Marinko Čulić: Zašto propada brodogradnja - Monitor.hr
13.04.2019. (06:30)

Da je parkirališta i apartmana

Marinko Čulić: Zašto propada brodogradnja

Propast hrvatske brodogradnje rezultat je sulude ‘doktrine’, koja traje od ranih devedesetih do danas, da industrija Hrvatskoj nije potrebna, a još je luđe optuživati za tu propast ‘samoupravljače’ u škverovima, koji su proizvodili najbolje brodove na svijetu – Marinko Čulić, Novosti.


Slične vijesti

17.09. (19:00)

Brod kao cijelo brodogradilište

Nov 527: Brod koji je ‘potopio’ državni proračun

Samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta Nov 527, koji se gradi u 3. maju, nije ni izbliza najvrjednija novogradnja koja izlazi iz hrvatskih škverova, no s obzirom na gabarite ostat će upamćena kao brod koji je državu najviše koštao. Toliko da se umjesto dovršetka broda moglo izgraditi novo brodogradilište. Neslužbeno se ‘šuška’ da je iznos čak nekoliko milijuna eura manji od prethodne ugovorene cijene, no, čak ako i nije, gubitak koji će njegov završetak predstavljati za državni proračun je golem. Ukupan iznos pokriven jamstvima izdanim u ova tri navrata iznosi 89 milijuna eura. Poslovni

07.03.2020. (09:30)

Podmazuj dizalice!

3. maju posao od 860 milijuna eura – za mjesec dana gradnja kruzera

Dogovor o gradnji pet kruzera u 3. maju za australsku grupaciju Scenic vrijednih ukupno 860 milijuna eura je postignut, čelik za gradnju brodskog trupa za prvi kruzer već je naručen i valja se u ljevaonici u Makedoniji, za mjesec dana u riječkom brodogradilištu krenut će prvo rezanje limova, dok bi kobilica za sister-ship Scenic Eclipseu na trećemajski navoz trebala biti položena koncem svibnja. Država prati posao jamstvima od 48 posto od ukupne vrijednosti broda u izgradnji. Novi list

24.09.2019. (15:30)

Kampanja kupovanja birača

Šonje: Dobro jutro, Hrvatska – kako novac curi između prstiju

Ekonomski lab analizira tri političke odluke za koje kažu da su podsjetile na veliku temu o razlici državnog vlasništva i javnog interesa koja leži u samome srcu naših gospodarskih neuspjeha. Riječ je o:

  • Dodjeli 250 milijuna kuna „avansa“ Croatia Airlinesu.
  • Dodjeli jamstva u iznosu od 26 milijuna eura riječkom 3. Maju.
  • Odustajanje od takozvane mirovinske reforme
22.08.2019. (13:30)

Srećom pa su malo-malo neki izbori

Spašen 3. maj: Država dala jamstva od 150 milijuna kuna za završetak tri broda

Vlada je danas donijela odluku o davanju državnog jamstva za kreditno zaduženje kod HBOR-a i drugih banaka do iznosa od 150 milijuna kuna radi pokretanje proizvodnje i dovršenja započete gradnje brodova u riječkom 3. maju. Riječ o brodu za prijevoz rasutog tereta za kanadskog naručitelja Algomu, brodu za prijevoz automobila i kamiona, koji se nalaze u opremnoj luci 3. maja, te brodu za prijevoz kemikalija, koji je u brodogradilištu Uljanik u Puli. Ministar Horvat očekuje da će država nešto i zaraditi na ovome, piše Novi list. Ovaj potez daje 3. maju dvije godine da nađe novog strateškog partnera. Što će biti s Uljanikom, koji je i zakuhao stečaj, još se ne zna. Tihana Tomičić iz ovih novina, ljevičarskih, hvali Vladu.

07.08.2019. (09:30)

Vari i šuti

Horvat: Spašavamo 3. maj, a ne Uljanik – zbog sindikata

Na pitanje zašto Vlada spašava 3. maj, a ne i Uljanik, ministar Horvat HRT-u je izjavio “da su lani u listopadu nakon tri sastanka s naručiteljima bili vrlo blizu potpisa memoranduma s kojima bi se nastavio kontinuitet i završetak brodova u Puli. Nakon toga dogodile su se određene sindikalne akcije koje su naručitelje odvratile od mogućnosti da se brodovi završavaju u Puli”. Kaže da sad isto rade s brodogradilištem u Rijeci i da je “s Upravom i sa sindikatima i s radnicima potpuno drugačija atmosfera”. Dodaje da država želi završiti tri broda u 3. maju i na tome zaraditi 40-ak milijuna kuna.

 

02.05.2019. (10:30)

Možda one ogradice za na Put svile!?!

Sindikalisti Uljanika i 3. maja pristaju raditi i druge stvari osim brodova

“Ako postoji još neka dodatna djelatnost, to je za nas prihvatljivo, ali da to ne bude nekretninski biznis, turizam ili tako nešto” – poručili su sindikalisti riječkog i pulskog brodogradilišta. Izaslanstvo kineske kompanije China Shipbuilding Industry Corporation bilo je tri dana u Hrvatskoj, nakon čega je ministar Horvat rekao da je “starom modelu financiranja došao kraj”, odnosno kako više neće biti državnih jamstava za brodogradnju. HRT

10.04.2019. (01:30)

Lavko Slinić

Sanja Modrić: Jedna pametna i jedan ono drugo

Gospođa Deranja ispravno tvrdi kako je obična floskula da velika brodogradnja nije isplativa… “ako imamo sposobnih ljudi da je vode, ima razloga održati brodogradnju”. Drugo što je potpredsjednica HUP-a poručila jest da je povika na sredstva ulupana u škverove zapravo vrlo nekorektna. Jer, kaže, hajde da stavimo na papir “koliko smo novca dali za poljoprivredu, za željeznice, za propale investicije, za pretvorbe, za uništene firme koje danas ne egzistiraju, za sanaciju banaka koje smo kasnije jeftino prodali” – osvrće se Sanja Modrić na pametno razmišljanje o 3. maju i Uljaniku. Glupim razmišljanjem i tko ga je iznio vas nećemo zamarati.

28.03.2019. (14:30)

Kad naraste trava pod brodovima

Stečaj nad 3. majem odgođen za dva tjedna

Stečajna sutkinja Ljiljana Ugrin dala je riječkom brodogradilištu 3. maj još dva tjedna, točnije do 17. travnja, da nađu rješenje. Na Trgovačkom sudu u Rijeci svi dionici izjasnili su se protiv otvaranja stečaja, tako da će konačnu odluku ipak morati donijeti premijer Plenković i Vlada. Novi list

26.03.2019. (12:47)

Potapanje šefova

12 uhićenih šefova iz Uljanika i 3. maja

Među uhićenima su bivši predsjednik Uprave Uljanika Gianni Rossanda, njegov prethodnik Anton Brajković te članovi bivše uprave Marinko Brgić i Veljko Grbac, kao i predsjednik Uprave 3. maja Maksimilian Percan, javlja N1. Nije uhićen nitko od sadašnjih članova Uprave, a svi koji jesu pod istragom osnivači su firme Arsenal koncept.

Policija i istražitelji očito su krenuli tragom izvješća Državne revizije o 560 milijuna kuna koje je država dala za restrukturiranje 3. maja, a novci su završili u Uljaniku.

23.03.2019. (14:30)

Dok naš brod...

Novi list: Zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3.maj’?

Za posušiti sve dugove i spasiti Uljanik grupu, prema zadnjim usuglašenim brojkama, trebalo bi odnekud namaknuti još oko pola milijarde eura, uz već onih 420 milijuna eura koje je ministar Zdravko Marić dosad platio na račun protestiranih jamstava. Za vratiti ‘3. maj’ iz mrtvih, pokazuju neke računice, trebalo bi 150 milijuna kuna. Ključno je pitanje – može li se riječko brodogradilište izdvojiti iz Uljanik grupe i odmaknuti od stečaja? Ako se već ne može i nema ekonomskog rezona spašavati pulsko brodogradilište i Uljanik grupu, zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3. maj’ koji nije prezadužen, pita se riječki Novi list.