Istraživanje: Projekti kompenzacije ugljika ne rade, rezultati se preuveličavaju - Monitor.hr
31.08.2023. (22:00)

S jedne se strane sadi, a s druge krči

Istraživanje: Projekti kompenzacije ugljika ne rade, rezultati se preuveličavaju

U studiji je procijenjeno 26 projekta kompenzacije ugljika koji tvrde da usporavaju stopu potencijalne deforestacije u šest zemalja na tri kontinenta. Rezultat su pokazali da projekti ne samo da nisu usporili deforestaciju već su i znatno manje učinkoviti nego li su to tvrtke koje kompenziraju tvrdile. Velike tvrtke s visokim emisijama kao što su Delta, JetBlue, Disney, General Motors i Shell kupile su i prodale ogromne količine ugljičnog kompenzacije u ime klimatskih mjera. To je atraktivan poslovni model za tvrtke koje žele postati ‘zelene‘ bez značajnih promjena u svom poslovanju. Ovo možete pročitati još jednom. Isti posao, isto zagađenje, ali su zelene ako kompenziraju. Lider


Slične vijesti

23.08. (22:00)

Bolje da peru nego da šute

Greenhushing: Trend zbog kojega je šutnja gora od muljanja

Greenwashing ili, pojednostavnjeno, promicanje zelenog poslovanja koje to zapravo nije, napokon je u padu. Kako stoji u izvješću Transparency Index Connected Impacta i Green Sciencea, zabilježen je među samo dva posto američkih kompanija. Optimisti bi iz toga lako mogli zaključiti da su se napokon dozvale k pameti, da rade ono što doista ide planetu u prilog, ali prevarili bi se. Naime, analitičare i zelene zabrinjava što je u porastu druga novokovanica – greenhushing ili zelena šutnja, u nekim slučajevima i zataškavanje zelenih politika, a posebno njihova progresa. Lider

25.06. (15:00)

Zeleno farbanje i pranje

Zeleni fondovi, osnovani da pomognu u spašavanju klime, zapravo potpomažu industriju s velikim emisijama CO2

Zaradite novac dok pomažete spasiti planet Zemlju. To je ono što banke koje prodaju takozvane “zelene” ili ESG (environmental, social, governance/za okoliš, socijalnu politiku i upravljanje) investicijske fondove obećavaju ulagateljima. Ali ti navodno zeleni fondovi nastavljaju ulagati desetke milijardi eura u najveće svjetske tvrtke koje emitiraju CO2. Pokazalo je to istraživanje koje su proveli Mediapart, Voxeurop, Nacional i partneri u medijskoj mreži Europska istraživačka suradnja (EIC) na temelju financijskih podataka grupe London Stock Exchange (LSE). Ovu prijevaru, savršeno legalnu, omogućila je labavost propisa Europske unije (EU) o ”zelenim” financijama. Izvorno zamišljeni da preusmjere stotine milijardi eura europskih ušteda prema klimatskoj tranziciji, zapravo promiču ”greenwashing”, odnosno lažna obećanja. Banke i upravitelji fondova odlučuju gdje će plasirati novac koji su im povjerili njihovi klijenti -pojedinci i institucionalni ulagači – koji žele smisleno uložiti. Nacional

01.03. (09:00)

Vani zeleni, iznutra čađavi

EU postrožuje pravila za ‘zelene’ tvrtke, prekršiteljima prijeti izbacivanje proizvoda s tržišta

Europska komisija donijela je Direktivu o zelenim tvrdnjama kako bi zaustavila manipulativni marketing pa će odsad sve kompanije koje posluju ili prodaju proizvode u EU-u morati podastrijeti dokaze o tome da su doista zelene, ugljično neutralne, reciklirane… Taj oštriji pristup odabrala je nakon spoznaje da više od pola potrošača kupuje proizvode imajući na umu održivost, ali i da je čak 53 posto (istraživanje 2020.) zelenih marketinških tvrdnji potpuno lažno ili obmanjujuće. Britanski portal The Eco Experts izdvojio je najveće greenwashere prošle godine. Na popisu su se našli brendovi poput Ryanaira, Amazona, Lufthanse, Keuriga, FIFA-e, Shella, pa čak i Verre. Čak 94 posto prodanih certifikata nije donijelo nikakvu redukciju ugljikova otiska. Lider

09.10.2023. (18:40)

‘Laži i obmane’: Iza 70 posto greenwashinga stoje – banke

02.06.2023. (15:00)

Ok, slamka je od bambusa, a ostatak čaše?

50 nijansi zelene: Što donosi nova direktiva o “greenwashingu”

Dok raste svijest o klimatskoj krizi i štetnom utjecaju klimatskih promjena, potrošači sve više pažnje obraćaju na utjecaj koje njihove navike imaju na okoliš. Više od 50 posto europskih potrošača svoje novce troši imajući na umu održivost, dok je u 2014. godini više od 74 posto proizvoda koje se nalazilo na tržištu bilo označeno nekom vrstom tvrdnje o održivosti. Zeleno se, dakle, prodaje. Održivost se prodaje. Međutim, uz rast svijesti potrošača raste i broj tvrdnji kompanija o tome kako su njihovi proizvodi “zeleni”, “održivi” ili “ugljično neutralni”. Veliki je broj takvih tvrdnji – bez pokrića. Faktograf

22.05.2023. (21:00)

Greenwashing

Nike se u Americi suočava s tužbom zbog obmanjivanja javnosti

BE ECO JUST DO IT. on Behance

Globalnog trgovca sportskom odjećom i modni brend Nike izvela je na sud potrošačica koja ga optužuje za obmanjivanje potrošača reklamiranjem svoje ponude sportske odjeće kao “održive”, izrađene od “održivih materijala” i ekološki prihvatljive kada njegovi proizvodi “ne ispunjavaju te tvrdnje”. U predloženoj kolektivnoj tužbi koju je podnijela saveznom sudu u Missouriju 10. svibnja, Maria Guadalupe Ellis tvrdi da “potrošači traže i platit će veći iznos za proizvode koji su odgovorno napravljeni, uključujući proizvode koji neće negativno utjecati na okoliš”. No problem je da u “namjeri povećanja profita i stjecanja prednosti nad svojim zakonitim konkurentima”, Nike dizajnira i proizvodi proizvode koje lažno reklamira kao ekološki prihvatljive. Nike zasad nije komentirao ovu tužbu. Index

21.08.2022. (10:00)

Greenwashing - praksa kojom se ekološki štetni projekti podvaljuju pod zelene kako bi se izvukle milijarde eura subvencija

Europski plan ulaganja u proizvodnju vodika u Ukrajini sporan je na svim razinama

Oni koje je to zanimalo i koji su imali strpljenja probijati se kroz džunglu europske legislative mogli su saznati i da je dva mjeseca ranije EK donijela dokument pod nazivom RePowerEU, čiji je glavni cilj smanjivanje ovisnosti o ruskim energentima, ali se u njemu kriju i projekti koji bi Ukrajinu mogli transformirati u svojevrsnu energetsku koloniju Unije. U tom dokumentu sadržan je plan da se Ukrajina, zajedno s još nekoliko zemalja sjeverne Afrike, europskim investicijama pretvori u mjesto na kojemu će se proizvoditi, a zatim i u EU izvoziti vodik. Plan su mnogi kritičari nazvali neokolonijalnim jer podrazumijeva – u slučaju proizvodnje zelenog vodika – crpljenje ukrajinskih prirodnih resursa za namirivanje energetskih potreba EU. Bombastični europski plan za ekološki prihvatljivu proizvodnju vodika u stvarnosti se tako svodi na još jednu priliku za greenwashing, pogonjen stotinama milijardi eura javnog novca, od kojeg će profitirati – industrije fosilnih goriva. Novosti

05.08.2022. (18:00)

Treba čitati sve sastojke proizvoda i sam zaključiti

Osnove ‘greenwashinga‘: Privlačnim sloganima pokušavaju nam sve prodati pod ‘zeleno‘

Greenwashing se može nazvati i ekomanipulacija, a odnosi se na uporabu marketinških trikova tvrtki i brendova kako bi potrošače ili kupce uvjerile da je proizvod ili usluga koji plasiraju ekološki prihvatljiv. Tvrtku se tako nastoji predstaviti kao ekološki osviještenu, odnosno ekološki odgovornu, dok ta ista tvrtka istovremeno troši više resursa u svoj ‘zeleni’ marketing, nego u nastojanjima da njezini proizvodi i usluge zaista postanu ekološki prihvatljiviji. Suvremeni primjer greenwashinga može se posebno uočiti u kozmetici, čiji proizvodi ne sadrže baš sto posto prirodne sastojke. U svibnju ove godine odobren je prijedlog Europske komisije za izmjenom Uredbe o europskim zelenim obveznicama, a kojim se, između ostalog, nastoji suzbiti greenwashing. Prvi znak greenwasinga zasigurno su slogani koji uključuju riječi poput ‘prirodno’, ‘organski’, ‘ekološki prihvatljivo’, a da pritom sam proizvod nema kredibilnu eko-oznaku koja jamči da se zaista radi o zelenom proizvodu. Lider