj po Zagrebu i po Hrvatskoj jer će biti velika potražnja‘. Za promociju Hrvatske na Eurosongu HTZ je ove godine potrošio tek 15 tisuća eura, ponajviše na aktivnosti na društvenoj mreži X. Baby Lasagna svojim je upečatljivim nastupom i medijskim izjavama tijekom cijelog razdoblja natjecanja potaknuo neke viralne trendove, poput heklanih tabletića i – ljubavi prema mačkama. Prošle godine s Letom 3 i ove godine s Baby Lasagnom ‘konačno smo shvatili zadatak‘ ovakvog natjecanja, kažu stručnjaci. Lider

13.05. (20:00)

Tolerantno društvo

Prva transseksualna osoba na Eurosongu pobijedila još 1998. godine, i to iz – Izraela

Našu Doris Dragović je na Eurosong u Jeruzalem 1999. godine dovela pobjeda Dane International, Židovke koja je 1998. godine bila toliko odvažna da je priznala da je rođena kao muškarac. Biti transseksualna osoba (tada se to tako zvalo) 1998. godine bila je revolucija i nemjerljiva hrabrost. Ortodoksni židovi danima su bili bijesni jer ih je na Eurosongu predstavila Dana International i pobijedila. No, Dani International se ipak ništa nije dogodilo. Ona je samo radikalno i zauvijek promijenila eurovizijski svijet. Zahvaljujući Dani International od 1998. godine na Eurosongu se duboko poštuju rodni i seksualni identiteti i životi natjecatelja. Na Eurosongu, koji je do ove godine bio festival slobode, kiča, neukusa i iracionalnih strasti, posljednjih je trideset godina bilo dozvoljeno – sve. Jedina hrabrost na Eurosongu 2024. godine bila je izgovoriti da si Židov i na Eurosong doći iz Izraela. Index

12.05. (02:48)

I zastava im je veliki plus

Švicarska je pobjednik Eurosonga! Presudili su bodovi žirija

Hrvatski predstavnik nastupio je u trenutku dok je glavni favorit natjecanja s čak 50% šanse za pobjedu, prema kladionicama. Oduševljenja nije nedostajalo, kako u samoj dvorani, gdje je publika plesala i pjevala s njim u glas, tako i na društvenim mrežama. Pratilo ga se uživo i na Europskom trgu (N1, Index). Nakon glasanja žirija Baby Lasagna završio je treći. Srpski žiri dao nam je 12 bodova, kao i ciparski (Index). Prema televotingu, Hrvatska je dobila 337 bodova i osvojila ukupno 547. U finišu je bilo pitanje – ili Hrvatska ili Švicarska. Švicarska je dobila 226 bodova i zasjela na prvo mjesto. Iduće godine Eurosong ide u znaku Alpi, čokolade i preciznih satova (za razliku od eurovizijskih kladionica). (Index) Pogledajte što kažu na Forumu. Hrvatska je završila na i dalje povijesno visokom drugom mjestu (Index). Podforum, nižu se reakcije i na društvenim mrežama.

10.05. (18:00)

Oni pjevaju neku drugu pjesmu

Izrael skočio na kladionicama za Eurosong na drugo mjesto

https://www.youtube.com/watch?v=xGvv0kIZgZI&t=6s

Predstavnica Izraela, koju mnogi žele izbaciti s tog natjecanja te prosvjeduju protiv velikih žrtava rata koji se vodi u Pojasu Gaze, popela se na drugo mjesto, odmah iza našeg Baby Lasagne (Jutarnji), prošle su godine kladionice točno predvidjele prva dva mjesta – pobjednica Loreen osvojila je 583 bodova (243 bodova od publike i 340 od nacionalnih žirija), dok je Finac osvojio ukupno 523 glasova (Index). Pobjeda Izraela značila bi da će festival zabave neupitno pokazati svoj striktno politički karakter i uništiti vlastiti renome. To bi u međunarodnom okviru značilo i da Izrael može izvršiti monopol nad narativom koji krasi njihov rat, a Eurosong je ograničavanjem izražavanja javnog mnijenja (negodovanje live publike – doslovno imaju tehnologiju za to) izravno pogodovao pakiranju Izraela u pobjednički celofan (Index).

10.05. (01:14)

A nešto se i pjevalo

Druga polufinalna večer Eurosonga: Drugi najveći favorit pao na kladionicama nakon nastupa, Izraelki zviždali

Druga polufinalna večer Eurovizije prošla je u znaku prosvjeda protiv natjecateljice Izraela. Ne zbog nje, već zbog činjenice da je u tijeku rat u Gazi. Za vrijeme njezinog nastupa publika je zviždila i nitko nije pjevao s njom kao što su to radili s ostalim natjecateljima. Druga najveća zanimljivost večeri je unatoč impresivnom nastupu švicarskog predstavnika, koji je na kladionicama odmah iza Baby Lasagne, nakon nastupa pao s 20 na 17 posto šansi za uspjeh da na kraju i pobijedi. (Index) U finale su prošli: Latvija, Austrija, Nizozemska, Norveška, Izrael, Grčka, Estonija, Švicarska, Gruzija i Armenija. Pogledajte komentare i na Forumu.

09.05. (01:00)

A naši napokon konkurentni

Stajčić analizira prvu večer Eurosonga: Više je favorita

Favorita ima, posebno ako se sluša glazba i pokušava osluškivati društveni moment u Europi, ali i pratiti agenda Eurosonga koji svake sezone želi donijeti neki novi preokret, a to baš i nije lako uz huk euforije. Prva je Bambie Thug – nebinarna osoba koja predstavlja Irsku. Njen „Doomsday Blues“ koji u vizualnom smislu koketira s biblijskim elementima pakla i sa samim vragom na pozornici u glazbenom dijelu unosi i dovoljno inovativnosti u glazbenu strukturu pop formata, a u konačnici je izazvala šok moment kod najšireg auditorija, time i nedvojbeni osjećaj originalnosti, tj. nečeg dosad neviđenog na Eurosongu. Ukrajinke alyona alyona & Jerry Heil imaju dobru pjesmu i to eurovizijsku, uz to i prilično empatičan vizual usporenog vatrometa na velikim ekranima iza i oko njih što nam se svima urezalo u memoriju kao slike koje je lako povezati s raketnim napadima što ih svako malo gledamo u dnevnicima. Predstavnik Litve je solidan, ali parnjaci su mu Šveđani Marcus & Martinus koji su bolji. Zoran Stajčić za Ravno do dna.

08.05. (01:17)

There's no going baaaaack, whoooaaaaaah

Baby Lasagna prošao u finale Eurosonga

https://www.youtube.com/watch?v=6LyjyuaQggs

Natjecanje se ove godine održava u Švedskoj, točnije u Malmöu, a Hrvatsku predstavlja Baby Lasagna s pjesmom Rim Tim Tagi Dim. Kao i svake godine, društvene mreže pune su reakcija obožavatelja ovog glazbenog natjecanja. Komentira se sve – nastup, outfiti, pjevačke sposobnosti… Za našeg predstavnika vladaju samo pozitivni komentari. Nakon nastupa u polufinalu Baby Lasagna skočio na kladionicama (Index). U finale su prošli predstavnici: Srbije, Portugala, Slovenije, Ukrajine, Litve, Finske, Cipra, Hrvatske, Irske i Luksemburga. Index

07.05. (23:00)

Zbilja - politika na glazbenom natjecanju gdje se natječu - države?

Iako kažu da politici tamo nema mjesta, Eurosong gotovo nikad nije bio bez nje

Je li natjecanje za Pjesmu Eurovizije (ESC) odnosno Eurosong političko ili nije? Ta rasprava prati najveći europski glazbeni događaj iako u statutu Europske radiodifuzijske unije (ERU) stoji da je ESC sasvim apolitičan i da su političke parole zabranjene. Ali sve je više pjesama s političkim stavom protiv rata ili kršenja ljudskih prava, a sve su češće i one koje tematiziraju feminizam i borbu za raznolikost. No organizatori ponavljaju da se radi o glazbenom događaju na kojem ne bi trebalo biti politike. Prvo natjecanje za Pjesmu Eurovizije održano je u švicarskom Luganu 1956. godine. I nastalo je kao doprinos razumijevanju naroda – ondje su nastupali umjetnici iz zemalja koje su do prije samo jedanaest godina ratovale jedne protiv drugih. Do 1968. se uključilo sedamnaest zemalja, ali su tada došli i prvi politički tonovi – španjolski kandidat je htio pjevati na katalonskom. To se nije svidjelo diktatorskom Frankovom režimu jer je katalonski važio kao jezik slobode i pobune. Slučajeva ima još. DW… Eurosong možete pratiti na službenom Youtube kanalu ili na HRT-u. Tekstualno ga prati i Index.