Kako je tvrtka Nikola kamionom na vodik preokrenula negativne trendove - Monitor.hr
19.08. (08:00)

Broj jedan na periodnom sustavu elemenata

Kako je tvrtka Nikola kamionom na vodik preokrenula negativne trendove

Tvrtka Nikola za proizvodnju električnih kamiona grcala je u problemima, a sad prodaje prvi komercijalni kamion s gorivnom ćelijom na vodik u SAD-u, s dvostruko većim dometom od modela s baterijom. Zasad te kamione vozači – obožavaju, piše Forbes. Tvrtka Nikola imala je par loših godina. Naporno su radili da poprave reputacijsku štetu i prežive kolaps cijena dionica nakon laži njihovog osnivača (zbog kojih je završio u zatvoru na četiri godine). Bili su prisiljeni povući stotine svojih prvih električnih kamiona kako bi popravili baterije koje su bile u opasnosti od zapaljenja. Stvari su se napokon počele kretati nabolje kada su krajem prošle godine počeli isporučivati velike kamione na vodik. Vozači ga vole jer je daleko tiši od rike kamiona na dizel, a nema ni snažne vibracije ni prljave ispušne plinove. Kamion ima regenerativne kočnice koje hvataju trenje od usporavanja i zaustavljanja, što znači da je čak i glasna buka klasičnih kamiona ovdje nepostojeća. Ima gotovo dvostruki domet u odnosu na kamione na baterije, a punjenje traje oko 20 minuta. Index


Slične vijesti

18.11.2022. (20:00)

Dost je to struje

Zahtjevne baterije električnih kamiona: Jedna punionica morat će imati snagu manjega grada

Na cestama su prvi električni kamioni, a Tesla u prosincu šalje u promet svoj prvi Semi, koji ima domet od oko 800 km i može poveći teret od 40 tona. Djeluje kao jedna lijepa priča, ali je li baš tako? Vjerojatno ne, prema novoj opsežnoj studiji koju je provela tvrtka National Grid Plc. istraživači su otkrili da će do 2030. elektrifikacija tipične punionice na autocesti zahtijevati ogromnu količinu energije, kao veliki stadion – i to uglavnom samo za elektrificirana osobna vozila. Kako sve više električnih kamiona bude izlazilo na ceste, projicirane potrebe električne energije za jedno stajalište s punionicom bit će jednake potrošnji električne energije manjega grada. Govorimo o 2035. godini, piše Bloomberg. Revija HAK

03.11.2018. (00:30)

Vlada kamionima zabranjuje 50-ak lokalnih cesta, moraju na autocestu

Ministarstvo prometa donosi pravilnik o ograničavanju uporabe lokalnih cesta za promet kamiona nosivosti preko 7,5 tona. Na popisu je 50-ak dionica državnih i županijskih cesta – Đurmanec-Krapina, Delnice-Kikovica, Novska-Okučani, itd. – a kao alternativni smjerovi navedene su uglavnom autoceste. Ovdje javna rasprava o prijedlogu, popis cesta i karta. Večernji

28.11.2017. (17:19)

Kuća na kotačima

Hrvatska protiv plana EU o zabrani spavanja kamiondžijama u kabini kamiona

Mogućnost da se na razini Europske unije zabrani da vozači kamiona redoviti tjedni odmor od najmanje 45 sati provedu u kabini vozila izazvala je podjelu između tzv. starih i novih članica EU-a, pri čemu se Hrvatska svrstala na stranu novih članica, nesklonih takvoj izričitoj zabrani. Prema prijedlogu Komisije vozačima bi poslodavci trebali osigurati prikladan smještaj za tjedni odmor od najmanje 45 sati. Hrvatska smatra da bi došlo do povećanja troška za poslodavce, kao i da nema odgovarajućih smještajnih kapaciteta. Novi list

22.09.2015. (18:31)

Izbjeglice nas bre zavade

Vučić o zatvaranju granica: Hrvatski odgovor spada u zonu sumraka

“Njihov odgovor spada u zonu sumraka. ‘Hajde vi, Srbi, pošaljite pola izbjeglica na Horgoš, samo pola kod nas i mi ćemo vam pustiti kamione.’ Ljudi, to je službeni odgovor hrvatske vlade. Može li itko u svijetu vjerovati?” pita se srbijanski premijer Aleksandar Vučić zbog hrvatskoj zatvaranja graničnog prijelaza Bajakovo za teretna vozila te najavljuje odgovarajuće protumjere. Poduzetnici upozoravaju da je takva mjera vrlo štetna za gospodarstvo te da će to osjetiti i Hrvatska ako Srbija uzvrati zatvaranjem. Večernji

16.06.2015. (23:03)

Kamioni s displayem za lakše pretjecanje!