Nitko zaista nema toliku potrebu za društvom
Kolumna: Doba društvenih mreža se bliži kraju
Facebook je u padu, Twitter u kaosu. Carstvo Marka Zuckerberga izgubilo je stotine milijardi dolara vrijednosti i otpustilo je 11 000 ljudi, s tim da je njegov posao oglašavanja u opasnosti, a njegova metaverzalna fantazija u okovima. Muskovo preuzimanje Twittera natjeralo je oglašivače da povuku novac, a napredne korisnike da izbjegavaju ovu platformu. Pojmovi društvena mreža i društveni mediji sada se koriste naizmjenično, ali ne bi trebalo. Društvena mreža je neaktivan sistem – imenik kontakata, bilježnica prodajnih ciljeva, godišnjak mogućih srodnih duša. Ali društveni mediji su aktivni – zapravo hiperaktivni. Na društvenim mrežama svi vjeruju da im svako kome imaju pristup duguje publiku. Ljudima jednostavno nije suđeno da toliko razgovaraju jedni s drugima . Ne bi trebali imati toliko toga za reći. Od traženja da recenzirate svaki proizvod koji kupite do uvjerenja da svaki tweet ili Instagram slika zaslužuje lajkove, komentare ili praćenje, društveni mediji proizveli su pozitivno nepovezano, sociopatsko prikazivanje ljudske društvenosti. Buka prevela tekst kolumnista The Atlantic.