Oni bi kako njima paše
Kako Amazon milijunima eura i vojskom lobista obrađuje ključne igrače u Bruxellesu
U 2022. godini, Amazonov proračun za lobiranje u EU iznosio je 2,75 milijuna eura. Od toga je 77 posto ili 2,1 milijuna eura bilo namijenjeno vanjskim lobističkim tvrtkama. U toj godini surađivao je s 13 takvih tvrtki. Navedeni iznos stavlja ih na 14. mjesto najvećih lobista u EU, iza Apple-a, Google-a, Mete i drugih. Amazon se tijekom 2021. i 2022. godine opirao prekretnici u europskom digitalnom zakonodavstvu. To uključuje Zakon o digitalnim uslugama (DSA) i Zakon o digitalnim tržištima. Nisu se željeli svrstati u vrlo velike internetske platforme, jer im se tako dodjeljuju dodatne odgovornosti. Amazon također prigovara transparentnom oglašavanju i omogućavanju korisnicima da se odreknu profiliranja u marketinške svrhe. Isto tako, sudjelovali su na 13 rasprava o Europskom zelenom dogovoru. Naime, Amazon je jedan od najvećih korisnika plastike koju nije moguće reciklirati, a aktivisti im zamjeraju selektivno izvještavanje o ugljičnom otisku koji ostavljaju. Forbes