Komentar: Gorke šezdesete - mit ili stvarnost - Monitor.hr
12.05.2018. (09:30)

Zlatne godine

Komentar: Gorke šezdesete – mit ili stvarnost

“Liberalizacija, najjasnije izražena u ekonomskoj reformi iz 1964. godine koja se na ovoj izložbi gotovo potpuno prešućuje, odgovor je na objektivne poteškoće poslijeratnog razvoja i želje za velikim modernizacijskim skokom. Predstavljena kao nova stepenica u razvoju samoupravljanja, na mala vrata uvela je tržišne odnose kao zamjenu za plansku, centraliziranu, državnu ekonomiju. Daleko od radikalnog zaokreta, ovaj se prijelaz odvijao unutar socijalističkog okvira, ali je ipak postavio kurs koji kontradikcije ‘slatkih šezdesetih’ stavlja u drugačiju perspektivu. U konačnici, složeni ekonomsko-politički procesi, tek skicirani u ovome osvrtu, na izložbi u MUO nisu pokazani”, piše Bilten o izložbi Šezdesete: mit i stvarnost.


Slične vijesti

18.02. (20:00)

Iz 'Ljetopisa Georgea R. R. Martina'

Dežulović: Zmajevi, demoni i kralj Tomislav

“Senzacionalna” zagrebačka izložba o kralju Tomislavu u zagrebačkom Etnografskom muzeju jednako je, eto, “povijesni ekskluziv” kao što je to, metnimo, postava Muzeja Game of Thrones u Bosanskoj ulici u Splitu, na kojoj turisti “napokon mogu vidjeti kako je izgledao kralj Tommen Baratheon, njegova kruna, plašt i mač”, s izloženom Tommenovom kraljevskom opravom, žezlom i prijestoljem.

I zmajevima. Koje je, kako zna svatko sa završenih osam epizoda četvrte sezone, Khaleesi Daenerys držala malo niže, u Dioklecijanovim podrumima. Jednoga otamo, uostalom, i danas drže u senzacionalnom postavu splitskog Muzeja, eno ga na ulazu, rad akademskog kipara Mislava Katalinića. Osim što, jasno, izložba “Duvno polje, kraljevsko prijestolje: Suvremena interpretacija predaje o krunidbi kralja Tomislava” ima mnogo manje smisla nego što bi imala izložba “Igre prijestolja: Suvremena interpretacija predaje o krunidbi kralja Tommena”. Boris Dežulović za N1

07.02. (18:21)

Nacionalni paviljon na Svjetskoj izložbi u Japanu prikazivat će raznolikost hrvatske klime

05.02. (14:00)

Street art je mrtav, živio street art!

Street art u galeriji: umjetnost, subverzija ili dekoracija?

Izložba Zagrebačka street art scena u Galeriji VN donosi fragmentiran kolaž paste-upova sa Zagreb Street Art Festivala, prikazujući raznolikost ulične umjetnosti. No, premještanjem u galerijski prostor gubi se njezina subverzivnost, a institucionalizacija street arta otvara pitanje autentičnosti. Istodobno, dok gradske vlasti podržavaju murale, masovno brišu grafite, stvarajući selektivnu vizualnu politiku. Umjetnici poput Cheza upozoravaju na nedostatak legalnih zidova za mlade, dok institucionalizirani street art riskira postati ukras gentrifikacije. Dakle, sloboda izražavanja ili kapitalizacija pobune – što nam ostaje? Kulturpunkt

01.10.2024. (14:00)

Duh prošlosti ne jenjava

Suočavanje Nijemaca s nacizmom nije izgubilo na aktualnosti ni gotovo 80 godina nakon završetka Drugog svjetskog rata

Nakon Drugog svjetskog rata mnogi Nijemci su nastojali da „obrišu” bivšeg diktatora, na primjer, ulice koje su nosile njegove ime, „Adolf-Hitler-Straßen”, brzo su preimenovane. Odrasla generacija koja je preživjela rat bila je zauzeta organiziranjem vlastitog života – obnovom kuća, nabavkom hrane, tugovanjem za članovima obitelji.

O svojoj ulozi u Trećem Reichu muškarci i žene nisu govorili. Nerado su ispunjavali upitnike o denacifikaciji, a većina je sebe smatrala samo „sljedbenicima“. Statistički Nijemac te generacije krivi Hitlera, Goebbelsa i Göringa za rat i zločine i oslobađa samog sebe odgovornosti.

Nitko javno ne priznaje krivnju i mnogi nacistički zločinci započeli su nove karijere u „Bonnskoj Republici” (Zapadna Njemačka). Obračun s nacističkim zločinima u početku su preuzeli saveznici: ponegdje su za Nijemce organizirali obvezne projekcije filmova o nacionalsocijalističkim koncentracijskim logorima i logorima istrjebljenja.

Izložba u bonnskoj Kući povijesti pokazuje kako su se četiri generacije Nijemaca skoro 80 godina suočavale s nacionalsocijalizmom. Svaka od njih je uronjena u politički i društveni kontekst tipičan za svoje vrijeme. Dokumentarni filmovi, novinski članci, fotografije i ankete ilustriraju duh vremena svake generacije. DW

12.09.2024. (13:00)

Kad su ti karikature život

Velika izložba povodom 30 godina karijere Nika Titanika

U povodu 30 godina profesionalne karijere, u ponedjeljak, 16. rujna, otvara, naime, samostalnu izložbu “Mi Hrvati” u Galeriji “Vladimir Filakovac” Narodnog sveučilišta Dubrava. Izložba je, kako sam kaže autor pravog imena Nikola Plečko, kulminacija svega što je radio posljednjih 30 godina. U aktualnom ciklusu, Nik Titanik uspio je nesposobne političare, društvene parazite, sumnjive bogataše, birokrate, uhljebe svih vrsta i oblika, špekulante, poltrone, lažne Hrvate, zlatnu mladež, te sav krkanluk, primitivizam, mito i korupciju sažeti u 12 karikaturalnih portreta koji ujedno predstavljaju kronologiju zbivanja u našoj zemlji u posljednjih 30 godina, istaknula je autorica predgovora Sonja Švec Španjol. HRT

11.09.2024. (22:00)

Optimisti s oprezom

Hrvatska za 50 godina: Napredna i inovativna, ali i puna problema koje nismo počeli rješavati već danas

U pripremi scenarija budućnosti sudjelovali su: akademik Igor Rudan, astronom i futurolog Korado Korlević, sveučilišni profesori Goran Bandov, Robert Mikac, Velimir Srića… ova izložba ne govori o tome gdje smo bili, već o tome kuda idemo. Multimedijski paviljon “Hrvatska 2074. – pogled u budućnost” bit će otvoren od 10. rujna do 10. listopada od 10:00 do 21:00 sati svakoga dana, na adresi Rooseveltov trg 5, ispred Muzeja Mimara. Ulaz u paviljon je besplatan. Bug

04.09.2024. (23:00)

Iz svake zabrane izađe dobra reklama

Fotografije s izložbe koju je Miro Bulj zabranio

Mostovog zastupnika zasmetalo je, kako je rekao, što se izložba trebala održati uz financijsku podršku Srpskog narodnog vijeća, čime je pokazao pravu narav svoje politike usmjerene prema zabranama, protivljenju svakoj vrsti međukulturnog dijaloga, slobodi izržavanja i umjetnosti kao takve. Njegova odluka naišla je na kritike ne samo SNV-a, nego i ministrice kulture Nine Obuljen Koržinek, kao i cijelog niza političara i javnih radnika/ca liberalnog usmjerenja, kažu na Novostima, koji donose desetak fotografija sa zabranjene izložbe.

02.07.2024. (10:00)

Laubach

Laibach u Laubi spaja nespojivo: Picassovu Guernicu, slovenske partizane, i proizvođače tepiha u Afganistanu

Najprije se izuvaju cipele. Iz ritualnog prostora, koji podsjeća na džamiju ili hram, ulazi se u sagovima prekriven, a Laibachovim citatima okružen Assimilator. Šetnja sagovima vodi u treći i posljednji dio “Unternehmen Barbarossa” – u dvije inačice. Prva je sag, koji se prvi put javno prikazuje, a ručno ga je izradila obitelj iz Afganistana. Laibach je još jednom uspio stvoriti spektakl užasa. Koji, ističe autor predgovora, možemo prepoznati oko sebe i u sebi. HRT

26.06.2024. (18:00)

Vječno djeca

Lego izložba ‘Art of the Brick’ može se razgledati u pet gradova

Riječ je o najprepoznatljivijoj kolekciji Lego umjetnosti na svijetu, a vodi posjetitelje u zabavan i šaren svijet. Lego izložba sadrži više od 100 djela napravljena od Lego kockica koje rekreiraju neke od najpoznatijih umjetničkih radova ikad. Tako možemo vidjeti kako bi Klimtov Vrisak izgledao u Lego verziji, ali i Michelangelov David, Van Goghova Zvjezdana noć i mnoga druga. Umjetnik koji stoji iza Lego izložbe je Nathan Sawaya. Samostalno je složio više od milijun Lego kockica u jednu jedinstvenu izložbu. Napravio je vibrantne 3D skulpture visoke i do šest metara. Osim rekreacija renomiranih slikarskih djela, tu je i ogromni T-rex dinosaur napravljen od Lego kockica. Sawaya je bivši odvjetnik koji je pravo napustio kako bi se bavio Lego umjetnošću. Journal

13.06.2024. (21:00)

Praktički malo jača izložba

Art Fair Nesvrstani u Laubi: Odabrani izlagači, galeristi i nezavisni umjetnici

Premda nesvrstani po imenu, riječ je o itekako svrstanom događaju koji se upisao u kalendar tržišta suvremene umjetnosti, ne samo u Hrvatskoj, već i u regiji. Naziv potječe od koncepta da se na jednom mjestu okupljaju nezavisne galerije i umjetnici, a prilika je to da se regionalna suvremena umjetnička produkcija predstavi kako stručnoj, tako i široj javnosti. Ovo je najveće izdanje do sada, sudjeluje čak 16 galerija i 12 samostalnih umjetnika. Čak i ako nećete kupiti umjetnine, možete razgledati što nudi aktualna umjetnička produkcija, ali i sudjelovati u besplatnom popratnom programu. Kulminacija programa zasigurno će biti dodjela nagrada Crno drvo Laube, koja se dodjeljuje najboljoj galeriji i najboljem samostalnom umjetniku. Journal