Analizirajući upravo lik Dudeka kao centralne figure, film podsjeća da u vlastitim životima, svjesno ili nesvjesno, često preuzimamo osobine i odlike poštenog i naivnog podravskog lika Draža Katalenića- Dudeka, kojeg je maestralno utjelovio pokojni glumac Martin Sagner. Svi koji su bar malo patili u vlastitom životu, gledajući lik Dudeka morali su pomisliti u sebi: ”Pa to sam zapravo ja”?! Upravo taj identifikacijski trenutak gledatelja sa junakom je ono što dobar scenarij (Kerstner) preko filma (Golik) pretvara u stvarni život. Zato su i Dudek i Gruntovčani i danas živi jer su naprosto istiniti i stvarni. Zato jer su i igrani i dokumentarni u isto vrijeme. HRT
Među najpiratiziranijim serijama ove godine našle su se “Zmajeva kuća” (House of the Dragon), koja je zauzela prvo mjesto, zatim Amazonova serija o superjunacima “The Boys” na drugom mjestu, te povijesna drama “Shōgun” s Disney+ na trećem. Četvrto mjesto pripalo je Netflixovoj animiranoj seriji “Arcane”, dok se na petom našla “The Penguin” s platforme Max. Na ljestvici su se našle i serije poput “Fallout” i “Reacher” s Amazon Primea, “Silo” s Apple TV+, “Dune: Prophecy” s Maxa te “Halo” s Paramount+. Bug
Potpuno je jasno zašto je novih Netflixovih šest epizoda pod naslovom ‘Crne golubice’ postalo hit. Ali koliko je jasno, toliko je i porazno. Jer za seriju u kojoj je najbolji dio prikaz intimnih, ljubavnih i prijateljskih odnosa dvoje glavnih likova, ali se u njezinu snimanju potrošilo šesto godizilijuna novaca na pucačinu, eksplozije i apsolutno debilan špijunski zaplet – mora se reći da je promašena. Ovaj špijunski triler vrvi događanjima, cliffhangerima, obratima, otkrićima, međunarodnim zavjerama, zlikovcima iz londonskog podzemlja koji kao da su jučer izašli iz filmova Guya Richieja i tak. Da se gledat. Iako je ta cijela trilersko-špijunska priča, kad je se ogoli od specijalnih efekata, zgodnih prizora mješavine božićnih lampica i rasprsnutog mozga – glupa k’o kamen. Zrinka Pavlić za tportal
Roman prati sedam generacija obitelji Buendía u izmišljenom gradiću Macondo. U njemu se fikcija prepliće sa stvarnošću, a svjedoči nam o svoj raskoši autorove mašte. U trenutku pisanja članka Sto godina samoće slovi za najuspješniju Netflixovu seriju godine, barem kada su ocjene u pitanju. Reference radi, njegova ocjena na stranici IMDb iznosi respektabilnih 8,6, dok na stranici Rotten Tomatoes ima 94% pozitivnih recenzija ostavljenih od strane akreditiranih kritičara. Uvijek postoji opravdani sram kada je ekranizacija klasika u potanju, no čini se kako je kreativni tim zadužen za ovaj projekt uspješno dočarao Márquezov svijet. Journal
Može li druga sezona Dnevnika velikog Perice biti jednako dobra kao prva? Prva epizoda ne daje konačan odgovor. Perica i Nada Šafranek sada su u braku i žive sa sinom Martinom. Perica je uspješan pjevač nacionalne lige, a desant glazbenog menadžera Eddyja Füllera kojeg tumači Rade Šerbedžija, unosi u njegov život dah intrige. Dojmovi nakon prve epizode? Nikola Kojo je sjajan, duhovit, ležeran (to je više glumačka nego scenaristička zasluga); scena u kojoj Goran Navojec improvizira referat o pravima žena na sastanku osnovne organizacije SK u milicijskoj stanici (danas bi se reklo: temeljni ogranak HDZ) neuvjerljiva je i loše napisana, eksterijeri i interijeri odveć su buržoaski (fotelje Barcelona i stolice Eames ne djeluju autentično čak ni u domovima pop zvijezda 1967.), ali epizoda se, unatoč tim zanovijetanjima, lako prati, a vidjet ćemo kakav će biti nastavak sezone. Boris Rašeta u TV pregledu tjedna za Novosti.
Igrana TV serija „Sablja“ redatelja Gorana Stankovića i Vladimira Tagića, ujedno najgledanija serija na teritoriju bivše Jugoslavije na HBO-ovom streaming servisu Max upravo se bavi društvenim i političkim posljedicama spomenutog 5. listopada koje su kulminirale atentatom na srpskog premijera Zorana Đinđića ispred zgrade Vlade Srbije 12. ožujka 2003. godine i potom izvanrednim stanjem i opsežnom akcijom uhićenja nazvanom „Sablja“ u kojoj su trebali biti kažnjeni svi urotnici i njihovi pomagači tj. mafijaški klanovi. Najveća vrijednost ove serije je upravo fokus na mučne posljedice razorenog društva zbog ratnog hira lidera nekad najveće republike bivše Jugoslavije – kaže Zoran Stajčić za Ravno do dna. Seriju su još recenzirali i Svetislav Basara, Zrinka Pavlić, Boris Rašeta…