Jagatić: Kako odabrati nasljednika Baby Lasagne - Monitor.hr
26.11. (17:00)

Zagrijavanje za Doru

Jagatić: Kako odabrati nasljednika Baby Lasagne

Ove godine je čak 221 autora i autorica poželjelo pobijediti na DORI, hrvatskom natjecanju za pjesmu Eurovizije. Rekordan broj prijava u povijesti DORE. Nije ni čudo s obzirom na fenomenalan uspjeh Baby Lasagne prošle godine. Čim je publika Eurosonga čula „Rim tim tagi dim“ odmah su zaključili da se zna pobjednik, za razliku od hrvatskog žirija koji nisu prepoznali sav potencijal te pjesme stavivši ga u rezervu. Za sada se zna da će se održati u drugoj polovici veljače, iako nije još uvijek poznato gdje, kao ni točno kada. Navodno je organizatorima važno da DORA bude vrhunski televizijski show u kojemu ima za svakoga ponešto. Potpuno pogrešno! Ako je DORA natjecanje za pjesmu Eurovizije onda bi žiri trebao odabrati od 221 pjesme one za koje misli da su konkurentne na globalnom tržištu i imaju realne šanse ostvariti izniman uspjeh na globalnoj sceni. Bez pogodovanja lokalnim skladateljima, nečijim privatnim interesima, sinovima i kćerima svojih kumova ili pak predstavnicima dijaspore koji su ‘dali sve od sebe’ da njihov ‘talentirani’ rodijak barem nastupi ako već ne i pobjedi. Dubravko Jagatić za Doru


Slične vijesti

16.09. (17:00)

Dobar s bešamelom

Baby Lasagna na Šalati – preživjeti zamku ’one hit wondera’

Od prve Dore do rujna 2024., Baby Lasagna je ubrzano evoluirao u “svjetski” proizvod, a ovaj se petak dokazao i kao odlično osmišljeni i producirani audiovizualni spektakl koji i bez objavljenog albuma – ali i bez Vitasovićevog recepta džuboks-obrada – uspjeva držati publiku zabavljenom. Dobar je Lazanja, ukratko. Jezikom i soundom zapakiran za svjetsko tržište, kaleidoskopski moderni pop uronjen u sve od techna do Rammsteina funkcionira live, što i ne treba čuditi, jer upoznali smo ga na pozornici, pratili njegovo brzo odrastanje i dočekali odgovor na to “što će dečko svirati na Šalati, kad ima samo jednu pjesmu?” Velimir Grgić za Ravno do dna.

31.08. (21:00)

Nije mu slava udarila u glavu

Baby Lasagna o ‘najgorem nastupu ikad’: To mi je domaći teren, par godina sam bio potpredsjednik udruge koja ga organizira

Baby Lasagna je nastupio na malom umaškom festivalu Pandemonium, kao uvertiru u velike nastupe na varaždinskom Špancirfestu i karlovačkim Danima piva, i dakako, u tri velika samostalna koncerta na zagrebačkoj Šalati početkom rujna. Pandemonium mu je bio domaći underground teren s kojeg je i potekao, stoga je bila opravdana i njegova velika želja da tamo napokon nastupi. Svirali su samo 20 minuta i nisu izvodili Rim tim tagi dim, budući da na festivalu nešto opuštenija atmosfera. Još uvijek je pod dojmom slave nakon Eurosonga, ali radi na novim stvarima, izbacuje singlove, a uskoro će i prvi album, koji je već spreman za objavu.

23.05. (23:00)

Sva sreća pa je i program Vlade dobrano posvećen zdravstvu

Škaričić: Baby Lasagna bolje zna što treba dječjim odjelima onkologije nego Plenković, Beroš i cijela Vlada

Da nije tako, prvo bi intuitivno s rezervom reagirali na to što dječji onkološki odjeli primaju proračunsku donaciju temeljem uputa koje je Vladi dao Baby Lasagna, a onda bi se ozbiljno pozabavili pitanjem kako je to uopće moguće. Na primjer, odluka da se za fantastičan uspjeh na Eurosongu dodijeli novčana nagrada, donesena je na temelju članka 8. Zakona o Vladi, koji najvišem državnom izvršnom tijelu daje ovlasti upravljanja državnom imovinom. Međutim, Državni proračun nije na popisu tzv. pojavnih oblika imovine u vlasništvu RH. Kako se onda upravljanje državnom imovinom protegnulo na tu svrhu? Još je teže razumjeti kako će Vlada objasniti odluku da donira proračunske novce točno određenim bolnicama, na temelju naloga fizičke osobe, za svrhu koju ravnatelji tih bolnica unaprijed znaju i najavljuju u medijima. Nataša Škaričić za Novosti.

22.05. (22:00)

Visoka kultura nešto nižoj

Jergović: Baby Lasagna čita Pismo lijevom krilu jedne nogometne momčadi

Dan pred večer u Malmöu na informativnim hrvatskim portalima pojavili su se surovi i sirovi antisemitski tekstovi, a komentari i fejsbuci bili su čudovišno prepuni hitlerističkog vrijeđanja Židova, jer se zbog nečega mislilo da je Izrael najveća prepreka hrvatskoj ambiciji. Negdje u pozadini teklo je vjersko-fundamentalističko izrugivanje malene irske vještice, da bi u noći u kojoj biva jasno da Hrvatska nije pobijedila, nego da je Hrvatska opet izgubila, započelo verbalno iživljavanje na Nemu, vedrom, veselom i milom čeljadetu, nebinarnom kakav i jest svaki anđelak (a s anđelima i Saint-Exupéryjev “Mali princ”), jer je on, eto, pobijedio.

Problem hrvatskog čudaštva je, naspram čudaštava nebinarnog Nema, irske vještice ili velikoga francuskog pjevača, u tome što hrvatsko čudaštvo nije samom sebi dovoljno, jer nije samosvjesno. Dok ostali ostaju ono što jesu i nakon što izgube, pristojni, blagonakloni i otvoreni prema drugima, hrvatsko se iznevjereno pobjedništvo pretvara u gnjev i osjećaj prevarenosti i osujećenosti. Na Eurosongu takvo što je budalasto i sasvim neprihvatljivo, kao što je neprihvatljivo kad onaj Nizozemac zamahne prema fotografkinji. Pa ova bizarna i smiješna manifestacija opstaje samo na beskrajnoj unutarnjoj blagonaklonosti i na stvaranju iluzije o plemenitom šarenilu svijeta. Čim toga nestane, nestaje i Eurosonga. Miljenko Jergović za svoj blog.

14.05. (09:00)

Lazanja kao brend

Kako Hrvatska može iskoristiti dobar plasman na Eurosongu za rast ekonomije

Postoje jasni dokazi da zemlja pobjednica Eurosonga ima veće šanse za ostvarivanje ekonomskih benefita, prije svega kroz rast izvoza i BDP-a. Hrvatska će morati proaktivno promicati sebe kroz koherentnu strategiju brendiranja koja će naglasiti ne samo glazbeni talent, već i bogatu kulturu, prirodne ljepote i ostale atraktivnosti koje zemlja nudi. Samo na taj način će se kratkoročni ‘hvatač‘ pozornosti Eurosonga pretvoriti u dugoročan rast i prosperitet.

U Skandinaviji, a posebice Švedskoj, na percepciju Hrvatske i potražnju već se odražava uspješan nastup Baby Lasagne na Eurosongu, održanog u toj zemlji, kao i mnogi napisi u švedskim medijima, među kojima su bile i poruke da se ‘požure tražiti smještaj po Zagrebu i po Hrvatskoj jer će biti velika potražnja‘. Za promociju Hrvatske na Eurosongu HTZ je ove godine potrošio tek 15 tisuća eura, ponajviše na aktivnosti na društvenoj mreži X. Baby Lasagna svojim je upečatljivim nastupom i medijskim izjavama tijekom cijelog razdoblja natjecanja potaknuo neke viralne trendove, poput heklanih tabletića i – ljubavi prema mačkama. Prošle godine s Letom 3 i ove godine s Baby Lasagnom ‘konačno smo shvatili zadatak‘ ovakvog natjecanja, kažu stručnjaci. Lider

13.05. (10:00)

Da nam ne bude noćna Dora

Marjanović: Nije bitno jesu li nas “pokrali”. Bitno je što smo naučili iz ovogodišnjeg Eurosonga

Hrvati su se napokon vratili u vremena kada su Eurosong gledali s nervozom utemeljenom na stvarnom pobjedničkom potencijalu natjecatelja, a ne zabludama na potezu od “pokradeni smo” do “sve je to politika”. Vratili smo se u devedesete i ovo je možda jedina situacija u kojoj je to pozitivna stvar. Na isti onaj način na koji Hrvati danas pričaju o četvrtom mjestu Doris Dragović ili Maje Blagdan i vrlo se vjerojatno ni ne sjećaju tko je tih godina pobijedio, tako nećemo pamtiti ni Švicarca ni njegovu pjesmu. Da si ne lažemo, većinu pobjedničkih pjesama, a ova definitivno neće biti iznimka. Ono što ćemo bez ikakve sumnje zapamtiti je drugo mjesto jer to je najbolji rezultat od 1993. A ako iz ovog išta možemo izvući, onda je to da se Baby Lasagna dogodio, ne zahvaljujući, već usprkos Dori. Koje je pravo rješenje za proces izbora pjesama teško je reći, ali jedno je sigurno – žiri treba mijenjati. I to ne u onom klasičnom novinarskom stilu “ovo je zločin i glave trebaju padati” već u stilu “glazba se mijenja, logično je da to učini i žiri”.

Stoga, ili ovo gledajte kao pobjedu jer smo osvojili publiku i istovremeno izbjegli to da iduće godine moramo organizirati ovaj cirkus, ili razmislimo o tome kako da promijenimo pristup. Primjerice, da Dora ubuduće ne bude mjesto na kojem između 20 dosadnih pjesama biramo najmanje dosadnu već mjesto na kojem između 20 hitova biramo najveći. Hrvoje Marjanović za Index.

12.05. (02:48)

I zastava im je veliki plus

Švicarska je pobjednik Eurosonga! Presudili su bodovi žirija

Hrvatski predstavnik nastupio je u trenutku dok je glavni favorit natjecanja s čak 50% šanse za pobjedu, prema kladionicama. Oduševljenja nije nedostajalo, kako u samoj dvorani, gdje je publika plesala i pjevala s njim u glas, tako i na društvenim mrežama. Pratilo ga se uživo i na Europskom trgu (N1, Index). Nakon glasanja žirija Baby Lasagna završio je treći. Srpski žiri dao nam je 12 bodova, kao i ciparski (Index). Prema televotingu, Hrvatska je dobila 337 bodova i osvojila ukupno 547. U finišu je bilo pitanje – ili Hrvatska ili Švicarska. Švicarska je dobila 226 bodova i zasjela na prvo mjesto. Iduće godine Eurosong ide u znaku Alpi, čokolade i preciznih satova (za razliku od eurovizijskih kladionica). (Index) Pogledajte što kažu na Forumu. Hrvatska je završila na i dalje povijesno visokom drugom mjestu (Index). Podforum, nižu se reakcije i na društvenim mrežama.

10.05. (03:28)

Za 20 godina i ja ću biti rezerva na Dori

Baby Baby Lasagna


– Najslađi cover koji ćete ikada vidjeti!
– Jebemti, trebala sam uzet godišnji ovaj tjedan, ne stignem vas sve popratiti, a toliko divnoće na temi!
(Tema je na Forumu, imamo cijeli podforum zapravo – Eurosong)