Istraživanje: Sakupljanje magle moglo bi ublažiti nestašicu vode u najsušim regijama - Monitor.hr
Subota (15:00)

'Meglolizec' ipak nije bezveze

Istraživanje: Sakupljanje magle moglo bi ublažiti nestašicu vode u najsušim regijama

Takozvana žetva magle, gdje se voda od magle skuplja i sprema, izvediv je način da se osigura prijeko potrebna voda, rekli su znanstvenici u istraživanju objavljenom u stručnom časopisu Frontiers in Environmental Science. Otkrili su da je moguće sakupiti čak 5 litara vode po kvadratnom metru svaki dan. Sakupljači magle obično se sastoje od plastičnih gustih, mreža postavljenih da budu na udaru vjetra. Kako vjetar tjera maglu kroz mrežu, kapljice vode skupljaju se na mreži i padaju u oluk koji vodi do spremnika za vodu. Index


Slične vijesti

19.11.2024. (19:00)

Nije dobro da ništa ne vidiš, ali ni da ni tebe ne vide

Svjetla na vozilima: Zašto funkcija AUTO u magli nije dobra opcija

Kada, na primjer, izaberete funkciju Auto na prekidaču uz upravljač, svjetla će se automatski prebacivati s dnevnih na kratka ili čak duga (ako imate i tu opciju). No uz funkciju Auto postoji i jedan problem, a to je – magla. Senzori samo prate razinu osvjetljenja izvan vozila, ali ne mogu otkriti vozite li u magli.

Zbog toga vam, s uključenom funkcijom Auto, mogu ostati upaljena dnevna svjetla, koja neadekvatno osvjetljavaju cestu, a pritom kod većine modela nije uključeno ni stražnje svjetlo. Zbog toga niste vidljivi u magli, sprijeda i straga. Također, ni osvjetljenje sprijeda neće biti primjereno dok vozite kroz maglu. Zbog toga je u magli bolje izabrati opciju kratkih svjetala i vratiti se na funkciju Auto tek kada se situacija raščisti. Revija HAK

17.09.2024. (20:00)

Ako se vozite ispred mene i svijetlite mi, bolje da vas nema

Stražnja svjetla za maglu: Kada ih smijete uključiti, a da to nije kažnjivo?

Ostaviti uključena svjetla za maglu kad je vidljivost dobra – to je prije svega izraz manjka vozačke kulture. Osobito su iritantna stražnja svjetla za maglu, koja će smetati vozačima iza vas. Kako je to riješeno u našem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama? U Članku 108. piše da po magli na motornom i priključnom vozilu moraju biti upaljena kratka svjetla za osvjetljavanje ceste, ili svjetla za maglu, ili oba svjetla istodobno. Također, stražnja svjetla za maglu na motornim ili priključnim vozilima smiju se upotrebljavati samo po magli i u slučaju smanjene vidljivosti. Kazna iznosi 30 eura. Revija HAK

26.12.2023. (15:00)

Zato se nije zgodno naći u magli ispred policije

Kazna za krivo korištenje svjetala po magli iznosi 30 eura

Vozači koji u svojim osobnim automobilima imaju svjetla za maglu u tim će ih trenucima aktivirati i time si olakšati život na cesti. Stražnja će ih svjetla učiniti uočljivijima za ostale vozače, a prednja će im pomoći i da si možda malo bolje osvijetle prostor neposredno ispred automobila. U uvjetima vrlo slabe vidljivosti i doista guste magle, kako to dobro znaju iskusni vozači, neće mnogo pomoći ni najbolje maglenke. Iskusni vozači, nadalje, znaju da se maglenke u pravilu koriste izvan naseljenog mjesta. To nije samo zato što ondje od njih ima najviše koristi, nego i zato da ne bi smetale druge sudionike u prometu. Ako ih koristite, imajte na umu da ih morate ugasiti čim se magla raziđe odnosno ako u retrovizoru vidite automobil iza sebe. Autonet