“Pjesmu “Trening za umiranje” napisao sam s dvadeset godina i već dugo ju želim ponovno snimiti. Ne zato što joj nešto fali u žestokoj punkerskoj verziji s Džinovskog, nego sam ju htio opet doživjeti prvi put” otkriva Mile Kekin i objašnjava kako je došlo do suradnje s Darkom Rundekom: “Bio mi je potreban i gost koji će “Treningu” dati novu dimenziju i patinu. Sjetio sam se odmah Rundeka, s kime već dugo želim surađivati. Čekao sam pravu pjesmu koja je, eto, konačno došla.” Rundek kaže kako originalnu verziju nije prije ni čuo, a aranžman koji su mu poslali mu je zvučao poletno i autentično. Mogao se i poistovjetiti s glavnim junakom pjesme. Ravno do dna
U isto vrijeme kada je Goran Bare svirao u Areni, u Tvornici kulture nastupili su Savršeni Maginalci – bend članova Hladnog Piva bez Kekina. Rezultat sinoćnjeg koncerta jest najžešći koncert Hladnog piva u valjda više od 25 godina, uz bitnu razliku u tome da je bend u međuvremenu izvođački prilično napredovao i sad zvuči čvršći nego u tim već pomalo zaboravljenim danima ponosa i slave. Stari su pankeri bili oduševljeni da im se vratio bend iz mladosti koji su mnogi od njih pomalo precrtali u razdoblju dok su se sve više odvajali od izvorne estetike buke i znoja. Ravno do dna
Spot je nastao u suradnji s udrugom B.a.B.e., a sama pjesma i danas predstavlja jedan od Miletovih rijetkih izleta u mračnu stranu budući da je tekst napisan iz perspektive nasilnika koji za svoje postupke nalazi paranoične izgovore, dok je slušatelju jasno da je u pitanju najgora verzija slabića koji ženu tuče. Progovorivši o ozbiljnim temama poput obiteljskog nasilja Hladno je pivo stvorilo pjesmu koju bez mnogo razmišljanja možemo uvrstiti u njihove najbolje radove u karijeri. Ništa na ostatku albuma neće donijeti ni približno snažan ugriz kao naslovna pjesma, ali pjesme više ili manje solidno odolijevaju zubu vremena. Na “Šamaru” je Hladno pivo napravilo kvantni skok prema mainstreamu, našli su put do mnogih ušiju koja ih u punk fazi nisu ni čula, a taj izmještaj dodatno će zacementirati na sljedećem izdanju “Knjiga žalbe”. Ravno do dna
Mislim, tko si uopće ti, osim što si, u ovom kontekstu, lik koji je prije trideset godina kupio prvu ploču Hladnog piva. Ali, dobro, j*beš sad sve to. Dakle: Eee, kad sam ja kupio prvu ploču Hladnog piva… Zahvaljujući ponajprije „Buba švabama“, jednoj od rijetkih kompletno idiotskih pjesama koja je za jedan bend učinila toliko toga… Oni koji su kasnije tvrdili da je „Džinovski“ nabacan album bez ikakvog promišljenog reda, pojma nemaju o čemu pričaju. Koncept postoji i vrlo je jednostavan – naime, kompletno idiotske „Buba švabe“ našle su se na kompletno idiotskoj A strani LP-ja, u društvu „Sarme“, „Fur Immer Punk“, „Marihuane“… A sve skupa otvara „Pjevajte nešto ljubavno“ koju Mile, unatoč uvriježenom mišljenju, uopće nije otpjevao na hrvatskom. Odnosno jest, ali s jakim njemačko-gastabajterskim izgovorom. Druga strana, teški mrak. Nestao odjednom sav onaj optimizam sa A strane, upalo se naglo u trodimenzionalni horror film, među šminkere kojima smeta kak’ se oblačiš, u heroin, opširnu orgiju klanja, morbidnu uspavanku, trening za umiranje, prerezane grkljane… Jednostavno, „Džinovski“ je opravdao sva očekivanja i prije nego što je stavljen na gramofon. Ravnododna
Povodom reizdanja legendarnog albuma rockera iz Gajnica, Ravno do dna recenzira: Prije 25 godina, Mile i društvo krenuli su s prvim iskoracima prema publici nešto široj od “malog kruga velikih pankera”, a učinili su to albumom koji i danas zvuči dosta snažno kad ga slušate na gramofonu. Mile će reći da naziv “Desetka” aludira na pojačala odvrnuta do kraja i to se zbilja čuje u miksu. “Desetka” je bila tako bučna kao odgovor na katastrofalno tih digitalni miks prethodnog im albuma “G.A.D.” čija je nekvaliteta zvuka gotovo uspjela zasjeniti kvalitetu materijala koji je na njemu objavljen.
U Samoboru se održao prvi urbani open air festival Pine fest, kojim je proslavljen drugi rođendan Centra za mlade Bunker. Time se i ovaj grad ucrtao na kartu festivalskih destinacija. Festival je završen koncertom Hladnog piva. Tportal
Ispravak: Hladno pivo kaže da “ne žele biti ničija zamjena”.
Nikad jači i raznovrsniji program Ljeto u MSU, na krovu muzeja. Otvorenje pripada art-rock doajenima, grupi Boa (2.6.), a zatvaranje podjednako ukusnim majstorima pop-psihodelije, grupi Mayales (14.7.). Između ta dva nastupa možete uhvatiti Kojote (9.6.) čiji je comeback bio uspješniji od očekivanja pa lidere hrvatske jazz renesanse, trio Chui (16.6.) te predvodnike beogradske suvremene (alter) rock scene, također trio Repetitor (7.7.). Očekuje se da će vrhunac pripast Hladnom pivu (30.6.). Jutarnji