Mala i jeftina buba u uho
Kako su nacisti prepoznali potencijal radija za širenje propagande
Nacionalsocijalisti su rano prepoznali ogroman potencijal radija i iskoristili su ga čim su mogli – da izvrše utjecaj na tada skoro 70 milijuna Nijemaca. Jeftini uređaj za mase, pomno kontroliranje radio-programa i prijetnja smrću za slušanje stanica iz inozemstva – tako su nacisti širili svoju propagandu i lažne vijesti – od početka do kraja. Narodni prijemnik je predstavljen javnosti 18. kolovoza 1933. u Berlinu, na Velikoj njemačkoj izložbi radio-tehnike gdje je prodano prvih 100.000 primjeraka. Uspjeh je bio ogroman: početkom 1932. u Njemačkoj je bilo četiri milijuna radio-pretplatnika, a na vrhuncu 1943. je oko 16 milijuna Nijemaca plaćalo dva RM-a mjesečno. Postoje samo dva programa, jedan nacionalni i jedan lokalni. Od prvog dana rata služili su se lažima, a s njima je sve i završilo. DW