Poetična strana cajki
Jergović: Oči Saše Matića
Prije dvadesetak godina, dok sam još uvijek često putovao u Sarajevo, zaustavljao bih se na granici u Bosanskom Brodu i kupovao u kućnoj radinosti prepržene diskove, s obaveznim fotokopiranim omotnicama originala. Bilo je jeftino. Tako sam otkrio Sašu Matića, slijepog pjevača, kafanskog kantautora i klavijaturista, koji je već tada bio silno popularan po domovima kulture i kafančugama u Bosni i Srbiji. Slušao sam tada, vozeći se prema Sarajevu, ili krećući nazad prema Zagrebu, ono što zagrebački malograđani i lijeva fejsbučka inteligencija eto nikada neće čuti. I za razliku od čuvenog džez impresarija, koji je u kulturi grada ostao upamćen kao voditelj nekih dobrih i važnih klubova, zaključio sam da Saša Matić itekako zna pjevati. I da pjeva odlično. Zašto Saša Matić može dvaput napuniti zagrebačku Arenu, a nijedan izvođač neke drukčije glazbe, one koja je bliža lijevoj inteligenciji i profinjenom fejsbučkom građanstvu, ne može nijednu? Razlog je u tome što Saša Matić predstavlja većinsku, narodsku kulturu, dok je ovo drugo, što god to bilo, manjinska i elitistička kultura. Ali ne samo to… Piše Miljenko Jergović za 24 sata.