Samo da ne puše jači vjetar
Kako zaustaviti kamione kojima su otkazale kočnice? Posebnim zonama s pijeskom
Takve se površine grade na nizbrdicama, uglavnom prije zavoja i posebne su trake ograničene dužine . Revija HAK
Takve se površine grade na nizbrdicama, uglavnom prije zavoja i posebne su trake ograničene dužine . Revija HAK
Hrvatske autoceste potpisale su ugovor vrijedan 80 milijuna eura s tvrtkama SkyToll i TollNet za uvođenje novog sustava naplate cestarine, koji će omogućiti prolaz bez zaustavljanja. Novi sustav koristi ENC i tehnologiju prepoznavanja registarskih oznaka (ALPR), eliminirajući naplatne kućice. Implementacija će trajati 24 mjeseca, a registracija će se obavljati putem weba, mobilnih aplikacija ili na ulazu u autocestu. Očekuje se smanjenje operativnih troškova, brže putovanje te interoperabilnost s europskim sustavima. Iz HAC-a objavili i animaciju koja prikazuje kako će novi sustav naplate izgledati. Večernji
Najnovija verzija Nissanove tehnologije pomoći vozaču ProPilot integrirat će značajku koja je prilično jednostavna. Nakon pretjecanja, vozači će dobiti vizualno i zvučno upozorenje o sigurnom i poželjnom povratku u desni trak. To bi ih trebalo potaknuti da se pomaknu udesno, a mi se možemo nadati da će se time znatno poboljšati putovanja autocestom. Naravno, upozorenje će funkcionirati samo kada je ProPilot 2.1 aktivan. Revija HAK
Vinjete su svakako najbolje rješenje za problem gužvi na naplatnim kućicama, barem dok se ne uvede satelitska naplata cestarine, kaže jedan prometni stručnjak. Međutim, njegovu su ideju u HAC-u i tada i sada dočekali na nož. Poručili su da Hrvatska ionako uskoro uvodi novi elektronski sustav naplate cestarine koji je kombinacija dva sustava – naplate putem postojećeg ENC-a i putem automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka. No i takav sustav naplate cestarina otvoriti brojna pitanja, budući da će registracija vozila morati biti vezana uz određeni račun s kojeg će se skidati novac za korištenje autoceste. Takav sustav nije usvojila nijedna zemlja u Europi. Nacional
Korisnici će moći autoceste plaćati na dva načina – jedan je ENC uređaj koji će unaprijed nadoplatiti i drugi način koji podrazumijeva povezivanje svojih registarskih oznaka s bankovnim računom s kojeg će se onda automatski naplaćivati cestarina. Novi jedinstven sustav naplate koristit će se na svim dionicama u RH. Novi elektronički sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila jer nema zaustavljanja zbog naplate pa se povećava protočnost i smanjuju štetne emisije uzrokovane zastojima i kolonama. Novi sustav izgradit će u roku od dvije godine za 80 milijuna eura bez PDV-a, a u planu je i nadzor plaćanja s posebnim kombi vozilima kojima će smjeti zaustavljati vozače. Danica, Jutarnji, Dnevnik
Novim sustavom zamijenit će se postojeći sustav naplate, i to rješenjem elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja. Tehnologije novog sustava imat će dvije glavne komponente: tehnologiju za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja (5,8 GHz) i ALPR tehnologiju (video očitavanje registarskih pločica). Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura. Autonet
Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora. Revija HAK
Hrvatske autoceste su objavljivanjem savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima i javnog natječaja za izvođače radova, pokrenule aktivnosti za nastavak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak, dionice od Lekenika do čvora Sisak. Dionica je duga 10,9 kilometara, vrijednost radova je 300 milijuna kuna, a rok za izvođenje radova je dvije godine. Večernji
Poddionica Istarskog ipsilona Pazin-Cerovlje duga je 12 kilometara i nastavlja se na završeni dio autoceste prema Kanfanaru. Završetak radova na preostalih 17 kilometara ove dionice, do tunela Učka, se očekuje sredinom sljedeće godine. Kroz mjesec dana kreću radovi i na drugoj cijevi tunela Učka. Glas Istre