Kolike bi mogle biti cijene sintentičkih goriva? U početku će biti znatno skuplja - Monitor.hr
13.12.2023. (12:00)

Spašavanje klime košta

Kolike bi mogle biti cijene sintentičkih goriva? U početku će biti znatno skuplja

Nakon 2035. godine novi automobili s unutarnjim sagorijevanjem moći će u Europskoj uniji voziti samo na sintetička goriva ili e-goriva. Fosilni dizal i benzin bit će zabranjeni. Premda je e-gorivo CO2 neutralno kada se proizvodi zelenom energijom, ono i dalje izgara te nastaju štetne tvari poput dušika, ugljičnog monoksida i sitnih čestica. U gradskim središtima ispušni plinovi su i dalje štetni za ljude i životinje. E-goriva nastaju u idealnom scenariju stvaranjem vodika iz vode putem elektrolize. Struja potrebna za tu elektrolizu dolazi od energije vjetra i sunca. Zatim se u kemijskom procesu dodaje CO2 iz zraka. Europska ekološka organizacija Transport & Environment (T&E) predviđa cijenu e-goriva od 2,80 eura po litri 2030. godine. To je cijena bez trošarina. Interesna skupina proizvođača automobila eFuel Alliance, vjeruje da je cijena litre od 1,45 do 2,24 eura moguća 2050. godine. To su i dalje troškovi proizvodnje, a finalna prodajna cijena ovisi o razvoju poreza i dodatnih troškova u sljedećih 27 godina. Revija HAK


Slične vijesti

23.08. (19:00)

Nejasni signali

Direktor BMW-a: Ideja sa sintetičkim gorivima neće uspjeti, Europska komisija ide prema ukidanju dizelaša i benzinaca

Europska unija prošle godine dopustila je iznimku. Naime, od 2035. bit će zabranjena prodaja novih benzinaca i dizelaša. No izuzeta će biti vozila koja pokreću sintetička goriva. Međutim, nisu svi uvjereni da EU igra otvorenih karata. Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse izrazio je sumnju da, unatoč uključivanju izuzeća, Europska komisija još cilja na potpunu zabranu motora s unutarnjim sagorijevanjem. Njemačka je bila pokretačka snaga iza ove odluke Europske komisije, koja bi proizvođačima automobila omogućila da nastave prodavati svoje najprofitabilnije modele motora s unutarnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine, no pesimizam među proizvođačima auta raste. Revija HAK

16.10.2023. (14:00)

Pusti da bude na nuli i ne diraj više

Ekološka udruga se buni: Sintetička goriva mogla bi zagađivati pet puta više od električnih vozila

Sintetička goriva označena su kao zelena alternativa običnom benzinu i dizelu, koja će omogućiti vozilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem da ostanu na cestama i iza 2035. godine. Kako bi bila čišća, sintetička goriva se s proizvode hvatajući u zraku ugljični dioksid – CO2. Potom se u procesu izgaranja CO2 vraća u atmosferu pa su ukupne emisije – nula. Međutim, naftna industrija želi ublažiti to pravilo, a Transport & Environment, europska ekološka udruga i lobistička organizacija, tvrdi da će, ako industrija postigne svoje ciljeve, e-goriva emitirati pet puta više CO2 nego električna vozila. Revija HAK

11.04.2023. (21:00)

Kad ugljen više nije poželjan...

Proizvodnja prvog sintetičkog goriva krenula već u Drugom svjetskom ratu

Nijemci su snagom mišića uspjeli izlobirati da se od 2035. godine mogu prodavati i vozila na sintetičko gorivo u Europskoj uniji, uz vozila bez emisija. Koliko je stara priča o sintetičkom gorivu? Politico se vratio u prošlost, u vrijeme prije Drugog svjetskog rata kada je Njemačka, odnosno Treći Reich imao problem s energentima. Hitler je (kao i njegovi prethodnici) želio učiniti da se Treći Reich manje oslanja na inozemnu naftu američkih i britanskih proizvođača, što bi Njemačku prisililo da troši stranu valutu koju si nije mogla priuštiti. S obzirom na obilje ugljena u Njemačkoj, sintetičko gorivo bilo je očita alternativa. Manje od godinu dana nakon što su nacisti preuzeli vlast, Hitlerova vlada potpisala je sporazum s kemijskim divom I.G. Farben za proizvodnju sintetičkog goriva u velikim razmjerima. Revija HAK

06.10.2022. (15:00)

Dotad kud koji, mili moji

Sintetičko gorivo: Do 2035. godine industrija će moći opskrbljivati tek minimalni dio europskog tržišta

Budući da Europska unija do 2035. godine planira zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša, odnosno vozila koja pokreću fosilna goriva, automobilska industrija predstavila je sintetička goriva kao alternativu električnim vozilima koja bi mogla produžiti vijek trajanja vozila s unutarnjim izgaranjem. Ipak, nova istraživanja sugeriraju da ta tehnologija vjerojatno neće moći pokretati velik broj europskih vozila do toga datuma. Proizvođači sintetičkih ili e-goriva u Europi moći će opskrbljivati samo dva posto europskih vozila do 2035. godine. To je samo 5 milijuna vozila od ukupnih 287 milijuna. Veliki problem sintetičkih goriva je zasad ogromna potrošnja energije potrebna za njihovu proizvodnju. Revija HAK