Iz Glova su predstavili trendove naručivanja na temelju aktivnosti hrvatskih korisnika u 2022. - Monitor.hr
18.01.2023. (19:00)

Analizirano 29 gradova

Iz Glova su predstavili trendove naručivanja na temelju aktivnosti hrvatskih korisnika u 2022.

Poznata dostava Glovo od danas i u Čakovcu!

Iz Glova su predstavili trendove naručivanja u 2022. godini na temelju aktivnosti hrvatskih korisnika u 29 gradova, koji su među ostalim pokazali da korisnici aplikacije Glovo u Hrvatskoj preferiraju američku, talijansku i orijentalnu hranu, a najdraža jela su im hamburgeri, pizze i ćevapi. Podaci pokazuju rastuću sklonost hrvatskih građana tradicionalnoj hrani (rast od 118 posto u narudžbama u odnosu na 2021.) i zdravoj hrani (rast od 60 posto). Najviše cvijeća Hrvati su naručili za Valentinovo, a vlasnici kućnih ljubimaca prošle su godine imali 162 posto više narudžbi. Najviše narudžbi bilo je između 10 i 11 sati, a od dana u tjednu – petkom, pokazali su podaci. Najveću vrijednost narudžbe u 2022. ostvario je jedan Splićanin – 8500 kuna za pametni telefon. HRT


Slične vijesti

30.07. (10:00)

Ima sivila u toj zoni

Putem platformi zaposleno tek 17 tisuća radnika, vjeruje se da dobar dio njih radi na crno

Ministarstvo ne navodi o kojim se točno platformama radi, no zna se da u Hrvatskoj posluju Wolt, kao najveća platforma, Glovo, Uber i Bolt. U odnosu na broj radnika broj agregatora (posrednici između radnika i platforme) s kojima digitalne platforme imaju poslovnu suradnju prilično je impresivan – registrirano ih je čak 1712. Putem njih, kažu podaci, sklopljeno je oko 19 tisuća ugovora o radu. Sa samozaposlenim osobama evidentirano je 4457 ugovora o poslovnoj suradnji. Pretpostavljalo se da u Hrvatskoj putem digitalnih platformi radi oko 40 tisuća vozača i dostavljača, no registrirano ih je službeno dvostruko manje. To bi ukazivalo da neki rade na crno, vjerojatno i dobrovoljno, jer je moguće da su im bankovni računi u blokadi. Inspektori su prošle godine, kada još nije bilo zakona na snazi, utvrdili oko 90 prekršaja u 260 slučajeva. Poslovni

21.11.2023. (20:00)

Ako dostavljaš iza 23 sata, moguće je da završiš na tulumu

Prednosti i mane rada putem platformi: Fleksibilnost kao mehanizam premošćivanja financijske situacije i privatnih obaveza

Iako prema podacima Europskog instituta za ravnopravnost spolova (EIGE) preko platformi radi nešto manje žena (42 posto) nego muškaraca (58 posto), broj žena koje koriste takav oblik rada proteklih godina raste, na što je djelomično utjecala i pandemija Covida-19, ali i širenje digitalnih oblika rada. Digitalne platforme postale su “uspješne” zbog dva “uzajamno povezana razloga: nakon velike financijske krize i posljedične implementacije neoliberalnih reformi kao i velike nezaposlenosti. Uz to što žene u sve većoj mjeri sudjeluju u tržištu rada, kućanstva su pod sve većim financijskim i vremenskim pritiskom, zbog čega je fleksibilan rad preko platformi tim pogodniji za kombiniranje s kućanskim poslovima. Novosti

15.05.2023. (22:00)

Kompanije ih izrabljuju, a Hrvati spašavaju

Hrvati najčešće u EU daju napojnice dostavljačima, a evo što najviše naručuju

Njima je u pandemiji svanulo: Istražili smo koliko ljudi radi za Glovo, Bolt i Wolt, što nude i koliko dostavljač može zaraditi - tportal

U ove četiri godine Hrvati su najviše naručivali hamburgere, pizze i ćevape. Kada je riječ o namirnicama, najčešće se naručuje voda, a najviše se traže pivo, mlijeko i banane. Jedna od najneobičnijih narudžbi tijekom četiri godine, postavljena u odjeljku “Bilo što” u aplikaciji, bila je: kutije za selidbu, zavjese, bazeni na napuhavanje za djecu, boja za zidove pa čak i gume za bicikle. Kupac koji je izvršio najskuplju isporuku u posljednje četiri godine je Riječanin. Naručio je pametni telefon vrijedan 10.829 kuna ili nešto više od 1400 eura. Jedan hrvatski korisnik imao je čak 1617 isporuka preko Glova u prethodne četiri godine, što je više od jedne dostave dnevno i to ga čini top korisnikom koji koristi usluge aplikacije. Hrvatski građani prepoznati su kao oni koji su najčešće davali napojnice dostavljačima od svih 25 tržišta na kojima Glovo posluje. N1

15.05.2023. (13:00)

Vidi li se ovo s Markova trga? Ili Pantovčaka?

Radnički rewolt

Large 1wolt

U Hrvatskoj za Bolt, Wolt i Glovo radi 15.000 ljudi, njih 80 posto preko agregatora. Platforme žele određivati cijenu usluge, dodjeljivati vožnje, ocjenjivati dostavljače i vozače, onemogućiti sindikalno organiziranje i ne žele preuzeti odgovornost za njihova radnička prava. “Uspjeli smo se izboriti za rad preko obrta, vjerujem da je to rezultat prosvjeda, guranja saborskih rasprava, a ne dobre volje Wolta. No time ni naši ni problemi stranih radnika nisu riješeni”, kaže Mladen Brajak, član Inicijative zajednice Wolt dostavljača. Nerijetko se strance službeno “knjiži” kao radnike na građevini jer se radi o deficitarnom zanimanju za koje se mogu dobiti dozvole za uvoz radne snage, a kasnije ih se prisiljava na rad i u drugim sektorima. “Dolaze preko agencija koje ih onda prosljeđuju agregatorima. Obećano im je svašta, no na kraju dobiju fiksnu plaću od 500- 600 eura za 10 sati rada dnevno. Kad im završi smjena na građevini, tjeraju ih da rade dostave”, kaže Brajak. Novosti

28.03.2023. (20:00)

Iskorištavanje radnika uz blagoslov države

Lova do Glova: “Agregatori rade prljavi dio posla da bi platforma bila čista”

Njima je u pandemiji svanulo: Istražili smo koliko ljudi radi za Glovo, Bolt i Wolt, što nude i koliko dostavljač može zaraditi - tportal

Dok Europska unija nastoji riješiti problem radnika digitalnih platformi, oni se u Hrvatskoj suočavaju s dodatnom eksploatacijom preko posredničkih “poslodavaca”. “Agregatori rade prljavi dio posla, da bi platforma bila čista”, navodi Ivan, koji vozi za Uber i Bolt. Marin (ovo nije njegovo pravo ime) nije formalno bio zaposlen kod digitalnog kurirskog giganta pa uplate za obavljeni posao nisu mogle leći direktno na njegov bankovni račun. Menadžeri u Glovu preporučili su da pokuša s posrednikom, takozvanim agregatorom, koji će postati njegov službeni poslodavac. Za to je agregator uzimao 10% Marinove zarade, koja je počela opetovano kasniti. “Možete zaboraviti na plaćeno bolovanje ili godišnji odmor. Ako te zvekne auto i slomiš nogu, nemaš plaćeno bolovanje. Svu radnu opremu morao sam sam pribaviti – vozilo, mobilni telefon i internet, punjač, rukavice, jaknu za kišu. Agregator mi je samo dao 90% moje zarade i to je bila cijela njegova svrha”, kaže Fran. Procjenjuje se da u Hrvatskoj ima oko 194.000 platformskih radnika. Novosti

11.03.2023. (00:00)

Dostava, a ne zlostava

Wolt i njegovi agregatori: Iskorištavanje neznanja i teškog položaja radnika

Rad preko vlastitog obrta, povećanje naknade za dostavu, optimizacija aplikacije, regulacija rada stranih državljana, kao i izrada crne liste agregatora, odnosno tvrtki posrednika između radnika dostavljača i digitalnih platformi, ključne su teme za koje radnici digitalnih platformi traže žurna rješenja. Platformski radnici od Vlade traže i da im se omogući kolektivno pregovaranje s platformama putem kojeg bi dogovorili osnovne uvjete rada – od utvrđivanja minimalne cijene rada preko utvrđivanja minimalnog radnog vremena do obaveze platformi da radnicima plaćaju obavezne doprinose, osiguraju plaćen godišnji odmor, bolovanje… Zahtjev je i da im se omogući direktno zapošljavanje na digitalnoj platformi ili samozapošljavanje radnika putem vlastitog obrta. Posrednici, odnosno agregatori, prema tim zahtjevima, trebali bi otići u povijest. Faktograf

22.04.2022. (21:00)

Ništa od lakih para

Platforme poput Wolta, Ubera ili M-Turka postaju nalik ‘sweatshopovima‘

Potpuno ste slobodni odrediti koliko ćete sati u danu raditi, a bit ćete plaćeni točno u skladu s obavljenim. Ni manje ni više. Nije važno kakvo vam je obrazovanje, boja kože ili nacionalnost, vrednujemo samo i isključivo kvalitetu vašeg rada. S tim su obećanjem platforme poput Ubera, Lyfta, Bolta, Wolta ili Glova privukle na milijune radnika diljem svijeta, ali, kako se pokazalo, to je obećanje čista laž upakirana u utopiju i nadu u pravedniji sustav. U toj takozvanoj ‘gig ekonomiji’ (ekonomija globalnih internetskih platformi) koja počiva na tehnološkoj revoluciji, mogućnosti poslovnog angažmana preko interneta (aplikacija) angažirani su radnici bez ikakvih prava i to za sitne pare. Iako, u načelu, mogu kontrolirati svoje radno vrijeme, za pristojnu plaću prisiljeni su raditi prekovremene, dok im je sudbina u rukama korisnika koji su potpuno nesvjesni činjenice da o njihovoj ocjeni ovisi njihov daljnji poslovni angažman. Lider

22.09.2021. (09:22)

Vozi dalje

Osnovan Sindikat radnika digitalnih platformi

Borit će se za poboljšanje radnih uvjeta vozača Ubera i Bolta, dostavljača Glova i Wolta i radnika drugih digitalnih platformi. Prvenstveno, da platforme preuznu na sebe plaćanje doprinosa radnicima, kao i plaćanje PDV-a od 25 posto koji platforma uzima radnicima kao proviziju. O ciljevima u intervjuu za H-alter govori tajnica sindikata Iva Filipović.