Kako ljudi stare, njihova se tijela mijenjaju. Mijenja se sastav tijela, primjerice: postotak tjelesne masti raste kako ljudi stare, čak i ako njihova tjelesna težina ostaje ista, dok se količina vode u tijelu smanjuje. U dobi od 61 godine, količina vode u tijelu smanjuje se kod oba spola – na 57 posto kod muškaraca i 50 posto kod žena. Pad udjela vode u tijelu je značajan jer je “alkohol tvar topiva u vodi”. To bi značilo da na istu količinu popijenog alkoholnog pića osoba s 30 godina ima u organizmu manje alkohola nego osoba s 80 godina. Alkohol različito djeluje i na mozgove kod osoba različitih starosti. Zbog toga starijim osobama treba manje alkohola da bi postali pijani, odnosno da im se smanji sposobnost održavanja ravnoteže, refleksivne reakcije i sposobnost vožnje. Nat Geo
Kad bi se pronašla tvar koja bi poticala djelovanje alkohol-dehidrogenaze, mogli bismo piti koliko nam srce želi, a opet bismo ostali trijezni. Takva stvar već postoji, a otkrio ju je tim znanstvenika: riječ je o plodovima biljke Amomum kravanh koji se stoljećima koriste u Aziji kao začin, a kod nas je poznat kao kardamom. Osim što daje jelu osebujan okus, kardamom djeluje i ljekovito, između ostalog i protiv alkohola. Nenad Raos opisuje laboratorijski postupak i rezultate za Bug sa zaključkom: ima tu još nešto, aktivatori alkohol-dehidrogenaze kemijski se podosta razlikuju, pa stoga vjerojatno ne djeluju na isti način. To otvara mogućnost kombiniranja osam sastojaka kardamoma kako bi se napravilo što jače sredstvo protiv opijanja.
Poznato je da većina ispijenog alkohola u krvotok ulazi preko sluznice želuca i crijeva pa su istraživači ETH Zurich razvili proteinski gel koji alkohol razgrađuje u gastrointestinalnom traktu. Studija u časopisu Nature Nanotechnology pokazala je da, zasad barem kod miševa, ovaj gel alkohol brzo, učinkovito i izravno pretvara u bezopasnu octenu kiselinu prije nego što uđe u krvotok. Bug
Londonska tvrtka Dice, specijalizirana za prodaju koncertnih karata putem smartphonea, prihvaćat će mamurluk kao razlog bolovanja od jednog dana, čime žele potaknuti svoje zaposlenike da punim plućima uživaju u londonskoj glazbenoj sceni kako bi bolje radili svoj posao. “Cjelokupnoj našoj ekipi glazba je u krvi i neki od najvećih glazbenih ugovora potpisani su upravo nakon koncerta”, objašnjava Phil Hutcheon, utemeljitelj i vlasnik Dicea. IQ
Fotografije žena s prividno mamurnim, naotečenim očima i podočnjacima osvajaju internet u velikom broju. Ne radi se o tome da se žene vole fotografirati nakon kakva žestokog tuluma, već namjerno koriste šminku i injekcije kako bi postigle ovaj dojam mamurluka. Nikoga neće previše čuditi što je trend nastao i proširio se iz Koreje. News.com.au