Ladislav Tomičić: Panika u virtualnim tvornicama laži - Monitor.hr
05.05.2019. (20:30)

Ministarstvo istine

Ladislav Tomičić: Panika u virtualnim tvornicama laži

Ladislav Tomičić u svojoj kolumni za Novi list skreće pažnju na “jednu novost, u javnosti oglašenu nausko i nedovoljno, daleko ispod značaja koji ta novost ima, iako je, vjerujemo, jedna od najboljih stvari koja se hrvatskom novinarstvu dogodila posljednjih pet, šest godina. Naime, portal Faktograf, koji su 2015. godine pokrenuli Hrvatsko novinarsko društvo i GONG, postao je partner Facebooka u suzbijanju lažnih vijesti… Međutim, činjenica da je Facebook odabrao Faktograf za jednog od svojih partnera dala je ovom portalu s malom, ali vrlo dobrom redakcijom motor na mlazni pogon. Vijesti koje Faktograf ocijeni lažnim, obrazlažući svoju ocjenu vjerodostojnim argumentima, Facebook će ubuduće prikazivati uz napomenu da je riječ o neistinitom sadržaju.” (U nastavku se Tomičić bavi jednom irelevantnom novinarskom udrugom kojoj smeta provjera točnosti.)


Slične vijesti

04.11. (16:06)

Facebook je zaradio preko milijun dolara na oglasima koji šire laži o izborima

10.08. (20:00)

Ne da mi se tražiti, obrišem kad mi iskoče na 'Memories'

Sramite se (pra)starih objava na Facebooku? Evo kako ih pronaći i izbrisati

Stare objave na Facebooku najlakše ćete naći ako ga otvorite na webu.

  • Odaberite svoje ime (s lijeve strane) kako biste otvorili svoj profil.
  • Na vrhu stupca s popisom vaših objava (odmah ispod polja What’s on your mind?), potražite i kliknite dugme Filters.
  • Upotrijebite padajući izbornik Go to: kako biste pronašli godinu kada ste se pridružili Facebooku.
  • Kliknite Done kako biste vidjeli objave iz te godine.

S mobitelom je malo nezgrapnije; ne možete jednostavno skočiti na određene godine, već morate kuckati po kalendaru. tportal

02.06. (12:00)

Svako sitno slovo ugovora

Meta koristi podatke korisnika za treniranje svojih AI modela, europski se korisnici mogu isključiti zahvaljujući GDPR-u

Meta upravo obavještava korisnike u EU i Velikoj Britaniji putem e-mailova i obavijesti na Facebooku, i informira ih o njihovom pravu na prigovor. Međutim, proces nije jednostavan. Korisnici moraju ispuniti obrazac i navesti razloge za svoj prigovor. Ovaj zamršeni proces čini se osmišljenim kako bi obeshrabrio korisnike od isključivanja. Unatoč kompliciranom postupku, Meta je zakonski obvezna poštovati zahtjeve. Korisnici koji uspješno prođu kroz proces dobivaju potvrdu putem e-maila da je njihov zahtjev odobren. Ova usklađenost je ključna za Metu kako bi se pridržavala GDPR zahtjeva, ali pristup tvrtke kritiziran je zbog namjerne složenosti. Bug

08.04. (13:00)

Više nitko ne koristi laptope i računala?

Facebook mijenja video player, sve sadržaje prikazivat će vertikalno

Od gađenja prema vertikalnom videu, nekada neprirodnom formatu koji nije prilagođen monitorima i televizorima, došli smo do toga da oni postaju standard, jer su prilagođeni mobitelima – a svi ostali formati tomu se moraju prilagoditi. Facebook je uvođenjem Storiesa i Reelsa već krenuo u smjeru “TikTokizacije”, kao i mnogi drugi, a ovoga je tjedna najavljen još jedan korak u istom smjeru: novi video player unutar mobilnih aplikacija, orijentiran primarno prema vertikalnom videu. Otvaranjem videa pokreće se player preko cijelog zaslona, a dodirivanjem po ekranu aktivirat će se poznate kontrole za “premotavanje” ili zaustavljanje reprodukcije. U slučaju da pokrenete video koji je, iznimno, sniman horizontalno, i on će biti prikazan u vertikalnoj orijentaciji, dakle ne u punom sjaju, sve dok ne zakrenete mobitel za 90°. Bug

05.03. (17:42)

Kao da su mi isključili struju

U cijelom svijetu pali Facebook i Instagram, korisnici odjavljeni s računa

Mnogim korisnicima u Hrvatskoj Facebook se odjavio s njihovih računa i ne mogu se ponovo ulogirati. Instagram korisnici mogu otvoriti, no ne radi feed. Mnogim korisnicima ne radi ni Facebook Messenger. No, čini se daj ep roblem s Facebookom i Instagramom globalan. Probleme korisnici prijavljuju na stranici Downdetector.  Problemi su počeli oko 16:20. Index Reakcije na to preplavile su bivši Twitter (N1)

02.02. (09:00)

I dalje ima sve što ti od interneta treba

Facebook slavi 20. rođendan, društvena mreža koja je promijenila svijet

U 2023. više od tri milijarde korisnika otvorilo je Facebook barem jednom mjesečno, tri posto više nego godinu prije. U 2022., inače lošoj godini za tu kalifornijsku tvrtku, njezina je dobit dosegla 23 milijarde dolara. Uspjeh Facebooka nošen je vrlo preciznim ciljanjem oglašavanja za veliki broj korisnika. Unatoč svemu; presudama zbog prodaje privatnih podataka i nelaskavoj titule ‘zastarjele’ mreže, trend nije promijenjen. Istina je da taj veteran društvenih medija raste sporije nego prije, ali raste. Korisnici ostaju zbog grupa formiranih oko zajedničkih interesa, malih oglasa ili kontakata s prijateljima, obitelji i rođacima. tportal

25.01. (09:00)

Boomer.com

Marjanović: Facebook je postao mjesto gdje se okupljaju starci i objavljuju gluposti

Facebook je već godinama otužna sjena onoga što je nekoć bio. Mjesto za mahom starije ljude kojima je to posljednje mjesto na kojem bilo tko želi čitati njihova isprazna pametovanja i žalopojke o temama o kojima imaju samo površno znanje. Nekad je to bilo mjesto na kojem ste mogli pročitati i nešto pametno ili barem duhovito, a danas, čak i ako naiđete na neke rijetko suvisle statuse, obeshrabrit će vas rasprava u komentarima. Facebook je tu 20 godina (točnije, bit će 4. veljače). To je punoljetna odrasla osoba. Mladima je Facebook postao nezanimljiv istog trena kad su tamo naišli na objave svojih očeva, majki i ujaka. A to se dogodilo relativno brzo. Osim klinaca, s Facebooka su otišli i influenceri, pa čak i teoretičari zavjera. Facebook je u 20 godina prevalio dug put od mreže za druženje i upoznavanje do glorificiranog agregatora vijesti na kojem svadljivi dosadnjakovići besciljno “smučaju” između spamova, galerija fotografija djece ili nezanimljivog izleta na Plitvice, reklama za proteze protiv hrkanja… Hrvoje Marjanović za Index.

09.01. (18:00)

Mark se snašao

Facebook i Instagram pokušavaju nadomjestiti gubitke prihoda od oglašavanja kopajući po povijesti poveznica korisnika

Ova nova praksa, koja omogućava praćenje online navika korisnika pod krinkom poboljšanja korisničkog iskustva, postala je kontroverzna nakon što su Apple i druge tvrtke uvele stroga ograničenja zaštite privatnosti. Povijest poveznica, koja pohranjuje zapise 30 dana, koristi se za personalizaciju ciljanih oglasa na svim Metinim platformama. Ovo poteže pitanje etičnosti i transparentnosti, dok Mark Zuckerberg i društvo traže alternative nakon značajnog smanjenja prihoda uzrokovanog novim pravilima o privatnosti. (Tportal)