Kreativnost: tajanstvena, svakodnevna i tržišno isplativa - Monitor.hr
Jučer (11:00)

Kad umjetnost pretvore u posao

Kreativnost: tajanstvena, svakodnevna i tržišno isplativa

Kreativnost je neodvojiva od ljudskog bića, od pećinskih crteža do modernih brendova. Inspiracija nije magija, već rezultat unutarnjih procesa i rada. Umjetnici balansiraju između tajne kreacije i zahtjeva publike, dok se profesionalci suočavaju s izazovima tržišta. Multitalentirani pojedinci dokazuju da je svestranost snaga, iako im često treba “nevolja” za stvaranje. Brendovi i kreativni timovi igraju se s trendovima, ali uspjeh leži u očuvanju autentičnosti. Kreativnost, kažu, traži hrabrost – izlazak iz sigurne zone u svijet bez pravila, gdje inovacija i estetika spajaju svakodnevno i umjetničko. Bilo kroz umjetnost, biznis ili osobno istraživanje, kreativnost oblikuje naš svijet.  Nekoliko umjetnika za Poslovni


Slične vijesti

08.09. (14:00)

Umjetnička inteligencija: Kreativnost je možda neuništiva, ali poslovi nisu

Umjetna inteligencija i umjetnost: Nova era kreativnosti ili prijetnja ljudskom radu?

Oxfordski znanstvenici su 2013. predviđali da će kreativni poslovi ostati sigurni od automatizacije. No, umjetna inteligencija danas upravo ilustratorima, piscima i dizajnerima prijeti automatizacijom. Kritičari upozoravaju na opasnost “tekstpokalipse” i generičkih radova stvorenih bez ljudske svrhe. Iako UI donosi inovacije, ona također izaziva strahove zbog svojih utjecaja na umjetnost i kreativne industrije. Dok strojevi generiraju slike i tekstove, umjetnici redefiniraju svoje uloge, dok se ekonomske posljedice tek trebaju jasno vidjeti. Boris Postnikov za Novosti.

02.01. (18:00)

Iz pera glazbenog producenta koji stvara slušajući

O knjizi Ricka Rubina ‘Kreativni čin’: Kontrola kao način prilaženja problemima promašeni je koncept

Knjiga Ricka Rubina nije postala čitateljski hit zato što autor zna tajnu stvaranja. Stvaranje ni u kojoj varijanti ne može biti dekodirano, pogotovo ne na način da u kompjutor ubacimo njegove ulazne i izlazne reference i onda programiramo računalo da nam “odgonetne” autorski proces. Stvaranje nije nikakav mistični algoritam, ali jest najzačudniji i evolucijski najplodniji proces za koji smo kapacitirani, koji ne samo da ne možemo držati pod kontrolom, nego nas i na svakom koraku podsjeća koliko je kontrola kao način prilaženja problemima promašeni koncept. Knjiga nam daje i vrlo jasan odgovor na pitanje zašto svi sapiensi vole i trebaju umjetnost (“osobno je univerzalno”, veli Rubin), ali i zašto jedan dio kreativaca nikada ne prelazi prag amaterizma. Odgovor na ovo drugo pitanje je u tome što nemaju dovoljno otvorenosti i strpljenja – ni prema sustavnom upijanju različitih umjetničkih impulsa (ne vide zašto bi pratili koncertnu, kazališnu, likovnu ili književnu scenu, a ne samo ono što im povremeno zablista kao srodno i samim time zanimljivo), niti imaju strpljenja prema postepenom sazrijevanju svoje stvaralačke sjemenke, na način da dopuste da se njezin oblik sporo pomalja. Nataša Govedić za Najbolje knjige.

28.10.2023. (01:00)

Predstavljaj trajne vrijednosti i kupit ćeš me

Gavranović – Značenje kvalitete u poslovnoj filozofiji

„Biti uspješan znači biti drugačiji od ostalih“ – rekao je jednom prigodom istaknuti filmski redatelj Woody Allen. No, ta formula je možda vrijedila za prošlo stoljeće. Danas se traži mnogo više: izvanredan proizvod + pobuđivanje snažne pozornosti + ugodan osjećaj + drugačiji pristup. Autor svjetskog bestselera Kvaliteta je besplatna, tvrdi da je „put do kvalitete kao dijela poslovne filozofije svake tvrtke koja je izložena tržišnim mehanizmima i koja drži do sebe nije ni jednostavan, ni lak, ali je neophodan. Zašto? U ovim danima oštrog oporezivanja, tajanstvenih računovodstvenih metoda… možda je kvaliteta posljednja šansa koju imamo da stvorimo zaradu kojom se može upravljati“. Upravo te misli trebale bi biti temeljna misao-vodilja svih naših kreativnih rješenja, uključujući svakako i ona na području infrastrukture kvalitete. Kad je riječ o korištenju svih alata te infrastrukture upravo je kreativnost onaj presudni element koji čini potrebnu razliku između dva proizvoda ili dvije tvrtke. Ante Gavranović za Epohu.

20.12.2021. (17:00)

Slobodno probajte to kod kuće

Prekinite ulazak u duboki san i uđite u kreativnu zonu

U biografijama kontroverznog i ekscentričnog umjetnika Salvadora Dalija i čuvenog američkog poslovnog čovjeka i inovatora (i ‘posuđivača’ tuđih inovacija) Thomasa Edisona opisano je kako su obojica pokušavali „boostati“ svoju kreativnost korištenjem sličnog postupka kojim su kontrolirali ritam svojeg spavanja i buđenja. Kako im se u njihovim životima i karijerama štošta može predbacivati, ali nikako ne i nedostatak vizije i kreativnosti, čini se da je to njihov creativity-booster zaista i bio učinkovit… Bug

05.06.2021. (20:30)

A koja je tvoja supermoć?

Video: Od Rubikovih kocki napravio portret Leonarda Dicaprija

Ukrajinski prvak u slaganju Rubikovih kocki Alex Ivanchak proslavio se izradom portreta sastavljenih od niza Rubikovih kocki. U jednom od videa je uspio izraditi portret poznatog glumca Leonarda DiCaprija, a kako barata svojim neobičnim talentom, možete se uvjeriti u videu koji donosimo u članku, ali i na Instagramu, TikToku i Youtubeu gdje redovno objavljuje svoje pothvate.