O frekvenciji korištenja najbolje govori podatak da u populaciji stanovnika Hrvatske od 15 do 64 godine imamo čak 96% korisnika šampona za kosu. Osim toga, u zadnjih 12 mjeseci (rujan 2014. – kolovoz 2015.) ukupno je u hrvatskoj maloprodaji prodano 3,25 milijuna litara šampona za kosu, što je pad od 6,8% na godišnjoj razini, dok je vrijednosna prodaja istodobno smanjena 3,8% na iznos od 162,36 milijuna kuna. Regeneratori za kosu bilježe nešto blaži pad jer je količinski minus iznosio 4,9% te je u promatranom periodu ukupno prodano 616 tisuća litara, dok je financijski rezultat s 43,29 milijuna kuna ostvario pad od 3,2%.
Ankete pokazuju da se većina potrošača za čistoću svoje kose pobrine nekoliko puta tjedno, što je kao svoj odgovor na pitanje koliko često peru kosu ponudilo 44,4% ispitanika.
Sa značajno manjim udjelom od 19,8% potom dolaze oni koji kosu peru jednom tjedno, a potpuno jednaki udio – po 16,3% – imaju potrošači koji kosu peru svaki dan te oni koji to rade svaki drugi dan.
Na kraju liste su potrošači koji kosu peru nekoliko puta mjesečno s 2,9% udjela, dok oni koji ne peru kosu zauzimaju udio ispod razine statističke pogreške (0,3%).
Dakako, apsolutna većina od 98,3% ispitanih građana za pranje kose koriste šampone za kosu. Pritom je običan šampon za kosu najpopularnija vrsta. Njega naime koristi 37,6% ispitanih. Potom slijede šampon protiv prhuti (26,8%), šampon s posebnim efektom (21,3%) te šampon i regenerator 2u1 (13%). Da ne koriste šampon za kosu, pak, ističe 1,4% sudionika ankete.
Supermarketi (48,4%) i drogerije (43,9%) vode mrtvu trku za naklonost potrošača kada je u pitanju mjesto gdje kupuju ovu vrstu proizvoda. Ostali formati zauzimaju gotovo zanemarive udjele – ljekarne imaju 2,2%, a specijalizirane trgovine kozmetike 1,8% udjela.
U ovoj kategoriji lojalnost brendu je na izrazito visokoj razini. Tako čak 73,7% korisnika šampona za kosu ističe da za pranje kose koriste gotovo uvijek istu marku šampona. S druge strane, da im marka šampona nije od važnosti navodi preostala četvrtina korisnika, njih 26,3%.